Fujifilm Finepix S20 Pro
Fujifilm že dolgo razvija kompaktne modele digitalnih fotoaparatov za zahtevnejše uporabnike. Eden takih je tudi model Finepix S20 Pro, ki je poleg modela S7000 eden izmed naslednikov tudi v naši reviji zelo dobro ocenjenega modela S602. Razlik v sami zasnovi ohišja je glede na predhodnika bolj malo, a to nikakor ne pomeni nič slabega, saj je bil že predhodnik zelo dovršen. Največja razlika med njima je gotovo uporaba tipala Super CCD SR (S7000 uporablja Super CCD HR). V četrtem rodu tipal Super CCD so svetlobni elementi osemkotne oblike , kar omogoča, da se vrstice med seboj prekrivajo, zato je mogoče slike natančneje programsko interpolirati v višjo ločljivost. Vsaka točka tipala ima dva svetlobna elementa, večjega za zajemanje temnih delov slike in manjšega za zajemanje svetlejših delov slike, zato tipalo bolje zajema tudi manjše razlike v osvetljenosti, dinamični razpon je večji. Ker se vsaka pika končne slike sestavi iz informacij dveh svetlobnih elementov, je ločljivost tipala pravzaprav le 3,1 milijona pik, kljub temu da ima kar 6,2 svetlobnih elementov. No, slike sicer lahko, tako kakor pri predhodnikih, zapisujemo v dvakrat večji ločljivosti od strojne (2832 × 2128) s pomočjo že omenjene interpolacije.
Objektiv s šestkratno optično povečavo ostaja enak kakor pri predhodniku. Goriščna razdalja sega od ekvivalenta 35 milimetrov pri širokem kotu do 210 milimetrov ob uporabi največje povečave, svetlobna jakost pa je dobra, saj sega od 2,8 do 3,1, je pa nekoliko večje popačenje pri širokem kotu, nekoliko manjše pa v tele načinu. Ostriti je mogoče od pol metra naprej, na voljo pa je tudi makro način (izostri med 10 in 50 cm) in super makro, ki ga lahko uporabljamo le od centimetra naprej. Ostriti je sicer mogoče tudi ročno s pomočjo obroča na objektivu, a je to dokaj nerodno, saj deluje nenatančno in počasi in ni primerljivo s pravim ročnim ostrenjem. Ostrenje je ob dobri svetlobi hitro in zanesljivo, slabše je v slabši svetlobi, saj S20 Pro nima kakšne dodatne tehnične rešitve (kot je npr. pomožni snop svetlobe), ki bi mu pomagala pri tem opravilu. Dodajmo še, da tudi ta model ne ojača slike na zaslonu (torej vnaprejšnjega ogleda), zato je raba v slabi svetlobi (v temi pa sploh) močno otežena.
Slike lahko shranjujemo tako na kartice xD kot tudi na kartice Compact Flash tipa I in II (čeprav Fujifilm uradno podpira le IBM Microdrive) v zapisu JPEG ali TIFF, na voljo pa je tudi nestisnjeni "surovi" zapis tipala RAW. Ker S20 Pro ne podpira FAT32, je največja zmogljivost, ki jo lahko "vidi" na pomnilniški kartici, 2 GB. Omenimo, da ima Fujifilm zelo kakovosten video način, saj lahko snemamo filme ločljivosti VGA s kar 30 slikami na sekundo, dolžina pa je odvisna le od količine pomnilnika na uporabljeni kartici. Hitri način slikanja omogoča slikanje s hitrostjo 4,5 slik na sekundo, ob čemer lahko posnamemo največ deset slik. Pravzaprav lahko posnamemo s to hitrostjo tudi do 40 posnetkov, a se na pomnilniško kartico zapiše le zadnjih deset slik. Zelo uporabno, če ne veste, kdaj bo vrhunec kakega dogodka, in začnete slikati že prej. Za prenos slik v računalnik sta na voljo vmesnika USB in firewire. Prek vmesnika USB lahko aparat uporabimo tudi kot spletno kamero.
Nastavljamo lahko marsikaj, omenili bi le, da je razpon časa osvetljevanja med 1/1000 in 15 sekundami nekoliko majhen (samodejno gre celo le do 3 sekunde, za daljše čase je treba izbrati ročni način delovanja). Predvsem kak krajši čas za hitre posnetke (npr. športne) bi bil dobrodošel, pa tudi ročnega odpiranja zaslonke (t. i. bulb) za daljše osvetlitvene čase S20 Pro nima. Tudi pri določanju občutljivosti delovanja tipala smo nekoliko omejeni, saj je najmanjša občutljivost ISO 200, to pa je posledica tega, da je zaradi zasnove tipalo pač dvakrat bolj občutljivo (nasploh so tipala SuperCCD nekoliko bolj občutljiva, ker imajo bolj izkoriščeno površino svetlobnega elementa). Največja občutljivost je sicer odličnih ISO 1600, a le, če uporabljamo ločljivost 1600 × 1200 pik (torej "dvomilijonsko"), ki še vedno zadostuje tudi za razvijanje fotografij na papir v velikosti 10 × 15 centimetrov. Menuji so pregledno urejeni, čeprav jih načeloma niti ne potrebujemo, kajti do večine nastavitev lahko pridemo neposredno prek tipk na ohišju. Posebnost Fujifilmov je tipka "f", s katero dosežemo nastavitve za ločljivost, občutljivost in barvni model. Tipke za upravljanje so razporejene tako po hrbtnem in zgornjem delu aparata kot tudi ob strani na objektivu. Razporeditev je dovolj logična, tudi stranske tipke, ki jih sicer ne vidimo, pa se med sabo dovolj razlikujejo, da jih lahko enostavno ločimo med seboj. Na hrbtni strani ohišja je tudi velik barvni zaslon LCD z diagonalo 46 milimetrov, ki je dobre kakovosti, morda bi si želeli večjo ločljivost. 118.000 pik je sicer zadovoljivo, a konkurenca ponuja tudi že modele z višjo ločljivostjo (Canon Powershot Pro 1 IS ima, denimo, ločljivost zaslona LCD kar 235.000 pik), ki zagotavlja, da laže opazimo, kdaj je slika neostra. Alternativa velikemu barvnemu zaslonu je elektronsko iskalo, ki ima odlično ločljivost 235.000 pik.
Kakovost fotografij je dobra. Po zajemanju majhnih podrobnosti se sicer ne more primerjati z modeli z višjimi ločljivostmi, saj je interpolacija ob uporabi "šestmilijonske" ločljivosti očitna, zato pa vodi pri zajemanju barvnih razlik - dinamika je namreč odlična (pa čeprav ne toliko boljša, kakor obljubljajo v Fujifilmu). Ima pa nekaj težav s cvetenjem in razlivanjem ob prehodih med zelo svetlimi in zelo temnimi deli slike. Tudi samodejno določanje temperature bele bi lahko bilo boljše, zato je priporočeno uporabiti katero od vnaprejšnjih nastavitev ali zajem bele s predloge.
Fujifilm Finepix S20 Pro
Razred: Zelo zmogljivi.
Efektivna ločljivost tipala: 3,1 milijona pik (6,2 milijona svetlobnih elementov).
Tehnične lastnosti: Objektiv 35-210 mm (ekvivalent); svetlobna jakost 2,8-3,1; ostrenje 0,5 m-neskončno (10-80 cm makro; 1-20 cm super makro ); čas od 1/1000 do 15 s; doseg bliskavice od 0,2 do 4,7 m; ISO samodejno, 200, 400, 800, 1600 (le pri ločljivosti 1600 × 1200).
Cena: 193.390 tolarjev.
Prodaja: Image & Information, (01) 586 46 60, www.fujifilm-slovenia.com.
Za: Dobra zasnova, dinamika, svetlobna jakost objektiva, dober hitri način slikanja in dober video.
Proti: Manjša ločljivost, težavna raba v temi zaradi nenatančnega ostrenja in zaslona LCD.