Objavljeno: 30.1.2012 10:07 | Avtor: Boris Šavc | Monitor Januar 2012 | Teme: android, GPS

Avtodroid

Pred časom so bili razgrnjeni zemljevidi na pokrovih motorja vsakdanji obcestni prizor. Nato so jih nadomestile GPS naprave za množično uporabo. Spominjamo se prvega preganjanja po domačih krajih in smeha, ko nas je naprava popeljala okoli zadnjice v žep. Njihovi nasledniki so pametnejši. Pametni telefoni izrinjajo namenske navigacijske škatle in uporabniku ponujajo inovativnejšo pomoč pri vožnji.

Navigacijskih programov je v Googlovem mobilnem operacijskem sistemu precej. Med vidnejše sodijo Google Maps, iGo oziroma Motonav, Sygic Navigator, Copilot in Navigon. Vendar nas našteti programi tokrat sploh ne zanimajo. Predvidevamo, da uporabniki bolj ali manj že uporabljamo navigacijo takšne ali drugačne vrste. Bolj si želimo svežih pristopov. Pripomočkov, ki so navadno vključeni v popolno opremo dražjih vozil. Ker denarja za Mercedesa serije S nimamo, se odpravimo na Googlovo tržnico Android Market.

Med vožnjo

Car driving app: Smooth Drive (brezplačno)

Priznamo. Polaganje ovinkov nam je v krvi. Ne vemo le tega, zakaj nam aplikacija to šteje za slabo.

Vsi poznamo nerganje boljše polovice ob domnevno nevarni vožnji z avtomobilom. Čeprav vemo, da boljših voznikov od nas ni, smo navadno raje tiho. Nič več, saj lahko našo trditev dokažemo s programom Smooth Drive. Program ždi v ozadju in oživi, ko zazna premikanje. Med prevažanjem samodejno nadzira upravljanje vozila. Ocenjuje ekonomičnost vožnje, nadzor hitrosti in pospeševanja, zaviranje in obnašanje vozila v ovinkih. Vsako napako si zapiše in ob koncu dneva pošlje elektronsko sporočilo s krajšim povzetkom. Tega lahko v vsakem trenutku vidimo tudi znotraj aplikacije. Njena uporaba je preprosta, saj je edina nastavitev uporabnikov poštni naslov. Preostala zavihka znotraj možnosti sta namenjena zgolj promociji programa. Z njima ga priporočimo prijateljem ali stopimo v stik z razvijalci, da jim pomagamo po najboljših močeh. Program z nično ceno nam je bil všeč. Malo manj naši boljši polovici, ki kljub znanstvenemu dokazu še vedno misli, da vozi bolje od nas.

VideoRegPro (3,68 EUR)

Ste se že kdaj znašli v kočljivem položaju na cesti, ko niste verjeli svojim očem, kaj počne voznik pred vami? Seveda se je takšnih norcev dobro izogibati v velikem loku, še bolje pa jih je posneti. Slednje lahko storimo s programom VideoRegPro. Kdor je veliko na cesti, bo znal ceniti njegovo stalno pripravljenost za sodelovanje. V nastavitvah mu določimo, kdaj naj se zažene in začne opravljati svoje delo. Lahko se zbudi po določenem časovnem zamiku, ob priklopu na vir energije ali ko se usede v avtomobilski nosilec. Po želji se odločamo za obliko video zapisa, kakovost posnetega zvoka, izbiramo osvetlitev ISO, dodajamo različne učinke, spreminjamo število sličic na sekundo in še bi se kaj našlo. Prav nam pride dodajanje tako imenovanih podnapisov, s katerimi na posnetek "nalepimo" poljubno besedilo, datum, hitrost, trenutno lokacijo, prikaz stanja višinomera in tipala pospeška. Za neodločne je na voljo tudi brezplačna različica, ki je omejena z dvajsetminutnim delovanjem. Ravno dovolj za preizkus, a odločno premalo za resno rabo.

Car Performance (2,99 EUR)

Car Performance odlikujeta tako preprost uporabniški vmesnik kot všečen prikaz dogajanja.

Aplikacija Car Performance je namenjena avtomobilskim navdušencem. Tistim, ki dajo dušo za vozilo v lasti. Tistim, ki jim je stalno ukvarjanje z njim ljub konjiček. Program nam s pomočjo poljubnega Androida meri zmogljivost avtomobila pred določenim posegom ali po njem. Posamezne meritve shrani za kasnejši pregled. Ker se pri meritvah zanaša zgolj na senzor GPS brez merilca pospeška, zna s sodelovanjem dognanega algoritma natančno izmeriti zahtevane parametre in jih enostavno prikazati uporabniku. Zaradi učinkovitega uporabniškega vmesnika in odsotnosti kompleksnejših nastavitev ga lahko uporablja slehernik. Plačljiva različica osnovni izbiri doda teste po meri, merjenje zmanjševanja hitrosti, števec in še kaj bi se našlo. Dobro, a za ozko ciljno občinstvo.

Dashboard Assist Pro (4,59 EUR)

Zaradi res nadležnih reklam in netočnosti pri merjenju programa Dashboard Assist ne priporočamo.

Dashboard Assist je avtomobilska rešitev vse v enem. Na začetku nas program opozori, da ga brez ustreznega avtomobilskega stojala ne smemo uporabljati. To velja za večino programov, opisanih v pričujočem članku, zato skrb razvijalcev pozdravljamo. Za preizkus priporočamo brezplačno, z oglasi podprto različico, ki nam zna prikazati hitrost, trajanje in razdaljo potovanja. Poleg različnih povprečij in ocenjevanja ekonomičnosti našega ravnanja za volanom pozna tudi tako imenovani Scenic view, ki informacije prilepi na sliko iz kamere. Tako dobimo pravi HUD prikazovalnik (angl. Head-up display), kjer program omogoča dostop do informacij, ne da bi nam bilo treba odvrniti pogled od dogajanja na cesti. Taka vožnja seveda ni priporočljiva, zato začetno opozorilo. Če nas vsestranski pripomoček tako zelo navduši, da kupimo plačljivo različico, bomo z njo dobili uporabniški vmesnik brez motečih reklam, snemanje poti s komentarjem, grafični prikaz hitrosti in prostoročno javljanje na klic, MP3 predvajalnik, štoparico in povezavo z zunanjimi napravami GPS. Program zna brati sporočila in klice, kar žal za nas ni uporabno, razen kadar si zaželimo smeha. Zamerimo mu netočnost, saj natančnost rezultatov ni njegova vrlina, zato končni izdelek ostaja pri zanimivi zasnovi in bo za dejansko uporabnost potreboval še kakšno nadgradnjo.

iOnRoad Augmented Driving (brezplačno)

Težava pri zajemanju slike teh programov je, da rezultatu manjka vir, ki ga prispeva kamera. Takole je videti sicer odličen pripomoček za preprečevanje trka zaradi premajhne varnostne razdalje, če mu odstranimo prikaz okolice.

Pri programu iOnRoad gre v bistvu za preprečevanje trka zaradi premajhne varnostne razdalje med vozili. Vendar taka inovativnost ni edino, zaradi česar program toplo priporočamo. Brezplačno orodje je tudi odličen vmesnik za dostop do funkcij telefona med samo vožnjo. Z uporabo velikih ikon na drugi strani uporabniškega vmesnika tja zaidemo s potegom prsta, lahko telefoniramo, prikličemo na pomoč navigacijo, poslušamo glasbo in pokukamo v galerijo s slikami, saj zna program po poti ovekovečiti dogajanje okoli sebe. Malce se zna zameriti začetno nastavljanje privzetih programov za opravljanje naštetih opravil, a je slaba volja ob udobni uporabi kmalu pozabljena. Sploh pa je glavni adut aplikacije povsem drugje. Z odliko namreč zaznava pred nami vozeča vozila in sproti preračunava razdaljo do njih. Slednjo nato prikaže bodisi v metrih bodisi v času, ki nas loči ob trenutni hitrosti, s katero vozimo. Med druge nastavitve med drugim spadajo še samodejni zagon, delovanje v ozadju, način opozarjanja, hitrost fotografiranja ter povezovanje z družabnimi omrežji in storitvami. Programu je priložena povezava do razvijalčeve spletne trgovine, ki prepozna ciljno napravo in nam ponudi kup dodatkov zanjo.

Radardroid Pro (4,99 EUR)

V bazo so vnesene tudi točke, kjer se radi sončijo slovenski "plavi fantje". Opozorilo pokaže omejitev, trenutno hitrost ter razdaljo do meritve hitrosti.

Radardroid ima hvalevredno poslanstvo. Le kdo si ne bi želel stalnega opozarjanja na meritve hitrosti? Program z glasom in stasom (grafičnim prikazom na zaslonu) pokaže, če se nam približuje stacionarni ali premični radar, katerega podatki so vneseni v bazi. V praksi to pomeni, da nam bo v avtu kar pogosto piskalo, saj so v bazi podatki za skoraj vsa mesta, kamor se pobiralci kazni običajno usidrajo. Baza je zadovoljivo napolnjena s podatki s sončne strani Alp, zato nam program zlahka prihrani kak evro. Razvijalci kodo pridno posodabljajo in nas vabijo, da jim pri tem pomagamo. Vsakdo se lahko loti vsaj prevajanja in nekateri so se ga že. V času pisanja je prevedena že četrtina gesel uporabniškega vmesnika. Ko bo prevod končan, ga bodo dodali v končno različico programa. Prav zaradi vneme razvijalcev je morda prav, da sežemo po plačljivi različici programa Pro, ki sodeluje z Googlovim navigacijskim sistemom in omogoča opozorila iz ozadja.

Drugi pripomočki

FuelLog - Car Management (1,89 EUR)

S programom FuelLog enostavno sledimo porabi tako goriva kot cekina zanj. Telefon od nas zahteva le vestno zapisovanje izdatkov.

V času, ko se gorivo iz meseca v mesec draži, je poleg ekonomičnosti vozila pomembno tudi upravljanje z njegovo porabo. S programom FuelLog bomo vedno na tekočem, kakšne so potrebe našega avta, in bomo zlahka načrtovali skupno prihodnost in predvideno porabo. Aplikacija beleži informacije o prejetem gorivu in stroških tako, da uporabniku v vsakem trenutku posreduje izčrpne statistične podatke. Uporabniški vmesnik je odličen. Razdeljen je na štiri sklope: v prvem dodajamo informacije o nakupu goriva, v drugem druge stroške, povezane z vozilom, v tretjem pregledujemo statistiko, v zadnjem pa je simulacija žepnega računalnika za hitro preračunavanje porabe. Tudi v nastavitvah vlada red. Tam nastavljamo mersko in denarno enoto ter način vnosa posameznih polj. Resda na Marketu najdemo več podobnih, večinoma dražjih aplikacij za upravljanje porabe sredstev v zvezi z vozili, a nobena ni tako preprosta za uporabo. Obenem za običajno rabo zadostuje že brezplačna različica. Različica Pro odstrani oglase, omogoča neomejeno število vnosov stroškov za neomejeno število vozil, zna uvažati in izvažati podatke, doda posebno polje za zapiske ob posameznem polnjenju goriva in ne omejuje grafičnih primerjav.

AlcoDroid Alcohol Tracker (brezplačno)

Vsebnost alkohola v krvi AlcoDroid predpostavi glede na telesno težo in izbrani strup. Prikazani rezultat je odvisen od načina izračuna. V zadnjem koraku se ne smemo zmotiti, drugače bomo prepričani v lažno treznost.

AlcoDroid je nekakšen dnevnik vnosa alkohola v telo. Posredno ga štejemo med pripomočke pri vožnji, saj si pred odhodom na pot z njim izračunamo stopnjo alkohola v krvi. Program nam pomaga, da obvladujemo alkohol in ne alkohol nas. V ta namen omogoča vnos različnih pijač, izbiranje kratkih seznamov največkrat zaužitih kombinacij, določanje cilja (npr. 2 pivi na dan) in grafični prikaz dnevne, tedenske ali mesečne statistike. Svojo vzdržnost ali pregreho delimo s prijatelji na Facebooku ali po elektronski pošti. Žal plačljive različice programa ni, ker je razvijalec doma v državi, ki ji Google ne dovoli prodaje na tržnici Android Market. Posledično smo obsojeni na prikaz oglasov.

AMZS Pomoč (brezplačno)

Pozdravljamo trud Avto-moto zveze Slovenije. Zaradi priročnosti programa mu odpustimo pomanjkljivosti, kakršna je omejitev vnosa treh vozil.

Med aplikacijami, ki jih v avtomobilu ne smemo pogrešiti, je tudi izdelek domače pameti. Slovenski avtomobilski klub AMZS je izdelal program, katerega bistvo je v poenostavitvi postopka za klic ob prometni nesreči ali okvari vozila. Namesto uporabnika podatke na AMZS posreduje aplikacija sama. V ta namen izberemo Pokliči AMZS, potrdimo lokacijo, izberemo tip vozila in vrsto okvare. Za bolj neizkušene uporabnike je na voljo kratek seznam najpogostejših okvar, ki se lahko sleherniku pripetijo na cesti. Določene informacije, na primer podatke o vozilu, za primer nuje pripravimo že vnaprej. Za nekatere funkcije je treba imeti delujočo podatkovno povezavo, končni poziv pa se pošlje tudi prek SMS sporočila. Med drugimi možnostmi omogoča program vpogled v članske podatke, kjer vidimo, kaj smo vplačali in kaj od tega smo že uporabili. Dobrodošle bodo cestne informacije pod izbiro Promet, kjer je na voljo ogled aktualnega stanja prometa na naših cestah. Za konec je uporabnikom na voljo še seznam AMZSjevih poslovalnic s kontaktnimi podatki.

Car Locator (2,99 EUR)

Radarski sliki je ob iskanju parkiranega avta za boljše ozračje priložen zvok sonarja.

Izdelek samostojnega programerja z imenom Edward Kim je preprost. Car Locator je program, ki nam z vgrajenim tipalom GPS in zemljevidom Google Maps pomaga najti pot do vozila v neznanem okolju. Ko avtomobil parkiramo, zaženemo aplikacijo, ki si lokacijo shrani v pomnilnik. Ko želimo najti pot nazaj do avta, nas program vodi tja. Vse drugo so, kot pravijo, nianse. Med drugim izberemo način shranjevanja lokacije, ki jo sprožimo ali s tresenjem telefona ali z dvojnim dotikom zemljevida. Za shranjevanje koordinat je na voljo tudi namenski lebdeči pripomoček (angl. widget), ki tako dejanje omogoča kar z osnovnega zaslona operacijskega sistema Android. Priboljški obsegajo še merilec časa, ki pride prav v območju omejenega parkiranja ali pri plačilu na parkomatu. Program ima vtičnik za priljubljeno oblačno storitev Evernote, ki lokacijo shrani v splet in jo lahko preberemo od vsepovsod. V ceno je všteto tako imenovano živo ozadje, ki v Androidu dinamično prikazuje, kje smo pustili vozilo. Med nastavitvami velja izpostaviti možnost samodejnega shranjevanja lokacije, na primer, ko zapustimo vozilo in se povezava bluetooth prekine.

Waze: Community GPS navigation (brezplačno)

Pozabimo na razne naročnine in uvažanje interesnih točk, v prihodnosti bomo vsi pomagali drug drugemu. Informacije bodo novejše in bolj zanesljive kot v kateremkoli sistemu, ki je trenutno naprodaj.

Waze je sveže družabno omrežje, ki naj bi zagotavljalo navigacijo od uporabnikov za uporabnike. Gre za odlično zamisel, ki pa ji vsaj v naših krajih manjka podpore. To hitro uvidimo, ko pogledamo na spletišče world.waze.com. Kljub temu so obeti dobri. Aplikacija za Androida ponuja uporabnikom nov način navigacije. Podatke pridobiva s strani svojih članov. Ker se snemanje poti dogaja v dejanskem času, so informacije o stanju v prometu vedno sveže in ob zadostnem številu uporabnikov bolj verodostojne od uradnih virov. Med pridobljene podatke sodijo policijske kontrole, nesreče in delo na cesti. Poleg vsak dan spremenljivih informacij člani omrežja sistemu sporočajo tudi spremembe v obstoječih načrtih. Čim več je članov, ki se peljejo po določeni poti, tem bolj natančen je njen zemljevid. Slabost takega pristopa je očitna, saj so tam, kjer ni uporabnikov družabnega omrežja Waze, mape skrajno nenatančne in brez podrobnejših informacij. Vendar, takoj ko se bo prvi uporabnik spletišča peljal mimo, bodo informacije o poti na voljo tudi drugim. Zamisel ima velikanski potencial in morda v prihodnosti prehiti celo premožnejše rešitve. Vse bo odvisno od priljubljenosti in številčnosti udeležencev. Prav iz tega razloga jo predstavljamo tudi vam.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji