Objavljeno: 25.8.2015 | Avtor: Arnold Marko | Monitor September 2015

Da Vinci med urejevalniki videa

Čeprav se marsikomu še vedno dozdeva, da so profesionalne rešitve za urejanje in oblikovanje videa finančno nedosegljive, Blackmagic Design tako mišljenje postavlja povsem na glavo. Njihov Da Vinci Resolve je namreč že kar nekaj časa na voljo brezplačno, z različico 12 pa postaja tudi resen urejevalnik.

Resolve je bil predvsem orodje za barvno korekcijo in gradiranje.

Resolve je bil predvsem orodje za barvno korekcijo in gradiranje.

Blackmagic se pri umeščanju na trg že dolgo časa ukvarja tudi z malim uporabnikom. To, ne nazadnje, nakazuje tudi njihova paleta kamer in strojnih naprav za delo z videom. Za sprejemljiv denar namreč ponujajo kakovost, ki sega v profesionalno sfero (tam jih ne nazadnje tudi uporabljajo). A zgodba z Da Vinci Resolve je še bolj posebna, saj gre za program, ki je še pred štirimi leti stal kar 30.000 dolarjev in je bil del vrhunskih okolij za gradiranje filma, kar je sploh zadnji stadij oblikovanja videa in filma, saj ga v tem postopku tako rekoč dokončno obarvamo – postopek je še najbolj podoben »fotošopiranju«.

A do leta 2011 tako rekoč ni bilo orodja, ki bi navadnemu smrtniku omogočilo popravljati osvetlitev ali barve posnetkov, podobno kot to lahko počne v kakšnem GIMPu brezplačno. Leta 2011 pa je Da Vinci postavil gradiranje na glavo, saj je ponudil Da Vinci Resolve Lite brezplačno, pa čeprav gre za enega najbolj vrhunskih programov na tem področju, ki ga odlikujejo odlični učinki in zelo natančni zasledovalci gibanja za ustvarjanje dinamičnih mask (motion tracker). V praksi to pomeni, da lahko, denimo, narišemo masko na neki obraz, program pa zna slediti temu obrazu na video posnetku in ustrezno premikati masko ter s tem učinek, ki naj se za ta del slike uporablja. Ob tem je seveda mogoče dele slike izbirati na podlagi številnih svetlobnih in barvnih meril in z malo truda ustvariti želeno barvno in svetlobno kombinacijo in tako izdelku dodati končno noto. In čeprav se oznaka Lite pogosto znajde na zelo okrnjenih izdelkih, Da Vinci Resolve ni tak primer, saj se od plačljivih različic razlikuje zgolj po filtrih za odpravljanje šuma in ustvarjanje 3D videa (ki jih ni), podpori vzporedne rabe več računalnikov za računanje učinkov in slik, podpori omrežnemu urejanju projektov in podpori strojnim nadzornim panelom. A to so zadeve, ki jih ponavadi potrebujejo le najzahtevnejši končni uporabniki.

Blackmagic pa se ni ustavil pri tem, ker ima očitno velike načrte s svojim Da Vincijem. Ta iz različice v različico postaja vedno bolj tudi urejevalnik videa in prav 12 različica je na tem področju doživela največ sprememb in po svoji funkcionalnosti posega na področje, kjer so doslej kraljevali Premiere, Final Cut in podobni.

Pri tem pa Resolve v bistvu sploh ni zapleten program. Samo delo je urejeno v štirih korakih. Prvi je urejanje materiala (Media). Namenjen je izbiranju materiala med posnetki, označevanju, razvrščanju v različne koše in podobno. Drugi korak je urejanje, ki uporabnika privede na klasični večstezni urejevalnik z dvema zaslonoma (za predogled in ogled montaže), kjer je mogoče posnetke zlagati, rezati, premikati, jim spreminjati dolžino in tako naprej. Ob tem so v dvanajsti različici dodali močno podporo delu z zvokom in podporo različnim zvočnim učinkom, poleg tega je mogoče posnetke z več kamerami iz različnih zornih kotov samodejno sinhronizirati na podlagi zvoka.

Šele v tretjem koraku je tisto značilno jedro programa, po katerem je najbolj znan. Imenuje se preprosto Color in v njem so močna orodja za manipulacijo barv in svetlobe, pa zasledovalniki, avtomatizacija učinkov, določanje prosojnosti in podobno. Določanje parametrov je zelo natančno in tudi pregledno, na več zaslonih pa so ves čas vidna tudi različna merilna orodja za merjenje barvne in svetlobne strukture slike. To bodo res bolj cenili profesionalci, a tudi veliko nasvetov v spletu temelji na razumevanju teh značilnosti. Učinke je mogoče združevati na kompleksne načine v grafičnem vmesniku, v katerem določamo povezave med različnimi učinki in njihova vozlišča (nodes). Tako lahko nizamo  učinke zaporedno ali vzporedno, ustvarjamo ravnine in tako naprej.

Zadnji korak predstavlja distribucijo materiala in se imenuje Deliver. Po pričakovanju gre v tem primeru za izvoz končnega posnetka v ustreznem zapisu. Ob tem je mogoče določiti več vrst nastavitev z različnimi nastavitvami (za,  denimo, spletno predvajanje in za arhiviranje), izbor formatov pa je zelo širok.

Nabor funkcionalnosti in kakovost programske opreme je vsekakor osupljiva za izdelek, ki ga je mogoče dobiti brezplačno. Nemara se utegne kdo prestrašiti, da je izdelek prezahteven za ljubiteljskega uporabnika in pri mnogih je tudi res tako. A za tiste, ki na koncu pristanejo na piratiziranih različicah najbolj znanih programov za urejanje videa, velja premisliti. Program namreč uporabljajo profesionalci. Ti pa ne uporabljajo programov, ker so zapleteni in slavni, temveč zato, ker delujejo. 

Da Vinci Resolve 12

Vrsta: Video montaža in barvno-svetlobna gradacija.

Cena: Brezplačen (Lite), 995 dolarjev (Studio), 29.995 dolarjev (Advanced Control Surface).

Operacijski sistem: Mac OS X, Windows, Linux (zgolj Advanced Control Surface).

Izdeluje: www.blackmagicdesign.com

✓    Eden najzmogljivejših programov za barvno-svetlobno gradiranje, funkcionalno urejanje videa, pregleden proces ustvarjanja, številna orodja, brezplačna različica nima bistvenih omejitev, le manj profesionalnih funkcij.

✗    Strojno zahteven.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji