Spletno oglaševanje še naprej raste
Sodeč po najnovejših podatkih ameriške agencije Interactive Advertising Bureau (IAB) se vse več oglaševalcev odloča za internet kot glavni medijski kanal za pridobivanje kupcev. V prvem četrtletju letošnjega leta so tako v ZDA postavili nov rekord v prihodkih oglaševanja, 8,4 milijard dolarjev, kar je 15% več kot v enakem obdobju leta 2011. Absolutni rekord, 9 milijard dolarjev, je bil sicer dosežen v lanskem zadnjem četrtletju, kjer tipično zaradi božičnih praznikov tudi na spletu beležimo povečano potrošnjo.
Toda spletno oglaševanje še ni prodrlo povsod. Kljub temu, da vsi gledajo na mobilne naprave kot naslednjo dobičkonosno platformo, dosedanji rezultati še ne potrjujejo teh napovedi. Celoten svetovni trg oglaševanja na mobilnih napravah je bil vreden komaj 5,3 milijarde dolarjev, kar pomeni, da na mobilnih napravah pri oglasih cel svet zapravi manj v enem letu, kot ZDA v enem četrtletju.
Še bolj nazoren pa je kazalec ARPU (Average Revenue Per User), povprečen prihodek na uporabnika, ki je na klasičnih računalnikih bistveno večji, kot tistega, kar se dogaja danes na mobilnih napravah. Pri spletnem servisu Pandora na primer prodajo 1,7-krat več uporabnikom navadnih računalnikov kot mobilnih naprav. Pri ponudniku spletnih iger Zynga pa je ta faktor celo petkratni. Nihče ne dvomi, da utegne mobilna platforma nekega dne voditi, vendar to morda ne bo tako hitro, kot smo pričakovali.