Objavljeno: 10.6.2014 | Avtor: Boris Šavc | Monitor Posebna 2014 | Teme: tablica

Igramo se z iPadom

Dovolj je bilo dela, odgovarjanja na elektronsko pošto, prebiranja časopisov in brskanja po spletu. Čas je, da bleščečo Applovo tablico uporabimo v plemenitejše namene. Igrajmo se z njo.

Neodvisna igra FTL je pološčena vesoljska pustolovščina, ki pritegne z navdušujočim bojem in taktično globino brez primere.

Neodvisna igra FTL je pološčena vesoljska pustolovščina, ki pritegne z navdušujočim bojem in taktično globino brez primere.

Pohajkovanje po odprtem mestu Grand Theft Auto se igra na nešteto načinov in z različnimi napravami, med katerimi je tudi Applova tablica iPad.

Pohajkovanje po odprtem mestu Grand Theft Auto se igra na nešteto načinov in z različnimi napravami, med katerimi je tudi Applova tablica iPad.

Igranje nas spremlja že od mladih nog. Igra se tako staro kot mlado, zato iger nikoli ne (z)manjka. Suše ne pozna niti trgovina App Store, ki skrbi za obloženost Applovih tablic iPad (in telefonov iPhone). Prav nasprotno, robe je toliko, da je kakovostne naslove težko izluščiti. Na splošno velja, da so plačljive igre veliko boljša izkušnja od zastonjskih, ni pa nujno. Dandanes se vse bolj uveljavlja tako imenovani poslovni model Freemium, ko uporabniku za osnovno ukvarjanje z igro ni treba plačati ničesar, zapriseženim privržencem posameznega naslova pa razvijalci poberejo še srajco s telesa. Podobno kot (pre)prodajalci klasične droge digitalni razpečevalci še trše robe najprej dajo zastonj, nato pa zasvojence oskubijo do zadnje pare. Takih iger smo se pri izboru izogibali, ker jih navadno kazi prehuda lakomnost po denarju, zaradi česar trpi igralnost. Naslovi v pričujočem članku so vredni pozornosti. Kljub temu da je zanje praviloma treba že takoj plačati, ne gre za tako velike zneske, da bi nam pokvarili zabavo.

Igra FTL: Faster Than Light (9 EUR) lastnika (vsaj) druge Applove tablice postavi v čevlje kapitana vesoljske ladje, ki s plesom prstov po zaslonski površini iPada uravnava pogon plovila, izdaja ukaze posadki in se bojuje z bližnjimi piratskimi ladjami. Igra prvotno ni bila mišljena za Applovo tablico in dotike nežnih prstov, a se to ne izkaže za usodno, saj se mehanika tablici prilagodi kot slovenski narod predčasnim volitvam. Globina naslova je navdušujoča, enaka različici z namizja, a ni za priložnostne igralce, željne zgolj občasnih romanc. FTL je dekle za resno zvezo, ljubezen življenja, s katero bi se radi skupaj postarali.

Med ponudbo na tržnici App Store najdemo kup starih znancev z drugih sistemov. Predelave nekdaj priljubljenih iger so v okolju iOS dobro zapolnjena tržna niša. Igre so povečini zvest posnetek izvirnikov z dodanimi krmili s podporo dotiku. Med glavnimi predstavniki omenjene skupine je razvojno podjetje Rockstar, znano po seriji Grand Theft Auto. Na iPadu so trenutno tri velike predelave te igre, Grand Theft Auto III (4,5 EUR), Vice City (4,5 EUR) in San Andreas (4,5 EUR), nekje na strani pa se skriva že v osnovi mobilni Chinatown Wars (4,5 EUR). Gre za epske naslove s številnimi nalogami in obilo postranskimi dejavnostmi v odprtem mestu, po katerem prosto pohajkujemo, se vozimo z ukradenimi vozili in živimo življenje po lastnem okusu. Razsežnosti igre se zdijo na tablici iOS še večje kot na namiznih ali dnevnosobnih sistemih. Prilagojen nadzor je spočetka dokaj neroden, a se ga sčasoma privadimo, tako da je edini resen očitek zastarelost grafike.

Številka ena med razvijalci za najmlajše, švedski studio Toca Boca, izdeluje digitalne igrače. Izpostavljamo otroško različico Minecrafta, Toca Boca Builders.

Številka ena med razvijalci za najmlajše, švedski studio Toca Boca, izdeluje digitalne igrače. Izpostavljamo otroško različico Minecrafta, Toca Boca Builders.

Razvijalska hiša Blizzard Entertainment slovi po brutalno pikolovskem razvoju, ki ne dopušča možnosti za napake. Njihove igre so nared, ko so. Datumskih omejitev ali, bog ne daj, rokov pri Blizzardu ne poznajo. Med njihovimi naslovi so najvidnejše serije Diablo, Starcraft in Warcraft. Slednji v malce nenavadni obliki biva tudi na iPadu. Hearthstone: Heroes of Warcraft (brezplačno) je strateška igra s kartami, ki zlahka zasvoji. Začetna pravila in prvih nekaj ur igranja so na voljo povsem zastonj, nato je za mojstrovanje treba plačati. Denar se Blizzardu nabira v obliki prodanih paketkov dodatnih kart. Globoka igralna mehanika nas zna tudi po petdesetih urah presenetiti. Igra je odlična zmes znanja in sreče. Fortuna se kaže v začetnem naboru kart, ki jih pred partijo iz sestavljenega kupčka naključno izvlečemo. Ravno dovolj naključno, da je igranje z znalcem enako zanimivo kot dvobojevanje z zelencem. Tehnično gledano je zadeva fantastična, glede na različico PC povsem neokrnjena in omogoča spletno igranje kvartopircev z vseh vetrov. Ni važno, na kateri platformi sta igralca, če sta na podobni stopnji razvoja, ju sistem poveže.

Medtem ko razvijalci igričarje po eni strani pritegnejo z znanimi naslovi iz preteklosti ali pa z igrami sedanjosti, ki so zvesto prenesene v mobilni svet, se spet tretji odločajo, da povsem novo zamisel prodajo pod znanim imenom. Take baže je igra Hitman: Go (4,5 EUR). Od znanega morilca s konzol in računalnikov je prevzela podobo in skrivalna nagnjenja, igralno mehaniko pa izumila na novo. Gre za družabni (namizni) igri podobno skrivalščino. Hitman: Go se igra potezno, najprej smo na vrsti mi, nato stražarji. Zamisel spočetka deluje precej statično, a ko se družba sovražnikov raznovrstno veča, dinamika ne pozna več meja. Preganjajo nas psi, stražarji z noži in še kaj. Kompleksnost dopolnjujejo uporabni predmeti, kot so teleport, preobleke in kamenje, ki plešcu omogočajo skrivanje pred budnimi pogledi sovražno nastrojenih stražarjev. Miselna družabna igra, ki spominja na namizno ploščo s figuricami, se igra preprosto, tekoče in uživantsko. Cilj vsake stopnje je izločitev spočetka določene tarče. V ozadju ni zgodbe, a navsezadnje je niti ne potrebujemo. Smo profesionalec, ki ga zanima samo, kaj in kako, nikakor pa ne, zakaj.

Ob navedenih igrah znanega imena je v trgovini App Store mogoče najti nepregledno množico naslovov, ustvarjenih zgolj za tablico iPad. Večina so drobci genialnosti, nekaj je strelov mimo, par pa zares glomaznih pustolovščin, ki bi se lahko brez sramu znašle tudi na večjih sistemih. Skupino projektov z veliko začetnico P vodi Infinity Blade. Vizualna poslastica ima tri dele (5,5, 6 in 2,5 EUR). Že ob prvem sprehodu po njej vidimo, da gre za igro najvišje kategorije. Struktura je v vseh delih enaka. S sabljami, ščiti, močmi opremljen junak se spopada z vedno večjimi pošastmi, dokler ne pride do šefa. Če se nam prvič zatrese roka in smo poraženi, je lepota igre prav v tem, da lahko nemudoma poskusimo znova in popravimo prej izgubljeno. Ob tem si nabiramo XP točke in denar ter z njim nadgrajujemo opremo in junaka. Poti v igri so razvejene, odklepamo skrivnostne skrinje, pobiramo vreče zlata in se prebijamo po okolici srednjeveškega  pridiha. Igra resnično živi, globina je izjemna, zato zlahka pritegne našo pozornost.

Infinity Blade ima vse, odraslo grafiko, zvok, zgodbo, napredne elemente RPG in akcijo, občutljivo za dotik. Mečevanje s potegom prsta je blizu pravi stvari in četudi se zdi, da je trojka serijo odpeljala na stranpota, saj napihnjenost in preveč kompliciranja igri škodijo, jo kljub vsemu toplo priporočamo vsakomur.

Tablice z zaslonom, občutljivim za dotik, so kakor nalašč za podvrsto strateških iger s skupnim imenovalcem branjenja stolpičev (angl. tower defense). Med uspešnejše predstavnice žanra sodi Kingdom Rush HD (2,5 EUR), ki nas postavi v risankasto srednjeveško okolje. Začetno točko predstavlja zemljevid z množico poti in stopenj. Vsaka stopnja, na kateri preživimo, nam odklene nove. Pri postavljanju obrambe pred valovi različnih sovražnikov izbiramo med štirimi vrstami stolpov, ki jih postavimo na označene položaje na ozemlju. V boju nam pomaga heroj, ki se po območju bitke premika poljubno. Heroje lahko nadgrajujemo, nekatere brezplačno, druge z denarjem. Možnosti za zmago si povečamo z dodatki, ki jih kupujemo z dragulji, pridobljenimi v igri. Cilj igre je soroden drugim igram v žanru, uničiti napadalce, ne da bi se kateri izmed njih izmuznil skozi obrambni obroč. Čeprav je Kingdom Rush na videz znana zgodba, jo izvrstna mehanika, dognan videz in uravnotežena težavnost uvrščajo med klasike.

Tablica je hvaležna stranka za avanture tipa pokaži in klikni. Med njimi izpostavljamo estetsko pustolovščino Machinarium.

Tablica je hvaležna stranka za avanture tipa pokaži in klikni. Med njimi izpostavljamo estetsko pustolovščino Machinarium.

Pustolovščine so še ena izmed zvrsti, ki jim je tablica pisana na kožo. Na Applovem iPadu jih najdemo kar nekaj, mnoge nam pričarajo ure in ure čarobnih zgodb skozi igro. Posebej se nam je vtisnila v spomin večkratna nagrajenka, ena najlepših iger sploh, Machinarium. Smo v vlogi srčkanega robota, ki je bil zavržen in je pristal na kupu smeti. Pločevinko ima možnost raztezanja telesa, shranjevanja najdenih predmetov in še kaj. Z vsemi pritiklinami na zaslonih,  ločenih med seboj, rešujemo navdihnjene uganke. Kljub pomanjkanju dialoga se na junaka zgodbe hitro navežemo in z njim delimo usodo, srečne in nesrečne trenutke. Hladno ozračje nas ne gane, pri srcu nam je ob igranju toplo. Machinarium ponuja mešanico tradicionalnih in modernih ugank s kritičnim in logičnim razmišljanjem. Ker nas na trenutke zmede, nam onemogoči igranje ali nas vleče za nos, zahteva igra od igralca pametno igranje. Ob pretrdih oreščkih sta nam na voljo dve vrsti namigov, prvi nam pomagajo v obliki stripa, ki se prikaže ob uspešno končani mini igri, drugi s spomini, ki jih prikličemo s klikom na ikono žarnice. Včasih so uganke mučno težke, a je rešitev zato toliko slajša. Enak občutek nas preveva ob koncu grenko sladke zgodbe, ki si jo vsaj enkrat v življenju morajo privoščiti vsi pustolovci z Applovo tablico v roki.

Otroci so hvaležni odjemalci programskih izdelkov za tablico iPad. Poleg uveljavljenih iger za malce starejšo mladež je na tržnici App Store na voljo nepregledna množica najrazličnejših kratkočasnic, ki najmlajše zabavajo in izobražujejo obenem. Med vidnejše predstavnike digitalnih igrač sodita blagovni znamki Toca Boca in Dr. Panda. Pri prvi navdušujejo s simulacijami frizerja, veterinarja, glasbenika, strojevodje, krojača, kuharja in še kaj bi se našlo. Med njimi je vsekakor treba preizkusiti otroško različico kock Lego (ali Minecrafta, če že hočete), igro Toca Builders, ki ne pozna pravega konca in ponuja neskončno obilo zabave. Njihovi izdelki v trgovini App Store povečini veljajo poltretji evro. Dr. Panda se na drugi strani gre vrtec, restavracijo, trgovino, bolnico, vrt in letališče ter nas postavi v vlogo avtobusnega šoferja ali avtomehanika. Igre so navadno krajše od konkurenčnih Toca Boca, a živahnejših barv in bližje najmlajšim ter obenem cenejše, saj holandsko kitajska naveza zanje zahteva le slaba dva evra po komadu.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji