Objavljeno: 30.5.2017 | Avtor: Miran Varga | Monitor Junij 2017

Divjanje v digitalno (preobrazbo)

Preživetje in razcvet v digitalnem gospodarstvu (bo)sta odvisna od tega, kako uspešno se bodo podjetja spoprijela s trendi. In jih prehitela, oziroma vsaj spremenila v poslovne priložnosti ter v praksi uresničila skozi inovacije. Prvi bodo seveda v (očitni) prednosti.

digitalni preobrazbi lahko beremo in poslušamo na vsakem koraku. Očitno ne brez razloga, saj jo je v januarja objavljeni raziskavi podjetja LTM Research na prvo mesto postavilo kar 54 odstotkov podjetij. Večina se s projekti digitalne preobrazbe že ukvarja, oziroma se bo začela letos (87 %). Tri četrtine podjetij se digitalne preobrazbe loteva zato, da bi uresničila pričakovanja strank. Še pred izvedbo projektov so podjetja oblikovala digitalno strategijo, ki jo v nadaljevanju skušajo kar najbolj izkoristiti. Večina pri tem spoznava, da bodo v digitalnem gospodarstvu veljale drugačne »zakonitosti« in da so tako tehnološko kot kadrovsko podhranjena (ustrezne kompetence zaposlenih).

Digitalna preobrazba je s tehnološkega vidika močno povezana s t. i. tretjo platformo, kot je kombinacijo tehnoloških temeljev, ki jo sestavljajo mobilno računalništvo, oblačne platforme in storitve, množični podatki in analitika ter družabna omrežja in mreženje, že pred desetletjem označilo analitično podjetje IDC. Podjetja bolj kot tehnologija skrbijo zaposleni, kar 79 odstotkov podjetij skrbi, kje bodo našla ustrezne razvijalce programske opreme za svoje projekte digitalne preobrazbe in kako. V namen preobrazbe poslovanja je več kot polovica podjetij (62 %) ustanovila nove oddelke, a le vsako šesto podjetje je imenovalo tudi direktorja za digitalno (angl. Chief Digital Officer; CDO).

Za uporabniško izkušnjo in zaposlene gre

Podjetja se strinjajo, da se bodo v digitalnem gospodarstvu med seboj razlikovala predvsem po ustvarjeni uporabniški izkušnji, zato je ta kritičnega pomena in na vrhu prioritet preobrazbe. A za njeno zagotavljanje je treba opolnomočiti tudi zaposlene, ki podobno kot stranke zahtevajo od podjetij več rešitev s področja mobilnosti, rabe aplikacij v najrazličnejše namene in t. i. samopostrežništvo storitev ali vsebin.

Digitalizacija poslovanja je seveda priložnost tudi za izboljšanje operativne učinkovitosti. Preobrazba namreč vsebuje prenovo ali nadgradnjo poslovnih procesov (nanjo se osredotoča 59 %), pa tudi večje spremembe poslovnih modelov (69 %). Analitiki družbe Forrester Research so namreč že pred časom zapisali, da digitalna preobrazba ni zgolj dodajanje digitalne podobe podjetjem, temveč mora prodreti v vse pore poslovanja. Praktična analiza je pokazala, da utegnejo nekatera podjetja za zagotavljanje digitalne operativne učinkovitosti porabiti kar štirikrat več denarja kot za zagotavljanje uporabniških izkušenj.

Poslovni uporabniki kot programerji (začetniki)

Ob očitnem pomanjkanju razvijalcev programske opreme in vedno večjih zahtevah glede priprave poslovnih aplikacij strokovnjaki vidijo začasno rešitev tudi v oblikovanju platform, ki bodo programiranje in »sestavljanje« poslovnih aplikacij približale poslovnim uporabnikom. Nizke zahteve po znanju programiranja in funkcionalnost grafičnega sestavljanja gradnikov po zgledu funkcije povleci-spusti bodo omogočile poslovnim uporabnikom (so)izdelavo lastnih aplikacij po meri delovnega mesta. V primerjavi s tradicionalnimi načini izdelave programske opreme naj bi te platforme (ena takih je, denimo, Appian) pripravo aplikacij pohitrile za okoli desetkrat.

Rast zaznavnega računalništva

Analitiki družbe Gartner panogi IT napovedujejo velike spremembe, zanje bo poskrbel predvsem trend zaznavnega računalništva. Poslovne aplikacije so iz dneva v dan pametnejše, storitev s področja zaznavnega računalništva pa je vedno več. Ti področji se bosta začeli pospešeno združevati. Danes »zaznavne« funkcionalnosti najdemo le v odstotku poslovne programske opreme, že naslednje leto pa naj bi z njimi svoje aplikacije opremila/nadgradila polovica založnikov oziroma programerjev. Uporabniki pametnejših aplikacij bodo tako delali manj napak, te pa jim bodo z različnimi predizpolnjevanji vsebine, analizami in drugimi namigi pomagale prihraniti zelo veliko časa.

Poravnava poslovne in IT strategije

Digitalna preobrazba je hkrati izziv in priložnost za direktorje informatike. Predvsem tiste, ki želijo vodstvu dokazati, da niso le nekakšni vodovodarji za IT, torej vzdrževalci IT infrastrukture, ki skrbijo, da se podatki varno hranijo in so prek poslovnih aplikacij na voljo zaposlenim. Informatiki se bodo morali potruditi in začeti osvajati poslovna znanja, če bodo želeli bolje razumeti poslovanje podjetij in se dejavno vključiti v njegov razvoj. V nasprotnem primeru jim bodo drugi direktorji in oddelki narekovali naloge in vloge. Aktivni ITjevci bodo morali skupaj z vodstvom podjetja poskrbeti, da bodo poslovna pričakovanja glede IT in dejanske zmogljivosti okolja IT poravnane, drugače jih čaka kup neljubih presenečenj.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji