Objavljeno: 26.6.2019 | Avtor: Miran Varga | Monitor Julij-avgust 2019

Intervju Ian Massingham, Amazon Web Services - Nihče (več) se ne boji oblaka

Podjetja Amazon Web Services (AWS) ni treba posebej predstavljati, vedno večji del sveta hrani svoje podatke v njegovem oblaku. Tehnični »evangelist« podjetja Ian Massingham je z nami delil več podrobnosti svojega dela in nam orisal bližnjo, pretežno oblačno prihodnost.

Ste tehnični »evangelist«. Kaj pravzaprav počnete?

Vodim ekipo inženirjev iz sveta poslovne programske opreme. Strankam pomagamo razumeti, kako v poslu izkoristiti storitve podjetja AWS. Gremo do strank in jih izobražujemo o oblaku in platformah, razložimo jim, kako graditi aplikacije v oblaku.

Na katere tehnologije prisegate in katerih se bojite?

Osebno me zanima razvoj programske opreme oziroma to, kako ga narediti čim produktivnejšega. Programska oprema je pomembna za vsako podjetje. Zagotavljanje orodij in tehnik, s katerimi podjetja lahko izdelajo še boljšo programsko opremo, je velika stvar. Zanimajo me rešitve, ki zagotavljajo poenostavitev dela uporabnikov. Veliko delam na področju avtomatizacije, denimo testiranja aplikacij, zato se srečujem tudi z umetno inteligenco in s strojnim učenjem, saj sta pogosto del razvojnih korakov, s katerimi jih želimo implementirati v današnjo poslovno programsko opremo. Kar pa zadeva strah – sem tehnolog, nobena tehnologija me ne prestraši. Zagovarjam pa pristop, da morajo biti določene tehnologije regulirane in nadzorovane. Vsekakor pa se jih ni treba bati, podobno kot se ne bojimo elektrike in avtomobilov.

Nekateri ljudje in podjetja se bojijo novosti. Kako jih prepričati, naj jih ne bo strah oblaka, umetne inteligence, robotov itd.?

Nihče se ne boji oblaka, saj je standardiziran in že uveljavljen. Predstavlja normalen način dela. Strah pred oblakom je bil morebiti prisoten pred desetletjem, danes ga ni več. Če začneš z ničle, ne kupuješ več strežnikov, oblak je logična izbira. Podjetja se osredotočijo na tisto, kar jih dela edinstvene, za njihovo strojno opremo pa vse pogosteje skrbi nekdo drug. Umetna inteligenca pa je vzpenjajoča se tehnologija, ki je še ne razumemo v celoti. Prisotna je na različnih področjih. Imeti mora pravilno regulacijo, ki bo vodila v odgovorno rabo. To je tudi pristop podjetja AWS, ki daje izjemno velik poudarek varnosti, zato strankam podrobno pojasnimo, kako kakšna sodobna tehnologija deluje.

Vi imate dober pregled – v katero smer se razvijata oblak in tehnologija na splošno?

Opažam trend spreminjanja stvari v kar najenostavnejše storitve – to sta naravni cikel in smer oblaka. AWS posluša stranke in išče nove funkcije, ki jim bodo pomagale poslovati bolje. Naš pristop je karseda hitro dodajati uporabne nove funkcije in oblikovati storitve. Več kot 95 odstotkov idej zanje pride od strank – kar one želijo, to jim uresničimo.

Kaj pa preostalih pet odstotkov?

Gre za naše ideje. Mogoče se zdi razmerje zelo čudno, a ni. Če nekdo želi X, mu ne bomo izdelali Y. Naredimo pa tako rekoč vse tisto, kar ustreza čim več strankam. Poslovni model AWS namreč temelji na nizkih maržah in ekonomijah obsega, zato pogosto merimo v sredino, prav vsaka naša storitev pa mora biti skalabilna.

Kako oblak pospešuje digitalno preobrazbo podjetij?

Oblak povečuje učinkovitost finančnih virov podjetja, saj v primeru rabe oblačnih storitev podjetje manj vlaga v lasten oddelek IT, torej zmanjša naložbe v škatle in informatike. Dejstvo je, da podjetja danes ne potrebujejo lastnih podatkovnih centrov, saj njihove zmogljivosti preprosto najamejo pri specializiranem ponudniku, denar pa raje vlagajo v strateške spremembe poslovanja.

Kaj pa je danes strateškega pomena za podjetja?

Vsako podjetje se osredotoči se na tisto, v čemer je najboljše. S tem, ko podjetje sprosti finance in ljudi umakne od ukvarjanja s podatkovnim centrom, se lahko posveti poslu. Na voljo ima več časa za stvari, ki so zanj pomembne. In tako hitreje ustvari nove izdelke, storitve …

Obstaja še kakšen razlog, da podjetja izberejo Amazonove oblačne storitve?

Razlogov je več. Prva izbira podjetij smo, ki poslujejo globalno, saj naše poslovanje pozna 21 samostojnih regij po vsem svetu, zato podjetjem olajšamo mednarodno širitev poslovanja. Mimogrede lahko poljskemu podjetju zagotovimo izvajanje storitev na Kitajskem ipd. Med zelo pomembnimi dejavniki so tudi varnost, regulativa in zagotavljanje skladnosti – vse našteto je lažje obvladljivo, če podjetje gostuje pri AWS, kot da bi vsa področja urejalo samo. Zagotavljanje varnosti je drago, prav tako vstop na nov trg, mi pa jim v samopostrežniškem poslovnem modelu nudimo spremembe poslovnih modelov in enostavno selitev v oblak.

Delate po vsem svetu. So kakšne večje razlike med posameznimi regijami in državami?

Včasih je veljalo, da so bile ZDA precej spredaj, ko je šlo za sprejemanje novosti, sploh tamkajšnja zagonska podjetja so takoj posvojila storitve AWS. Danes tako velikih razlik ni več. Trgi hitreje sledijo novostim, tudi v regiji EMEA, zato v njej Amazon postavlja vedno večja središča. Začeli smo v Dublinu, dodali Frankfurt, London in Stockholm, v kratkem prihajata še Milano in Capetown. Pri postavljanju centrov nas vodi povpraševanje – za stranke v oblaku sta vendarle izjemno pomembna »lokalna« ali regijska hramba podatkov in odzivno poganjanje aplikacij v oblaku.

Kako pa se lotite prodaje oblačnih storitev, denimo, malim podjetjem in korporacijam?

Ena ključnih razlik je odsotnost lastnega IT-oddelka v večini malih in srednje velikih podjetij. Obojim serviramo enostavnost uporabe – t. i. samopostrežništvo. Cilj je odprava kompleksnosti. Večina podjetij spozna, da del programske opreme neodvisnih ponudnikov ali pa kar celotna že danes teče v okolju AWS. Velika podjetja ali podjetja s posebnimi zahtevami pri tehnologiji pa se pri AWS oglasijo zato, ker dobijo vse na enem mestu. Omogočamo jim gradnje lastnih aplikacij, podobno kot zagonska podjetja pa lahko svojo infrastrukturo v celoti premaknejo v oblak. Imamo podjetja, ki pri AWS najemajo tudi po 10.000 strežnikov. Poleg tega jim naša orodja poenostavijo premik podatkov in aplikacij v oblak. Za nas in podjetja so zelo pomembna tudi partnerstva s sistemskimi integratorji po vsem svetu – ti so tisti, ki strankam pogosto pomagajo opraviti selitev.

Kaj pa tekmeci v oblaku? Veste, zakaj stranke pridejo k vam?

Nas prvenstveno izberejo zaradi inovacij, saj nudimo največji porftelj storitev. Poleg tega nihče v oblaku ne dosega naše zanesljivosti, stranke cenijo tudi izjemno podporo. Zavedajo se, da pri nas dobijo vrhunsko storitev in podporo, boljšo, kot bi jo kadarkoli zmogel njihov lastni IT.

Inovacije in podpora – to sta ključna razloga v očeh strank, potem šele pride cena.

Trenutna krilatica je tudi umetna inteligenca, vsi govorijo o njej. Kako jo uporabljate v AWS?

Storitve, podprte z umetno inteligenco, imajo ljudem podobne lastnosti. Naše storitve te tehnologije uporabljajo predvsem za prepoznavanje podob in zvoka. Gre za programsko opremo, ki ima lastnosti človeka. Nudimo tudi več storitev s področja strojnega učenja, ki strankam omogoča izdelavo lastnih funkcij umetne inteligence prek modelov, podprtih z analizo podatkov.

Pa gredo te storitve kaj dlje od uporabniško naravnanih Amazon Alexe in Echa?

Seveda. Pogovor s pametnim pomočnikom oziroma zvočnikom je danes zelo priljubljen med uporabniki, tudi sam ga obožujem. Trgovine Amazon Go v ZDA uporabljajo tehnologijo prepoznavanja videa in različne senzorje, s katerimi nadomestijo blagajne. Z umetno inteligenco podprti roboti se vozijo po Amazonovem skladišču. V Združenem kraljestvu smo nacionalnemu inštitutu za slepe implementirali tehnologijo prepoznave govora Amazon Polly, ki danes slepim prebere vsebine. Tinder uporablja SageMaker, orodje s tehnologijo strojnega učenja za analizo fotografij, za ugotavljanje, katere fotografije ima uporabnik raje. Amazonova tehnologija je tudi v službi bogatenja uporabniške izkušnje gledalca TV-prenosov, kjer ob velikih športnih dogodkih gledalcu servira statistiko in različne verjetnosti prihodnjih dogodkov. Ameriški mobilni operater

T-mobile pa različne storitve, podprte z umetno inteligenco, uporablja v klicnih centrih – tam zaposleni še pred prevzemom klica z veliko verjetnostjo ve, katera tri vprašanja mu bo najprej zastavil kličoči, in zato zagotavlja takojšnjo visoko raven storitev.

Kako bo internet stvari vplival na vaš posel oziroma poslovi model? Pričakujete velike spremembe?

Za internet stvari že nudimo izjemno pester nabor storitev, tako za stranke kot razvijalce. Poskrbeli smo, da lahko enostavno katerokoli napravo povežejo v oblak, pridobijo njene podatke, s katerimi nato lahko delajo marsikaj – analize, vizualizacije … Poleg programatične interakcije s podatki želimo podjetjem omogočiti tudi karseda enostavno izdelavo novih aplikacij in funkcij, povezanih z napravami interneta stvari.

V katero smer AWS usmerja svoj razvoj?

Strankam želimo ponuditi najbolj celovit nabor storitev, ki bodo enostavne in varne za uporabo. To pa je zelo široko področje in velik izziv za Amazonove razvijalce, imamo ogromno inovacij na številnih frontah. V AWS ima vsaka storitev svojo ekipo. Kot rečeno, razvoj usmerjajo predvsem stranke – imamo več milijonov aktivnih strank, ki si želijo marsikaj. Trenutno so v ospredju nove funkcije za področje interneta stvari, tehnologija strojnega učenja in nove platforme za igre, ki bodo tekle na AWS.

Koliko razvijalcev potemtakem premorete?

Ogromno, več tisoč. Res pa je, da veliko stvari razvijamo vzporedno in jih v nadaljevanju drobimo, če storitev postane zelo obsežna. Vpeljan imamo namreč pristop, ki pravi, da morata posamezno ekipo razvijalcev nahraniti dve pici, to pa v praksi pomeni, da je posamezna ekipa lahko velika med 8 in 14 ljudmi.

Nam lahko zaupate še kaj o prihodnosti AWS, kaj imate na zemljevidu?

S poslovnega vidika so v ospredju regijske širitve, v prihodnjih mesecih bomo odprli regijske centre v Milanu, Džakarti, Bahrajnu … Prihaja nova napredna storitev za branje dokumentov, ki bo razumela tudi kazala, tabele in slike, kar bo strankam močno poenostavilo skeniranje obrazcev in črpanje podatkov iz dokumentov. Aktivno delamo na področju reševanja številnih splošnih izzivov, kot sta, denimo, numerično predvidevanje in analiza. Velik vpliv na vse, ki uporabljajo storitve AWS, pa bodo imele rešitve za personalizacijo vsebin glede na pretekle izkušnje strank.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji