Objavljeno: 27.6.2017 | Avtor: David Vidmar | Monitor Julij-avgust 2017

Enostavno je privlačno

Enostavno je privlačno

V zadnjem času so se v Sloveniji pojavila podjetja, ki ponujajo storitve na področjih, kjer je na videz konkurenca že naredila svoje in kjer se zdi, da ni prostora za nove igralce. Ti že ponujajo vse mogoče možnosti ali nastavitve, ki bi si jih uporabnik utegnili zaželeti, kako jih torej sploh lahko kdo dohiti, kaj šele prehiti? Enostavno!

Za primer si oglejmo zgled najmlajšega igralca na področju mobilne telefonije v Sloveniji – HoT oz. Hofer Telekom. Površen opazovalec bo opazil zelo ugodne cene (ki so jih nemudoma opazili tudi konkurenti in se prilagodili), enostavne pakete in skromno, a ugodno ponudbo aparatov v mnogih Hoferjevih trgovinah. A glavna prednost HoT pred ustavljeno konkurenci ni v ceni, temveč v enostavnosti. Kot sami oglašujejo, je menjava paketa stvar nekaj klikov v aplikaciji, prenos številke prav tako, uredimo ga prek spleta. Vse lahko uredimo prek spleta ali celo aplikacije, da moramo za to plačali kakšen evro, je še najmanjša težava. Postavite se v kožo naročnika enega velikih ponudnikov in pomislite na trenutek, ko vam v tekočem mesecu zmanjka podatkov ali drugih zakupljenih količin. Stres! Veste, da jih je gotovo mogoče dokupiti, a iz generičnega sporočila SMS si ne znate razložiti, kako, še manj, koliko vas bo stalo. Kaj če bi vam ponudnik v pravem trenutku omogočil dokup z enim klikom obvestila? Stavim, da ne bi veliko razmišljali, hitro bi zapravili cekine v zadovoljstvo ponudnika in sebe. Zakaj je pri velikih torej vse tako zapleteno? Da se tudi enostavno!

Pri N26 je spremembe limita opravljena takoj, s premikom drsnika v aplikaciji. Enako za dnevni limit, blokado kartice za uporabo v spletu ali v tujini. Prav tako odpiranje računa in naročilo nove kartice.

Podobna zgodba je s slovenskimi bankami in nemško banko N26, o kateri smo pisali v februarski številki. Gre za polnokrvno banko, s katero pa poslujemo samo prek spleta in mobilne banke. Ko si je žena, ki ima račun pri eni od tujih bank pri nas, nedavno želela preklicati nekaj tisoč evrov dovoljene prekoračitve limita na svojem računu, je nastopilo obdobje nelagodja, kako to sploh narediti. Obisk poslovalnice je bil skrajna in nezaželena možnost, spletna banka je ponujala nejasen postopek, na katerega kar nekaj dni ni bilo odziva. Šele telefonski klic nekoga iz banke čez nekaj dni je rešil težavo, podpisati je bilo treba nekaj papirjev. Pri N26 je to opravljeno takojci, s premikom drsnika v aplikaciji. Enako za dnevni limit, blokado kartice za uporabo v spletu ali v tujini. Prav tako odpiranje računa in naročilo nove kartice. To lahko opravimo na kavču sredi noči, ne da bi šli v poslovalnico in podpisovali papirje. Resda pri N26 (še) ne moremo najeti posojila, prav tako ne naročiti varčevalnih izdelkov, a to je le vprašanje časa. Po nekaj mesecih uporabe ne vidim razloga, zakaj bi slovenski komitent, ki ni vezan na svojo banko, ne prešel na digitalno konkurenco. Je ceneje, priročnejše, pa seveda enostavno! In še kartica je tako »kul«, da se mi vsaj enkrat na mesec zgodi, da me v trgovini vprašajo, kakšna kartica je to, saj tako lepe še niso videli.

Tretji primer je nemara še nazornejši. Na domačem prostoru malih oglasov so karte razdeljene že leta. Avtomobile prodajamo in kupujemo na avto.net, Ikea omare, otroške smučke in star teniški lopar pa na Bolhi. Pa se je kljub temu pojavil Letgo in z močno oglaševalsko kampanjo napadel slovensko spletno populacijo, ki oddaja ali si ogleduje spletne oglase. Verjetno se konkurence pri Bolhi in Avto.net sploh ne bojijo, jaz pa nisem prepričan, da lahko povsem mirno spijo. Njegova glavna prednost je, uganili ste, enostavnost prvega koraka. Pri Bolhi je oddaja oglasa precej zapleten postopek, kjer lahko zelo natančno opišemo, kaj prodajamo, v kakšnem stanju je stvar, in dodamo veliko slik. Rezultat je oglas, pri katerem cena nikoli ne zdrži do prodaje, slike so majhne, oglas pa neatraktiven. Postavimo se za trenutek v čevlje kupca. Prodajalca se nam navadno ne ljubi klicati, pošiljanje elektronske pošte je zamudno (barbarsko, če ste mlajši od 20 let), sporočila znotraj njihove aplikacije pa delujejo skrajno nezanesljivo. In kot zakleto je izdelek, ki bi si ga želeli kupiti, še prej pa videti, v Murski Soboti, mi pa nekje v centru Slovenije. Pri Letgo so za oddajo oglasa potrebni vsega trije koraki – posneti sliko izdelka, napisati naslov oglasa in podati ceno, izbrati eno izmed osmih kategorij. Ko kot kupec iščemo kaj zanimivega, so izdelki predstavljeni kot slike na neskončnem seznamu, razvrščene po oddaljenosti od domačega kraja. Kateri ponudnik ima več možnosti za hitro prodajo in impulzivne nakupe? Zase vem, da sem že več tednov stopal iz otroške sobe čez staro luč, ker nisem zbral volje za oddajo oglasa na Bolhi. Dan pred pisanjem tega članka sem oddal oglas na Letgo in luči ni več. Enostavno!

V preteklih desetletjih je programska oprema prehodila dolgo pot. Od nerodnih in okornih terminalov prek praktičnih in ličnih vmesnikov do izjemno kompleksnih rešitev s kopico možnosti. Sodobni uporabnik pa danes zahteva nekaj povsem drugega – prvi korak brez napora, brez razmišljanja, ki ga lahko opravi med vožnjo, med obrokom ali v naslonjaču. In uporabniki smo zadovoljni tudi samo z zadovoljivim, če je le na voljo dovolj hitro. Upam, da bodo ustaljeni igralci to kmalu spregledali, sicer se jim utegne zgoditi, da bodo za seboj zagledali hitro rastočega konkurenta, ki ga danes ne opazijo in ga morda celo podcenjujejo.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentarji

FerdoKremencek | 6.8.2017 | 21:54

Zanimivo. Ali omogočajo poslovanje s trajniki? Hvala

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji