Objavljeno: 23.12.2005 03:12 | Avtor: Matjaž Klančar | Monitor December 2005 | Teme: tiskalnik, brizgalnik, nenehni testi

Epson Stylus Photo R2400

Epson na trgu domačih brizgalnih tiskalnikov ni (več) kdo ve kako uspešen. Očitno se podjetje tega zaveda - novih štiribarvnih modelov že kar nekaj časa ni na spregled. Nasprotno pa je z leti postalo pojem za foto tiskanje, še posebej med profesionalci, ki uporabljajo tiskalnike formatov A3+, A2, A1 in A0. To so predvsem t. i. "print shopi" in agencije, ki s takimi tiskalniki tiskajo izdelke za naročnike.

Leta 2001 je Epson svoje profesionalne široke tiskalnike opremil s suspenzijskimi (ang. "pigment") barvili, za razliko od navadnih (ang. "dye"), ki so jih uporabljali (in jih še vedno uporabljajo) konkurenti. Razlog za ta prehod je (bila) slaba trajnost odtisov tiskalnikov z navadnimi barvili, tudi starejših Epsonovih. Suspenzijska barvila so veliko trajnejša (navadna tako trajnost dosežejo le na posebnih papirjih), a imajo tudi slabosti - največji sta, da so izdelki veliko manj svetleči od tistih, ki jih natisnejo navadna barvila, in z njimi je načeloma teže natisniti tako širok barvni spekter (ang. "gamut"), kot ga zmorejo navadna barvila. Epson je to dvoje z vsako generacijo novih barvil vztrajno izboljševal. (Pred)zadnja generacija barvil (za profesionalne brizgalne tiskalnike) se imenuje UltraChrome Hi-Gloss in smo jo že pred časom preizkusili v tiskalniku Stylus Photo R800. Ta (in različica formata A3 - R1800) ima poleg "pravih" barvil tudi posebno kartušo s t. i. "gloss optimizerjem", tekočino, zaradi katere je končni izdelek nekoliko bolj svetleč. Pa vendar še vedno manj kot izdelki iz navadnih barvil.

Prikaz, katere barve so za izpis sivin uporabljali starejši Epsonovi suspenzijski modeli, in katere (in koliko) uporablja Stylus Photo R2400. Zaradi dodatne svetlo sive je potreba po barvah manjša, zato je barvna pravilnost boljša. (peter, prevedi!!!!)

Razvoj gre naprej in zadnji Epsonov odgovor na tem področju so barvila UltraChrome K3, ki odpravljajo obe zgornji težavi, pa tudi nekaj drugih. Precej zmanjšan je t. i. metamerizem (ang. "metamerism") oz. učinek, da sta izdelka (npr. dveh različnih tiskalnikov) na eni vrsti svetlobe (npr. pod neonkami) videti enaka, na drugi (npr. na dnevni svetlobi) pa kar precej različna. Epson je imel s tem leta 2001 (pri modelu Stylus Photo 2000p) hude težave. Izboljšana je tudi kratkoročna barvna stabilnost, ki je ključna pri izdelavi testnih (proof) odtisov. Odtis je že po nekaj minutah dovolj barvno stabilen (in se ne spreminja več), da ga je mogoče pokazati stranki. Ključna novost pa je več odtenkov črne barve, ki jih premorejo tiskalniki s temi barvili. Na voljo so črna (foto ali mat), siva in svetlo siva, pri čemer ima prva siva 50 % "črnine" prave črne, druga pa le 17 %. S takim sivinskim razponom je omogočen predvsem zelo kakovosten sivinski tisk, ki ga uporabljajo profesionalni fotografi, pa tudi njihovi amaterski posnemovalci. Vsi brizgalniki pri sivinskem tisku za mehke prehode uporabljajo tudi barve (CMY), vendar jih Epson zaradi pravih sivinskih odtenkov uporablja veliko manj, zato njegovi izdelki niso rožnati ali zelenkasti, kot se rado dogaja.

V praksi

Predstavitve tiskalniških prototipov, ki uporabljajo to črnilo, smo se udeležili že junija, šele zdaj pa je v Slovenijo prišla prva pošiljka končnih izdelkov - tiskalnikov Stylus Photo R2400. Gre za tiskalnik formata A3+ (tiskati zna do roba), ki kot profesionalni izdelek ni ravno poceni. Tiska z osmimi kartušami, ki vsebujejo svetlo modro, vijolično, rumeno, zelo svetlo modro, svetlo vijolično in prej omenjene tri odtenke sive (oz. črno). Posebne kartuše za povečevanje odbleska (gloss optimizer), ki so jo imeli starejši modeli, ni več. Kljub temu lahko rečemo, da so izdelki zelo lepo svetleči, čeprav še vedno nekoliko manj od tistih, ki jih natisnejo konkurenti z navadnimi barvili. Sicer pa profesionalci (predvsem fotografi) večinoma tiskajo na mat papir in tu tiskalnik prav zablesti. Če mu namestimo mat črno kartušo, so izdelki zelo kontrastni, obenem pa tudi barvno pravilni. A le, če ne hitimo in pravilno uporabimo barvne profile, ki se namestijo z gonilniki. Kapljice so zelo drobne, tako da lahko brez težav (no, s povečevalnim steklom) preberemo tudi podrobnosti oz. besedilo, veliko eno piko. Navdušeni smo bili nad sivinskimi prehodi, ki so zelo mehki in pravilni. Tiskalnik je hiter, a ne najhitrejši na trgu; očitno se Epson tega področja zaenkrat (še?) ni lotil. Kakorkoli, fotografijo 10 × 15 cm natisne v minuti in 14 sekundah.

V Epsonu zatrjujejo, da barvni izdelki, ki jih natisnemo na pravem papirju (priporočajo predvsem mat papirje), brez bledenja zdržijo do 75 let, če so črno-beli, pa do 200 let. A le, če jih pokrijemo s steklom, da do njih ne pride onesnažen zrak.

Epson je s tem tiskalnikom oz. z novimi barvili še utrdil svoj sloves med profesionalci.

Profesionalni tiskalniki se precej zanašajo na barvne profile, ki so jim priloženi. Na sliki primerjava izdelka, ki smo ga natisnili brez barvnega profila (zgoraj) in z njim (spodaj).

Epson Stylus Photo R2400

Format: A3+.

Vmesniki: USB, firewire.

Cena: 239.064 tolarjev.

Cena posamezne kartuše: 4560 tolarjev.

Prodaja: Avtera, www.avtera.si, (01) 585 36 10.

Za: Odlični sivinski prehodi, odlična barvna pravilnost. Na mat papirju odlična kontrastnost. Zelo natančen tisk podrobnosti.

Proti: Na svetlečem papirju nekoliko manj svetleč odtis, kot ga zmore konkurenca.

Opomba: Tiskalnik je formata A3+, teh modelov pa ni na naših nenehnih preizkusih.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji