Električna Honda e Advance - Skoraj poravnane zvezde
Skorajda ni več avtomobilskega podjetja, ki ne bi izdelalo vsaj enega električnega avtomobila. Med zadnjimi se je temu pridružila tudi Honda. Na svojstven način.
Bodimo iskreni, v tem trenutku električna vozila (EV) še vedno kupujeta predvsem dve skupini ljudi – tisti, ki si to lahko privoščijo, in taki, ki so izračunali, da je električni avtomobil zanje cenovno ugodnejši kot klasični bencinski oziroma dizelski. Odločitev, v katero skupino spadajo tehnični manijaki, ki jih kupujejo, prepuščamo vam. Mi smo tokrat preizkušali »geekovski« avtomobil, ki je namenjen sleherniku (z dovolj globoko denarnico).
Hondini tržniki pri imenu niso veliko razmišljali, preprosto so dejali e. Honda e, torej. Preizkusni model je imel še dodatek Advance, ki ima še malo močnejši motor s 113 kW namesto s 100, kar avtomobil do 100 km/h pripelje v dobrih osmih sekundah, s slabšim motorjem pa slabo sekundo počasneje. Energija je shranjena v bateriji (le) 32,5 kWh, od česar jih je v praksi na voljo 28,5 kWh. Žal nismo imeli dovolj časa, da bi preizkusili domet, a uradni viri navajajo okoli 170 km. Ob avtocestni zimski vožnji se bo ta vrednost zagotovo prepolovila. Povprečen Slovenec bo zamahnil z roko in rekel, kar je pod 500 kilometrov, je premalo, a po drugi plati večji delež vozačev naredi manj kot 100 kilometrov dnevno, kar Hondin novinec zmore. Po avtocestah sicer ne boste mogli divjati tako, kot bi s teslo, a že s 145 km/h, kolikor zmore, boste krepko nad zakonsko omejitvijo.
Pri oblikovanju so snovalci pogledali v preteklost, ko je Honda izdelovala majhen mestni avtomobil N600. Ta je bil odgovor na angleškega minija, zato ne čudi dokaj velika podobnost z njim. No, razen osnovnih linij in okroglih luči je ostalo bore malo podobnosti s preteklostjo. Zaobljene linije, dolžina skoraj štiri metre, dovolj prostora za štiri potnike, ki udobno sedijo tudi na zadnjih sedežih, vse to je osnova, ki jo danes pričakujemo. Kljuke so moderno skrite v vratih in se samodejno aktivirajo, ko se približamo s ključem.
Polnilni priključek je spredaj, skrit pod velikim pokrovom. Edino, kar nas je razočaralo, je prtljažni prostor, ki ga je le skromnih 170 litrov. Dovolj za dnevne nakupe, a premalo za počitniško prtljago, čeprav, bodimo iskreni, avtomobil temu niti ni namenjen.
Zunanja ogledala postajajo znak preteklosti, saj so kamere krepko manjše in s tem prispevajo manj zračnega upora.
Ponaša se z zadnjim pogonom, kar je omogočilo snovalcem, da so kolesa porinili karseda narazen in s tem polepšali vožnjo po slovenskih luknjastih cestah ter obenem dosegli, da ima avtomobil obračalni krog neverjetno skromnih 4,3 metra. Manjši in krajši Volkswagnov e-Up za to potrebuje 9,5 metra, ker mu prednji pogon več preprosto ne omogoča. Če bi bil honda e pes, bi lahko rekli, da brez težav ujame lastni rep, medtem ko ostali komaj dovolj obrnejo glavo.
Preden se preselimo v notranjost, še ena posebnost avta – zaman boste iskali zunanji vzvratni ogledali. Nadomestili so jih dve kameri in zaslona v notranjosti, na ta račun naj bi snovalci za nekaj odstotkov zmanjšali zračni upor, a če vprašate nas, so s tem avtomobil naredili veliko zanimivejši. Tako namreč odpadejo nastavljanja zunanjih ogledal, saj so vedno nameščena optimalno.
Ne, nismo se zmotili, v notranjosti Honde e sta tudi klasična vtičnica 220V in - vhod HDMI!
Avtomobil so dodobra zapolnili z zasloni, in to v čisto samosvojem stilu. Naredili so tako rekoč zvezni zaslon, ki sega prek celotne širine avta in se začne ter zaključuje z zaslonoma, ki nadomeščata zunanji ogledali. Tako so se elegantno izognili Teslinemu vplivu s centralnim velikim zaslonom, ki je sicer zanimiva zadeva, a nas je Hondina izvedba krepko bolj navdušila. Osnovne informacije o hitrosti in dometu so še vedno tam, kamor smo vozniki najbolj navajeni gledati, pred nami. Ostale informacije so poravnane z njimi proti sovoznikovi strani in so lepo vpete v armaturno ploščo, kot da je ta od nekdaj čakala na to. Sredinski in levi del zaslona sta tako namenjena navigaciji oziroma večpredstavnosti ter zrcaljenju zaslona telefona. Podprta sta tako CarPlay kot Android Auto. In tretje, varčevanje s prostorom. Tam, kjer je sredinska konzola, je namreč prazen prostor in pod njim, verjeli ali ne, klasična vtičnica 220 V, ki zmore do 1.500 W obremenitve. Od grelnika za vodo do polnjenja prenosnika in priklopa kakšnega bolj resnega električnega orodja oziroma skrajna rezervna možnost, če v hiši zmanjka elektrike. Za toplotno črpalko premalo, a vsaj luči in hladilnik bodo lahko še naprej delovali.
Vožnja in upravljanje sta takšna, kot se od električnega avta spodobi – mehka, tekoča, udobna. Prestavna ročica je preteklost, so le še gumbi za naprej, nazaj in parkiranje. Z obvolanskimi ročicami lahko izbiramo stopnjo rekuperacije, če pa želite spravljati ob živce motoriste oziroma ostale voznike s hitrim speljevanjem pred semaforjem, je na voljo še poseben gumb za športni način. Pri Hondi niso pozabili niti na radarski tempomat ter samodejno iskanje parkirnega prostora ter samodejno parkiranje, vse podkrepljeno z dodatnimi kamerami in odlično preglednostjo. Za piko na i so v nasprotju s Teslo pustili kar nekaj mehanskih tipk, od nastavitve klimatske naprave do jakosti zvoka in vklopa gretja sedežev.
Zunanjost mu morda dela krivico, a notranjost je tisto, kar od električnega avta pričakujemo.
Če torej pogledamo Hondino vizijo elektromobilnosti, lahko rečemo, da so v veliki meri zadeli bistvo. Niso šli preveč v tehnične vode, avtomobil je praktično brez privajanja primeren za vsakega voznika, informacij in zaslonov je dovolj in morda še celo preveč. Ko vam gredo informacije na živce, lahko vklopite digitalni akvarij, da se malo pomirite. Če pustimo vnemar kapaciteto baterije, nas je najbolj zmotila cena, ki je le malce nižja od najcenejše tesle 3 oziroma višja kot pri Volkswagnovem ID.3 ali Hyundaijevi koni. Vsi trije ponujajo več prostora in konkretno daljši domet, zato si upamo trditi, da bo Honda e navdušila predvsem strastne ljubitelje te znamke. S krepko nižjo ceno bi avtomobil lahko postal konkurenčen in s tem tržno zanimivejši, a očitno z njim Honda predvsem tipa trg, preden se bo resno vrgla v elektromobilnost. Na žalost ob naši plitvi denarnici lahko rečemo le – škoda.
Honda e Advance
električni avtomobilmobil
Posodil: AC Mobil
Cena: 41.500 EUR (Pred državno subvencijo, ki znaša 6.000 EUR.)
Za: Vozne lastnosti, izdelava, možnosti.
Proti: Cena, domet.