Logistična bitka s kadri in stroški
Pričakovano ali ne, v panogi logistike in transporta najbolj primanjkuje prav skladiščnikov in voznikov tovornjakov. Jih lahko zamenja tehnologija? Delno, vsekakor.
Pričakovano ali ne, v panogi logistike in transporta najbolj primanjkuje prav skladiščnikov in voznikov tovornjakov. Jih lahko zamenja tehnologija? Delno, vsekakor.
Če vprašate tehnološka podjetja, vam bodo verjetno poskušala prodati mantro, da je vsak posameznik zamenljiv. Kaj pa, ko posameznikov (močno) primanjkuje, celo zmanjka? Takrat jih pač zamenja oziroma nadomesti tehnologija. Je res tako enostavno? Je in ni, odvisno od dela, ki ga ti ljudje opravljajo.
Poslovni svet in digitalna okolja se razvijajo z izjemno hitrostjo, zato se podjetja nenehno soočajo z izzivi – bodisi prilagajanja bodisi zaostajanja. Kako se spopasti z umetno inteligenco, avtomatizacijo, s hibridnimi oblaki in varnostnimi grožnjami naenkrat? Skrbnikom IT-infrastrukture v teh časih res ni lahko.
Poslovni svet letos govori predvsem o umetni inteligenci, pri čemer večina ljudi spregleda dejstvo, da so njeni temelji predvsem v podatkovnih centrih, ki predstavljajo hrbtenico umetne inteligence in praktično vsega digitalnega.
Tehnologija danes poganja skoraj vse vidike sodobnega poslovanja, vendar se s hitrim uvajanjem novih tehnologij pojavljajo številni različni izzivi na področju digitalne infrastrukture.
Večja jasnost vpogledov v podatke ter odprava napak (in ovir) so izboljšali upravljanje podatkov, kar vodi v hitrejše sprejemanje odločitev in povečuje produktivnost zaposlenih. Naložbe v podatkovno analitiko se podjetjem lahko bliskovito hitro povrnejo.
Videokonference so postale bistvene za povezovanje in sodelovanje podjetij ter posameznikov. Razvoj teh tehnologij se, kakopak, ne zaustavlja, priče smo vedno novim inovativnim funkcijam in uporabniškim izkušnjam.
Analiza podatkov je bistvena veščina za mnoga poslovna področja in panoge, a pozna tudi številne izzive. Ker postajajo podatki v sodobnih poslovnih okoljih vse bolj kompleksni, obenem pa tudi raznoliki in celo »bogati«, se podjetja in poslovni uporabniki soočajo z (vedno) novimi težavami. Iskanje učinkovitih rešitev pa pogosto omejijo na analitična orodja in tehnike, čeprav bi pogosto veljalo začeti z (drugačnim) načinom razmišljanja.
Zdaj že mora biti jasno: digitalna preobrazba ni zgolj tehnološka, nasprotno, je bolj kulturna sprememba poslovanja podjetij. In kot taka zahteva pravo kombinacijo ljudi, procesov in tehnologije.
Ko sem pred leti na teh straneh digitalno preobrazbo podjetij primerjal z učenjem letenja slonov, so me ljudje na IT-konferencah ustavljali in mi pripisovali bujno domišljijo. Nekaj let pozneje smo še vedno na istem. Drži, ne capljamo na mestu, številna podjetja so se premaknila (malo) naprej, a vendarle težko trdimo, da v družbi in poslu občutimo strašen napredek na račun digitalizacije. Pravzaprav bi si upal zapisati, da se je še najbolj popravilo (digitalno) poslovanje z državo, bolj kot s podjetji, kar je samo po sebi zgovoren podatek.