Digitalni fotoaparati
Ste zadnje čase kaj hodili po trgovinah, v katerih prodajajo fotoaparate? Ali morda le brskali po kateri od spletnih fotografskih trgovin? Potem ste verjetno opazili, da je izbira tako velika, kakor ni bila še nikoli. Za povrhu so si mnogi fotoaparati po videzu in tehničnih značilnostih, podobni kot jajce jajcu, pa še njihove cene so velikokrat zelo podobne, če že ne kar enake. In kako naj se potem ubogi kupec v tej zmedi znajde, če se še poznavalci komaj?
Ker vemo, da se s podobnimi težavami ubada marsikdo, smo vam sklenili priskočiti na pomoč. Po dolgem in počez smo prečesali trgovine in preizkusili vse fotoaparate, ki smo jih uspeli dobiti. No, skoraj vse, kajti nekateri modeli se res tako malo med seboj razlikujejo (recimo samo v velikosti zaslona LCD), da se z njimi res ni imelo smisla posebej ukvarjati (smo jih pa vseeno omenili). Preskočili smo tudi vse tiste cenene fotoaparate neznanih blagovnih znamk, ki jih včasih najdete na razprodajah v tej ali oni veleblagovnici, kajti prepričani smo, da se z njimi nima smisla truditi, še posebno, ker niso skoraj nič cenejši od fotoaparatov najuglednejših svetovnih izdelovalcev. Preskočili smo tudi fotoaparate, ki so namenjeni poklicnim fotografom. Ti namreč naše pomoči ne potrebujejo.
Poleg tega se novi modeli pojavljajo skoraj vsak dan in ko boste to brali, bo v trgovinah že nekaj takih, ki jih takrat, ko smo fotoaparate preizkušali, v njih še ni bilo. Ne zamudite njihovih preizkusov v rednih številkah Monitorja.
Že od vsega začetka smo se tudi zavedali, da samo preizkušanje ne bo dovolj. Bodočemu kupcu, ki ne ve natanko, kaj pravzaprav sploh potrebuje, zgolj preizkusi namreč ne bi prav veliko koristili. Izvedel bo sicer, kateri modeli so boljši in kateri so morda malo manj dobri, a se najverjetneje še vedno ne bo mogel odločiti. Različni fotoaparati so namenjeni različno zahtevnim (in premožnim) uporabnikom, poleg tega pa se moramo skoraj vedno odločati tudi med različnimi kompromisi, recimo velikostnimi in cenovnimi.
Zaradi tega smo se odločili, da bomo prvo polovico te posebne izdaje Monitorja posvetili fotografski tehniki in teoriji. V uvodu boste torej do obisti spoznali zgradbo digitalnega fotoaparata, kajti le tako se boste med branjem tehničnih podatkov o posameznih fotoaparatih lahko dovolj dobro znašli in vedeli, kaj pravzaprav pomenijo, in kaj je tisto, kar potrebujete.
Podatki, ki jih navajajo izdelovalci v svojih reklamnih gradivih, sicer praviloma niso napačni, so pa pogosto zavajajoči in če ne veste natanko, kaj določen podatek pomeni in kaj bi moralo pisati med vrsticami, pa ne piše, se lahko izkaže, da fotoaparat tistega, kar ste od njega pričakovali, bodisi sploh ne zmore ali vsaj ne zmore dovolj dobro.
Pri pisanju smo se namenoma izogibali stvarem, ki za ljubiteljskega fotografa niso nujno potrebne, vse tiste tehničnih podrobnosti, recimo o digitalni ločljivosti, brez katerih ni šlo, pa smo poskušali razložiti na kar se da razumljiv način. Da pa ne bi ne bilo vse skupaj preveč suhoparno, smo poleg razlage tehničnih podrobnosti nekaj pozornosti namenili tudi ustvarjalnim vidikom fotografije in s tem zaokrožili teoretični del.
Tudi fotografsko-ustvarjalni del je napisan na kar se da poljuden in vsakomur razumljiv način, saj je namenjen vsem tistim nedeljskim in ljubiteljskim fotografom, ki se v skrivnosti fotografije sicer ne bi radi pregloboko spuščali in ne nameravajo študirati debelih fotografskih priročnikov, kljub temu pa bi radi prebrali kakšen nasvet ali dva, s katerimi bodo njihove fotografije postale še malo boljše.
Nekaterim bralcem se bo prvi del fotografske izdaje Monitorja verjetno zdel sumljivo znan. In še prav bodo imeli, kajti »sposodili«, seveda z dovoljenjem, smo si ga iz priročnika Fotografirajmo digitalno, ki je izšel leta 2005 pri Založbi Pasadena. Zaradi prostorskih omejitev smo ga sicer morali kar precej skrajšati, priložnost pa smo izkoristili tudi za to, da smo ga posodobili. Napredek digitalne fotografske tehnike je namreč bliskovit in v teh dveh letih se je že marsikaj spremenilo.
Iz prostorskih vzrokov smo izpustili tudi celoten zadnji del izvirnega priročnika, v katerem sta opisana digitalna obdelava fotografij in tiskanje. Na vrsto bo prišel kdaj drugič, morda takrat, ko se bomo na podoben način kakor tokrat fotoaparatov lotili tiskalnikov. Ker pa vemo, da se za marsikoga veselje z digitalno fotografijo ne konča tisti hip, ko pritisne na sprožilec, in ker smo konec koncev računalniška revija, smo na priloženem DVD-ju zbrali kopico zanimivih programov za obdelavo, pregledovanje in shranjevanje digitalnih fotografij, programe za izdelavo panoramskih fotografij in še marsikaj.
Namen posebne izdaje Monitorja Digitalni fotoaparati je pravzaprav trojen. Vsem tistim, ki nameravajo v naslednjih mesecih kupiti nov digitalni fotoaparat, želimo pomagati pri lažji izbiri. Tisti, ki fotoaparat že imajo, bodo morda v njej našli kakšen zanimiv fotografski napotek, zaradi katerega bodo njihove poletne fotografije še malo boljše, kakor bi bile sicer. In morda smo tudi katerega od tistih, ki digitalnega fotoaparata še nimajo, uspeli prepričati, da je skrajni čas, da tudi on začne pritiskati na sprožilec.
Pa mirno roko, jasen pogled, sončno in dolgo poletje ter čim več uspelih posnetkov vam želimo.