Avtor - Ciril Bohak

  • nVidia RTX 2080 - revolucija na področju računalniške grafike

    Podjetje Nvidia je nedavno predstavilo serijo 20, novo in dolgo pričakovano generacijo grafičnih kartic, ki je naslednica serije 10. Večino medijske pozornosti je pritegnila kratica RTX, ki napoveduje uporabo tehnike sledenja žarkom v realnem času, a so zelo pomembne tudi druge novosti, ki jih prinaša nova generacija.

    Objavljeno: 30.10.2018 | Avtor: Ciril Bohak | Monitor November 2018
  • Slovenija iz kock

    V preteklem letu smo v Laboratoriju za računalniško grafiko in multimedije na Fakulteti za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani v okviru študentskih projektov razvili sistem za realističen prikaz slovenske pokrajine sestavljene iz kock. Pokrajina iz kock je ustvarjena na podlagi podatkov LiDAR in ortofoto Geodetske uprave Republike Slovenije.

    Objavljeno: 31.1.2017 | Avtor: Ciril Bohak | Monitor Februar 2017
  • Splet v treh razsežnostih

    Splet je od svojih začetkov ob nastopu 90. let kar nekajkrat korenito spremenil podobo. Če je bil sprva bolj ali manj skupek med seboj povezanih besedil, je v 90. doživel korenito preobrazbo s slikami, pozneje pa tudi z animacijami in video vsebinami. Že kmalu po splavitvi svetovnega spleta so se pojavili tudi poskusi, kako bi ga razširili v tretjo dimenzijo.

    Objavljeno: 26.11.2013 | Avtor: Ciril Bohak | Monitor December 2013 | Teme: splet, 3d
  • Android in 3D grafika

    Kako vstopiti v svet 3D grafike na mobilnih napravah, smo predstavili v članku pretekli mesec. Spoznali smo vzpostavljanje osnovnega okolja za prikaz 3D grafike na zaslonu, inicializacijo podsistema OpenGL in definicijo enostavnih 2D primitivov - črt, trikotnikov in večkotnikov. Sestavili smo tudi tristrano piramido in jo obarvali. Tokrat se bomo osredotočili na naprednejše obarvanje objektov s teksturami. Vsebina članka je skupaj s programsko kodo dosegljiva na android.monitor.si.

    Objavljeno: 26.2.2013 | Avtor: Ciril Bohak | Monitor Februar 2013 | Teme: android
  • Izdelava lastne večdotične mize

    Večdotične mize in podobne delovne površine se vedno bolj širijo tudi v vsakdanje življenje. Vse več in več podjetij razvija takšne mize z uporabo različnih tehnologij, a še vedno velja, da so te rešitve zelo drage in si jih lahko privoščijo le redki. Navdušenci nad tehnologijo so tako za konjiček začeli razvijati tudi lastne veliko cenejše rešitve. Sčasoma se je oblikovala skupnost, ki takšne ljubitelje združuje in povezuje. Spletna stran skupnosti je dosegljiva na nuigroup.com.

    Objavljeno: 18.12.2012 | Avtor: Ciril Bohak | Monitor December 2012
  • Lociranje in mreženje z Androidom

    V predhodnjem članku smo predstavili kako lahko v programski kodi dostopamo do kamere, z njo zajamemo sliko in jo predelamo z lastnimi filtri. V nadaljevanju bomo že razvito aplikacijo nadgradili tako, da bo naprava v trenutku zajema slike zajela tudi položaj, kjer je bila fotografija narejena, jo predelala kot smo predstavili v predhodnjem članku, nato pa jo bo preko spleta naložila na spletno storitev "Kje kaj dogaja?", razvito posebej za demonstracijo delovanja aplikacije. Vsebina članka je skupaj s programsko kodo, kot v preteklosti, dosegljiva na android.monitor.si. Storitev "Kje kaj dogaja?" je dosegljiva na spletnem naslovu android.monitor.si/kajdogaja.

    Objavljeno: 27.11.2012 | Avtor: Ciril Bohak | Monitor November 2012 | Teme: android, GPS
  • Distribucija izdelane aplikacije

    Namen razvoja aplikacij je čim širša raba. Da pa aplikacijo pripeljemo do končnih uporabnikov, jo moramo nekako ustrezno zapakirati in poskrbeti za distribucijo. Prav o tem je govor v nadaljevanju, kjer predstavimo, na kaj vse je treba paziti po končanem razvoju, kako aplikacijo ustrezno zapakiramo v androidni aplikacijski paket in ponudimo končnim uporabnikom za prenos in namestitev. Kot je bilo značilno za dosedanje članke, lahko tudi dodatne vsebine tega članka skupaj s preteklimi vsebinami najdete na android.monitor.si.

    Objavljeno: 24.9.2012 13:50 | Avtor: Ciril Bohak | Monitor September 2012 | Teme: android, google
  • Sam svoj programer

    Programiranje v predmetno usmerjenem jeziku, kot je java, nam omogoča, da aplikacijo, ki jo želimo razviti, opišemo v obliki strukture (hierarhije) razredov. Razredi v takšni strukturi predstavljajo osnovne sestavne dele naše aplikacije in s svojimi spremenljivkami in metodami določajo delovanje celotne aplikacije. Tako lahko še tako zahtevno aplikacijo razčlenimo na enostavne sestavne dele in s tem razbijemo kompleksno implementacijo na več enostavnejših delov. S tem ne le poenostavimo sam razvoj aplikacije, temveč tudi zmanjšamo možnosti vnosa napak v programsko kodo, saj se pri implementaciji posameznega dela aplikacije lažje osredotočamo na samo funkcionalnost kode. Z razredno strukturo prav tako poenostavimo razumevanje kode, povečamo možnost vnovične rabe posameznih delov kode, pa tudi povečamo pregled nad celotno implementacijo in lažje določimo, katere funkcionalnosti moramo v našo aplikacijo še vpeljati.

    Objavljeno: 26.6.2012 | Avtor: Ciril Bohak | Monitor Junij 2012 | Teme: android
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji