Objavljeno: 29.5.2012 | Avtor: Žiga Veber | Monitor Maj 2012 | Teme: foto

Boj v težki kategoriji

Nikon je med reporterskimi aparati DSLR v samem vrhu in edini, ki se mu zares lahko postavi po robu, je Canon. Drugi enostavno ne sodijo v težko kategorijo in Nikon je v zadnjih letih z aparatoma D3 in D3s na svojo stran pridobil kar nekaj profesionalnih uporabnikov, ki so do nedavna stavili na bele objektive. Obe podjetji sta fotoreporterjem pripravili novo orožje za letošnjo olimpijado v Londonu.

Nikon D3 je bil revolucionaren aparat, ki je požel veliko slave med profesionalnimi uporabniki. S tipalom polnega formata FX razmeroma nizke ločljivosti 12 megapik ter posledično zelo majhno občutljivostjo za šum je bil brez prave konkurence. Aparat D3 je nasledil model D3s, ki je bil na svoj način zopet revolucionaren, saj je s svojim tipalom, ki je ponujalo občutljivosti do ISO 102400 (Hi3), premaknil meje pričakovanega in je po tej plati še danes med najboljšimi na trgu. Dodali so mu možnost zajemanja videa, a le pri ločljivosti 720p, zaradi česar so bili do nedavna Canoni v veliki prednosti. A video je bil pravzaprav tudi edino področje, kjer je Nikon do pred kratkim nekoliko šepal.

Tipalo!

Tipalo novega D4 pomeni kakovostno evolucijo, saj je pridobilo na ločljivosti in zdaj premore 16 megapik, poleg tega ponuja občutljivosti med ISO 100 in ISO 12800. Občutljivost mu je mogoče dodatno razširiti do vrednosti Hi4, ki je enaka vrednosti ISO 204800. Zrnatosti je takrat sicer veliko, vendar lahko s fotografije kljub temu razberemo dovolj podrobnosti in mogoče je fotografirati praktično v neosvetljenih prostorih. Uporabnost je kljub temu velikokrat vprašljiva, saj so fotografije, zajete pri tej občutljivosti, večinoma blede in vijoličastih odtenkov. Nekoliko drugačna je zgodba pri občutljivosti ISO 51200, ko so fotografije še uporabne za manjši tisk.

Čeprav se zdi na splošno zrnatost zelo podobna modelu D3s, je glavna razlika ravno v prepoznavnosti podrobnosti. Odličen je tudi dinamičen razpon novega tipala in same podrobnosti v barvnih niansah, ki so za reportažni aparat odlične.

Velika prednost Nikona D4 je tudi fotografiranje pri formatu DX (s povečavo 1,5), zaradi česar je fotografu olajšana kasnejša obdelava, ko fotografij ni treba naknadno obrezovati. S tem dobimo pravzaprav dva objektiva v enem, seveda drugega - daljšega, pri nižji ločljivosti.

Dinamični razpon Nikona D4 je za to vrsto aparata odličen (brez HDR) in sence skrivajo še veliko zalogo informacij.

Ostrenje!

Dodatna prednost, ki jo ponuja tokrat preizkušeni Nikon v primerjavi s konkurenco, je odlično ostrenje. Kljub temu da ponuja "le" 51 točk ostrenja v primerjavi z 61, kolikor jih ponuja novi Canonov konkurent, je ostrenje omogočeno že pri objektivih z odprtostjo zaslonke le f8. To pomeni, da bo ostrenje delovalo tudi ob uporabi podvojevalnikov goriščnic, kar lahko zopet pomeni prihranek pri teži opreme na poti. D4 je opremljen z naprednimi algoritmi, ki prepoznavajo fotografirano sceno in obraze, ponuja možnost neposredne izdelave HDR posnetkov in ima izboljšan sistem izbire osvetlitve.

Video!

Največji napredek je Nikon naredil predvsem na področju videa, kjer je imel do danes Canon praktično popoln monopol. Odličen je novi video kodek, D4 pa ponuja tudi izboljšan nadzor nad zvokom znotraj aparata, ki ga je mogoče zajemati prek zunanjega mikrofona in spremljati na slušalkah.

Tudi video omogoča neposreden izrez slike med zajemanjem, nekakšen tristopenjski digitalni zum, če želite. Izbirati je mogoče med širino polnega formata FX in povečavama DX (1,5X) in 2,7X (enako kot Nikon 1). D4 omogoča tudi izvoz surovega videa v polni ločljivosti neposredno na zunanji monitor, skupaj z zvokom, s čimer je pripravljen za najzahtevnejšo video produkcijo. Aparat ponuja izdelavo "time lapse" videa znotraj aparata, obdelava pa se zgodi praktično v istem trenutku, ko je končano fotografiranje.

Tudi v video načinu je mogoče uporabiti največjo občutljivost ISO 204800, ko lahko dejansko zajamemo tudi tisto, česar prosto oko ne vidi, in to v barvah. Največ zrnatosti je vselej vidne na levi strani, kjer slika postane nadležno svetla in vijoličasta. Canon 1DX tako visokih občutljivosti pri zajemanju videa na primer ne omogoča.

Pri občutljivosti ISO 12800 so rezultati odlični in podrobnosti zelo dobro vidne, zrnatosti pa je zelo malo (100 % izrez).

Ergonomija

V slabih svetlobnih razmerah pa je oslabljen tudi pogled uporabnika na sam aparat, zaradi česar ima novi D4 tudi osvetljene najpomembnejše tipke. Nasploh je bilo veliko prenove deležno ravno ohišje. Čeprav je novo ohišje na prvi pogled precej podobno, se bo nanj kljub temu treba nekoliko navaditi. Dodani sta kar dve novi 8-smerni paličici, ki sta palcu dostopni tako v načinu ležečega kot pokončnega fotografiranja, ko je močno izboljšana tudi opora za palec desne roke. Ohišje je v celoti zasnovano tako, da je upravljanje v obeh položajih zelo podobno in kar najbolj uporabno. Smo pa pri preizkusnem modelu zasledili nekakšno škripanje vratc, ki pokrivajo pomnilniško kartico in so del hrbtne strani držala. Čeprav to ni zares moteče, česa takega od pregovorno čvrstega Nikona ne bi pričakovali.

Ob sprožilcu je dodana tipka za zajemanje videa, prenovljen je sklop za živi predogled, zamenjani pa sta tudi tipki za izbiro načina merjenja svetlobe in zaklepanje točke ostrenja. Kar nekaj je tipk, ki jim je mogoče spreminjati namembnost, in pri Nikonu pravijo, da so pri snovanju upoštevali želje njihovih profesionalnih kupcev. Glede na to, da tipk za spreminjanje občutljivosti ISO in beline niso prestavljali, so uporabniki z njuno postavitvijo verjetno zadovoljni. Menimo pa, da ponovitev teh bližnjic bliže sprožilca in prstom ne bi škodovala. Tako so tipke na primer razporejene tudi pri konkurenčnih aparatih in celo pri Nikonovem D800.

Nikon D4 je opremljen z novo vrsto pomnilniških kartic XQD. Kartice so manjše od CF in podobne debeline ter po velikosti bolj podobne tistim SD. Trenutno je njihova cena še visoka in njihova zmogljivost nekajkrat manjša od tiste pri CF, a se odlikujejo z izjemno hitrostjo in je D4 z njimi pripravljen za prihodnost. Mimogrede, predpomnilnik za 200 slik pri zajemanju posnetkov JPEG je skoraj nemogoče napolniti.

Poleg tega so v Nikonu skupaj z D4 predstavili tudi novi brezžični sprejemnik WT-5, ki je veliko hitrejši od počasnega predhodnika WT-4 in lahko z njim Nikon upravljamo kar prek tablice iPad.

Za reporterje

Nikon D4 je nedvomno eden izmed dveh najboljših aparatov, namenjenih profesionalnim fotoreporterjem. Njihove potrebe so zelo specifične in čeprav ga Canon na papirju nekoliko prekaša, si je Nikon v preteklosti nabral tolikšno prednost, da mu bo uspelo ohraniti mesto v vrhu. Njegove tehnične lastnosti so vrhunske, od vsakega posameznika pa je odvisno, kako bo zadovoljen z novo postavitvijo bližnjic na ohišju aparata.

Nikon je pokazal napredek predvsem na ravni videa, ki tokrat prvič lahko ponudi profesionalno kakovost polne visoke ločljivosti s številnimi dodatnimi možnostmi in odlično zasnovanim kodekom. Kljub temu da je bil D4 predstavljen kar tri mesece kasneje, je na trgu pred Canonom, kar je prav tako velik plus. Edina prava slabost v primerjavi s konkurenco je pravzaprav nekoliko počasnejše zaporedno zajemanje fotografij v hitrem načinu - 11 slik na sekundo v primerjavi s 14 slikami na sekundo, kolikor zmore Canon 1DX. In profesionalci pravijo, da je lahko to odločilno pri lovljenju idealnega zbitja potu našega Dejana Zavca z nasprotnikovega lica.

Oba aparata sta odlična, vendar je res, da o Canonu 1DX govorimo na pamet, saj je v svetu na voljo le nekaj testnih primerkov, prodajajo pa ga še ne. Veliko je dejstev, ki so v prid Nikonu, ne nazadnje je tudi njegova cena v primerjavi s Canonom približno 500 evrov nižja. In Nikon nima težav z dobavljivostjo, zaradi česar ga lahko tisti, ki ga želijo, tudi dobijo.

Nikon D4

Zrcalnorefleksni digitalni fotoaparat z izmenljivimi objektivi.

Ločljivosti: 4928 × 3280, 3696 × 2456, 2464 × 1640 pik.

Tipalo: Efektivno 16,2 milijona pik.

Velikost in vrsta tipala: 36 × 23,9 mm, CMOS, faktor povečave goriščnice 1,0.

Prodaja: www.nikon.si.

Cena: 5799 EUR (ohišje).

Za: Kakovost fotografij in podrobnosti, visoka občutljivost, predpomnilnik zaporednih fotografij, kakovost videa, nadzor videa, izvoz videa polne kakovosti prek HDMI, nizek šum, cena.

Proti: Postavitev bližnjic ISO in WB ostaja enaka, počasnejše zaporedno fotografiranje od konkurence.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji