Canon EOS 5D mark II
Novi Canonov model 5D mark II je eden najbolj pričakovanih digitalnih SLRjev lanskega leta. Že vse od govoric naprej je bil deležen izjemne pozornosti fotografov, saj so bila pričakovanja zelo velika. Njegov predhodnik 5D nikakor ni slab fotoaparat, vendar pa ima kar nekaj pomanjkljivosti, predvsem slabše ohišje in tehnične zmogljivosti. Kljub temu je bil fotoaparat prodajna uspešnica, saj je bil to prvi digitalni SLR z vgrajenim tipalom velikosti 24 × 36 mm po dokaj razumni ceni. Namenjen je bolj kreativnim kot reportažnim fotografom, vendar ima širok krog uporabnikov v obeh taborih. Njegov naslednik 5D mark II naj bi s tehničnimi izboljšavami in višjo ločljivostjo popravil vtis starejšega brata, za nameček pa so ga opremili še z možnostjo snemanja videa v visoki HD ločljivosti.
Kovinsko ohišje je zdaj zaščiteno pred okoljskimi vplivi, velikost ostaja enaka kot pri predhodniku, vendar pa je lega fotoaparata v roki boljša. Razporeditev gumbov je podobna, na drugem mestu je le gumb za osvetlitev zgornjega zaslončka LCD, zadaj pa je dodan gumb za ostrenje. Na vrtljivem gumbu z nastavitvami so na voljo še dve dodatni nastavitvi po meri in program CA, povzet iz modela 50D. Med vmesnike na levi strani sta dodana še izhod HDMI in mikrofonski priključek, na sprednji strani pod napisom 5D pa vgrajen mikrofon in na zadnji pri kukalu še zvočnik. Pregledovalnik LCD z diagonalo 76 milimetrov ima zdaj ločljivost 920.000 pik, s trojnim premazom proti odsevu in odlično kotno vidljivostjo smo bili nad njim več kot zadovoljni. Pogled skozi okular je svetlejši, povečana naj bi bila tudi kotna vidljivost, še vedno pa ni na voljo prikaza kontrolnih linij. To lahko rešimo le z nakupom posebne medlice. Fotoaparat zdaj poganja še zmogljivejši akumulator, izboljšan je tudi pregled napolnjenosti in porabe. Pri ohišju pogrešamo le vgrajeno bliskavico.
Osrčje fotoaparata sestavljata tipalo CMOS z ločljivostjo 21,1 milijona pik in procesor za obdelavo posnetka DIGIC 4. Kakovost posnetka je prav gotovo nad pričakovanji, z majhnim šumom pri visokem ISO (praktično neopaznem pri 1600) in dolgih ekspozicijah. ISO lahko nastavimo od 50 do 25.600, na voljo je tudi Auto ISO in štiri stopnje zmanjševanje šuma pri visokem ISO ter funkcija za prilaganje razmerja svetlih in temnih tonov. Posnetki so barvno pravilni in tonsko polni, nastavljamo pa jih lahko z običajnimi parametri. Fotoaparat zmore obdelati 3,8 slike na sekundo. Pri zapisovanju formata JPEG je število slik neomejeno, pri sprotnem zapisovanju RAW in JPEG pa sedem. Ker datoteka RAW zaseda okoli 25 MB prostora, sta na voljo tudi zapisa RAW z manjšo ločljivostjo. Nastavljanje fotoaparata poteka prek lepo preglednih menujev, na voljo pa je tudi hitro nastavljanje s krmilno paličico in gumbom INFO. Merilec svetlobe ostaja enak kot pri predhodniku, prav tako tudi sistem ostrenja z 9 točkami, vendar pa izboljšan algoritem poskrbi za odlično delovanje tudi v slabih razmerah. Zdaj je na voljo tudi natančna nastavitev ostrenja različnih objektivov, vključimo pa lahko tudi zmanjševanje vinjetiranja objektivov. Če bi želeli iz fotoaparata iztisniti največ, bo zagotovo treba razmisliti o najboljših objektivih. S slabšimi se ostrina detajlov hitro izgubi in lahko enake, če ne še boljše rezultate dobimo s starejšim modelom in interpolacijo posnetka. Fotoaparat bo na voljo tudi v kit izvedbi z objektivom 24-105L f/4 z vgrajeno optično stabilizacijo. Objektiv se je izkazal kot dober izbor z odličnim razponom goriščnice, vendar pa smo opazili nekaj težav v kotnih deformacijah pri odprti zaslonki.
Za odlično marketinško potezo lahko gotovo štejemo možnost snemanja videa. To bo, kot kaže, odslej obvezen dodatek pri vsakemu SLRju. Prvi so to možnost predstavili pri Nikonu D90, vendar nas je slabo prilagajanje spremembam svetlobe malce razočaralo. Pri Canonu teh težav ni, za nameček pa ponuja polno HD ločljivost, v kateri lahko nepretrgano snemamo 12 minut, pri nižji 640 × 480 pa do 24 minut. Video zapisuje s 30 sličicami na sekundo v Quicktime formatu, kodiranem s kodekom H.264. Kakovost posnetka je odlična, na žalost pa je slabši zvok, tudi če priklopimo zunanji mikrofon. Video lahko snemamo v načinu LiveView, avtomatiko osvetlitve lahko prepustimo fotoaparatu, na voljo pa je tudi ročna nastavitev.
Z novo petico je Canon dodatno premešal že tako pestro ponudbo SLRjev s tipalom polnega formata. Primerjave med fotoaparati so težavne, saj vsak v določenem segmentu blesti, a ima hkrati tudi kakšno pomanjkljivost. Odločitev za najprimernejši izbor je seveda odvisna od namembnosti fotoaparata in tega, kaj vse omogoča fotografu. Presežek Canona je v visoki ločljivosti in možnosti snemanja videa, vprašanje je le, ali sta to dovolj velika razloga za novo prodajno uspešnico.
Canon EOS 5D mark II
Kaj: Zrcalnorefleksni digitalni fotoaparat z izmenljivimi objektivi.
Ločljivost: 5616 × 3744, 4080 × 2720, 2784 × 1856.
Tipalo: Efektivno 21,1 milijona pik.
Velikost in vrsta tipala: 36 × 24 mm, CMOS, faktor povečave goriščnice 1.
Izdeluje: Canon, www.canon.com.
Prodaja: Avtera, www.avtera.si.
Cena: 2750 EUR, kit z objektivom 24-105L f/4 3640 EUR.
Za: Kakovost posnetka in ločljivost, kakovost videa, enostavno rokovanje.
Proti: Nima vgrajene bliskavice.