Objavljeno: 19.5.2012

Mlačen začetek za Facebook

Prvi dan trgovanja z delnicami Facebooka ni prinesel evforične rasti cene za delnico. Ravno nasprotno - končal se je domala tam, kjer se je začel. Ob otvoritvi borznega dne je bila začetna cena 38 dolarjev na delnico, ob koncu dneva pa je bila vrednost 38,23 dolarja, kar je rast v višini komaj 0,6%.

Po začetku trgovanja so cene delnic sicer spodbudno poskočile in dosegle najvišjo točko 43,20 dolarjev, vendar od tam dalje ni bilo več tako močno pričakovane rasti, temveč je cena začela drseti. Da se uspešen dan za Facebook ne bi spremenil celo v polom, so menda poskrbeli bankirji, ki so se na vse kriplje trudili, da bi ceno delnic obdržali nad 38 dolarji. 33 največjih institucionalnih investitorjev je namreč že pred tem podpisalo memorandum o podpori nastopa na borzi, torej so imeli interes, da začetno kotizacijo naredijo "uspešno".

Tehnično gledano je torej začetna kotacija za Facebook uspešna, toda predvsem za zaposlene in lastnike Facebooka, prav nič pa za vlagatelje. Začetni nabor delnic so skoraj v celoti prodali (421,2 milijonov), s čimer je Facebook res pridobil okoli 16 milijard kapitala. Toda navdušenja, kot se ga spomnimo iz konca devetdesetih ob začetnih kotacijah drugih tehnoloških podjetij, prav gotovo ne more biti. Kljub temu, da je Facebooku doslej uspela največja začetna prodaja od vseh tehnoloških podjetij na svetu, tretja po velikosti na borzah nasploh.

Seveda se utegne slika v naslednjih dneh še izboljšati, toda po drugi strani nekateri dogodki kažejo, da utegne biti pot še zelo trnova. Če pogledamo nekatere sorodne delnice, lahko opazimo, da je imela Facebookova mlačna začetna kotacija nanje zelo slab vpliv. Podjetje Zynga, ponudnik družabnih spletnih iger, je tako izgubilo 13% svoje vrednosti in so zato morali trgovanja začasno celo ustaviti. Prav nič dobrega se ni dogajalo tudi z Yelpom, Gruponom in drugimi, ki so računali na izstrelitev vrednosti delnic zaradi predvidenega navdušenja nad Facebookom.

Povrh vsega so mediji na isti dan objavili novico, da je ameriška odvetniška družba Stewarts Law US vložila skupinsko tožbo proti Facebooku, v kateri zahtevajo kar 15 milijard dolarjev odškodnine. Skupinska tožba združuje doslej 21 ločenih tožb zaradi kršitev zasebnosti uporabnikov. Po ameriškem zakonu je tako mogoče zahtevati okoli 100 dolarjev odškodnine na uporabnika na dan ali nekje okoli 10.000 uporabnika v celoti. Facebook pa ima največ uporabnikov na svetu.

http://www.facebook.com

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji