Igranje z Macom
Palmer Luckey, ustanovitelj podjetja Oculus VR, je nedavno izjavil, da jabolčni računalniki ne bodo deležni igričarske prihodnosti v podobi naprave za prikaz navidezne resničnosti Oculus Rift. Razlog? V Cupertinu zanemarjajo grafični del računalniške sestave. Če niti 5500 evrov vredni Mac Pro ni zmožen poganjanja iger prihodnosti, je na mestu vprašanje, ali je računalnik z logotipom ugriznjenega jabolka sploh primeren za igranje.
Priljubljeni igralni ploščki na Macu v osnovi ne delujejo. Xboxovega pripravimo do poslušnosti z brezplačnim gonilnikom 360Controller, ki ga najdemo na spletišču GitHub.
Igričarji, ki jim pogled seže dlje od Football Managerja, se z Macom v preteklosti niso dosti igrali. Igre so prihajale s triletno zamudo ali sploh ne. Čeprav je za igranje še vedno bolj čislan PC, je danes stanje drugačno. Ker je razvoj sodobnih iger usmerjen h konzolam, novi naslovi niso tako zahtevni in na Maca pridejo hitreje kot kdaj prej. Če k temu dodamo še založnike, ki podpirajo obe platformi hkrati, na Macu prisotno trgovino Steam in vzpon neodvisnih iger, ki jih jabolčniki igramo hkrati z drugimi igralci, vidimo, da se oblaki nad jabolčnim igričarskim nebom pospešeno redčijo.
Nadzor
Ker so številne igre narejene s konzolami v mislih in številni igričarji dajejo prednost igralnemu ploščku pred navezo miške s tipkovnico, je eden od korakov do igralnega stroja z logotipom ugriznjenega jabolka priklop enega od nadzornih pomagal. Med njimi je še vedno zelo čislan nadzorni plošček konzole Xbox 360, ki ga tako ožičenega kot brezžičnega brez težav priklopimo na poljubni PC. Mac žal ni tako poslušen, zato si pri vzgoji pomagamo s programskim izdelkom navdušencev iz spleta. Gonilnik 360Controller najdemo na spletišču GitHub. Brez težav ga namestimo, deluje tudi v zadnji različici jabolčnega operacijskega sistema OS X El Capitan.
Ker ga nekatere igre sprva ne marajo, jim ga približamo z ustreznimi ročnimi nastavitvami. Akcije na gumbe vežemo ob pomoči pripomočka, ki ga po namestitvi gonilnika najdemo pod System Preferences/Xbox 360 Controllers. V nekaterih igrah moramo plošček določiti kot želeno nadzorno napravo, da deluje, v drugih ne pomaga niti telovadba z nastavitvami. Neposlušne igre pripravimo k pridnosti z dodatnim programskim pripomočkom. Dva med njimi najdemo na tržnici App Store. Joystick Mapper (5 EUR) in Gamepad Companion (8 EUR) nam omogočita, da pritiske na ploščku povežemo z ustreznimi tipkami s tipkovnice in miške ter igro ukanimo. Poleg ožičenega ploščka z opisanim postopkom dresure deluje tudi brezžični, a je zanj treba dokupiti namenski sprejemnik, saj se z Macom privzeto ne zna sporazumeti.
Ljubitelje klasičnih iger razvijalci razvajajo s predelavami HD, ki so običajno precej polepšane in podpirajo sodobne ločljivosti. V tej maniri je narejena igra Age of Empires II HD, ki v očeh številne igričarske skupnosti še danes uživa ugled.
Ljubitelji strelskih iger naj se naslovu This War of Mine izognejo v velikem loku, saj jih bo izkušnja potrla in jim za vedno skazila užitek ob igranju (lahkotnejše) vojne.
Klasiki
Ko smo poskrbeli za igralni nadzor, na Maca priklopili ustrezno miško in tipkovnico ali priklopili ter usposobili izbrani igralni plošček, se podamo na lov za igrami. Kot smo že omenili, si najprej omislimo katerega od klasičnih naslovov, s katerim smo se v preteklosti že igrali. Tako nostalgijo izdelovalci negujejo s stalnim dotokom predelav HD. Tako je v visoki ločljivosti zaživela tudi igra Age of Empires II HD (Steam, 20 EUR). Gre za priljubljeno strateško poslastico, ki še danes uživa ugled v očeh številne igričarske skupnosti. Polepšana različica ima izboljšano in enostavnejše parjenje za večigralske seanse z drugimi igralci in podporo ljubiteljskim predelavam, ki osnovno igro predrugačijo do obisti. Igralna mehanika je osredotočena na pridobivanje virov, gradnjo raznolikih struktur in obrambo zgrajenega. V devetih enoigralskih kampanjah na lastni koži izkusimo pomembnejše dogodke iz zgodovine, od časa Rimljanov, Vikingov do turških vpadov na evropska ozemlja.
Neodvisne igre
Razmah neodvisnih iger, ki je v zadnjih letih očiten, igranju na Macu dobro dane, saj se skorajda vsi naslovi za PC obenem prikažejo tudi na Applovih računalnikih. V operacijskem sistemu OS X je med drugim moč igrati tudi največji igričarski fenomen ta hip, igro Minecraft (Minecraft.net, 20 EUR). Čeprav jo mnogokrat omenjajo kot lahkoten naslov, tako globoko zasadi zobe v igralca, da mu v hipu zasede življenje in prosti čas. Odvisnost je lahko zelo huda, mnogi se čez čas zavejo, da je služba postala občasno opravilo, stisnjeno med igralne seanse v Minecraftu. Kljub nevarnosti mislimo, da bi digitalni peskovnik moral izkusiti vsakdo. Kar so bile za prejšnjo generacijo kocke LEGO, je za sodobnike Minecraft. Igra je lahko karkoli. Seveda ima določena orodja in nekaj pravil, a bežen pogled na posnetke, ki so jih v lastnih svetovih posneli igralci po svetu, razkrije, da omejitev pri igranju ni, oziroma da meje postavlja zgolj posameznikova domišljija. Za zastarelim in preprostim videzom se skriva briljantna igralnost, ki vleče in vleče.
Neodvisnice dobimo na spletnih straneh avtorjev, velikokrat pa jih lahko kupimo na digitalnih tržnicah. Na njih najdemo iskren in odličen naslov This War of Mine (Steam/Mac App Store, 19/20 EUR). Posplošeno rečeno, gre za depresivno različico Simsov, v kateri upravljamo življenje preživelih med izmišljeno vojno v namišljenem mestu Pogoren, Graznavia. Trije civilisti, katerih življenje nam je zaupano, niso vojaško usposobljeni, niti nimajo izkušenj z bojevanjem. Zgolj s predmeti, ki jih naberejo, in voljo, ki jim jo vlijemo mi, morajo preživeti grozote vojaškega spopada. Čez dan skrbimo zanje znotraj večnadstropnega poslopja, kjer prostor urejamo in širimo z minimalnimi viri, ki so nam na voljo. Zvečer se odpravimo na lov za dobrinami, pri tem pa srečujemo druge nesrečneže, pripravljene krasti in ubijati. V igri se srečujemo s temačnimi usodami in še temnejšimi odločitvami, ki nas dobesedno prestavijo v središče vojne. Razvijalci, ki so vojno resnično doživeli in preživeli, so občutke pristno prenesli v igro, ki nam z vsakim igranjem odščipne košček duše. This War of Mine je edinstvena izkušnja, ki nam za vedno skazi užitek ob igranju strelskih iger v maniri Call of Duty.
Blizzard potrebe igričarja z Macom najbolje razume. Vsi njegovi naslovi so na voljo tako za PC kot Applov računalnik, za nameček pa z enim nakupom dobimo obe različici izbrane igre.
S storitvijo Steam je lastnik Applovega računala dobil velikansko zalogo raznovrstnih iger, med katerimi najdemo tudi novejše in najbolj priljubljene naslove.
Trgovine
Igre danes večinoma kupujemo prek spleta. Fizičnih izvodov iger za Maca v slovenskih trgovinah je manj kot poštenjakov v parlamentu, zato večinoma brskamo po digitalnih tržnicah. Očitna postaja je Mac App Store, ki žal ponuja večinoma starejše naslove po precej zasoljeni ceni. Med njimi so sicer odlične igre, kot je serija Bioshock (prva dva dela 20, Infinite 30 EUR), po novejše izdelke pa se moramo odpraviti drugam.
Med najbolj razumljivimi založniki za potrebe igričarja z Macom je Blizzard, ki s storitvijo in trgovino Battle.net podpira tako PCje z Windows kot jabolčna računala z operacijskim sistemom OS X. Posamezen naslov kupimo enkrat, nato ga lahko igramo na obeh sistemih. Med drugim smo deležni najboljše spletne večigralske igre vseh časov, World of Warcraft, akcijskega igranja vlog Diablo III, kvartopirščine Hearthstone in strategije Starcraft II. Slednja se predstavlja z zadnjo inkarnacijo Legacy of the Void, ki v hitro realnočasovno bojevanje vnaša sveže enote, novo kampanjo z dvajsetimi nalogami in izboljšano večigralstvo, ki ga redno igrajo na vseh večjih profesionalnih e-športnih dogodkih.
Na turnirjih imata največja nagradna sklada igri League of Legends (leagueoflegends.com, brezplačno) in Counter Strike: Global Offensive (14 EUR). Prva je najbolj igrana igra na svetu, strateško bojevanje v spletni areni po sistemu MOBA, ki navduši z raznolikostjo igralnih likov, sistemom igranja, napetimi skupinskimi dvoboji in stalnim dotokom novih vsebin in posodobitev. Igra je v osnovi brezplačna, zato je množičnost logična. Profesionalne turnirje na Daljnem vzhodu v živo redno spremlja večtisočglava množica gledalcev, število občinstva pred malimi zasloni pa sega tudi v milijone. Finale svetovnega prvenstva si je lani ogledalo rekordnih 36 milijonov gledalcev!
Podobno se godi s prvoosebno strelsko igro Counter Strike, ki je zelo priljubljena tudi v deželi pod Alpami in jo tekmovalno igrajo številni Slovenci. Dobimo jo v digitalni trgovini Steam, ki uporabnikom Applovih računalnikov robo ponuja s posebnih namenskih stojnic. Na njih najdemo veliko najnovejših naslovov, od neodvisnic do projektov velikih studiev. Med slednjimi izpostavljamo odlično futuristično strategijo XCOM 2 (Steam, 50 EUR). Gre za naslednico igre XCOM: Enemy Unknown, ki se je proslavila z izmenično mehaniko bojevanja na izometričnih bojiščih. Nadaljevanje je še bolj brutalno in nič manj odpuščajoče. Če smo se v prvencu pred vesoljskimi zavojevalci branili, jih v nadaljevanju odločno napademo. Mehanika je izboljšana s prikritim začetkom posameznih nalog, zaradi katerega se mimo določenih sovražnikov neopaženo splazimo ali jih skupinsko napademo s poprej načrtovanim naskokom. Misije so raznolike, za pestrost skrbijo sproti generirani cilji, s katerimi igra doseže, da niti ena igralna seansa ni podobna drugi. Igra je med dražjimi izdelki za Maca na Steamu, a je do zadnjega centa vredna petdeset evrov, kolikor zahtevajo zanjo.
Mobilne priredbe
Posebnost sodobnega igričarja so mobilne igre. Mnogo na manjših zaslonih proslavljenih naslovov najdemo tudi na Macu. Med njimi je interaktivni roman 80 Days (Steam, 10 EUR), v katerem se na temelju zgodbe Julesa Verna odpravimo na pot okoli sveta. Igramo vlogo desne roke gospoda Phileasa Fogga, ki stavi, da bo svet obredel v osemdesetih dneh. Pomagamo mu s prtljago, barantanjem pri nakupovanju ter načrtovanjem poti. Igra ima velikansko vrednost vnovičnega igranja, saj je vsaka na novo začeta pot drugačna od prejšnje, zaradi bistroumnega pisanja in stranpoti zanimiva in privlačna.
Ljubiteljem arkadnih iger je namenjena večkrat nagrajena in na vseh možnih platformah navzoča Badland: Game of the Year Edition (Steam, 10 EUR). Naslov nas postavi v vlogo čudne ptice brez okončin, z žalostnimi očmi in netopirjastimi krili. Čeprav je cilj igre, da se s spako izognemo smrtonosnim pastem in oviram, večkrat pomislimo, ali ne bi bilo za malčka bolje, da bi ga prepustili usodi. Šalo na stran, v igri je umiranje pogosto. Zaslon se nenehno premika na desno, zato je ubožca težko rešiti pred nevarnostmi na poti. Če se nataknemo na kol, nas čaka smrt. Če nas preseneti eksplozija bombe, umremo. Če nas prehiti premikajoči se zaslon, spet smrt! Pri telovadbi nam pomagajo poboljšave, a je pri izbiri treba paziti, saj ni vse zlato, kar se sveti. Kaj hitro namesto močnejših kril dobimo kakšno kilo sala, ki nam letenje še oteži. Trud je na koncu poplačan z občutkom dosežka. Stopenj je veliko, štirikrat več kot v mobilni različici igre, zato se ob nakupu ne počutimo opeharjene. Igra ni le povečana mobilna izkušnja, temveč poslastica, ki jo je treba užiti na večjem zaslonu s svetlečim logotipom ugriznjenega jabolka.
Mobilna igra Badland je na Macu enako težka kot na manjših zaslonih.
Na tržnici Mac App Store najdemo tudi izvrstno igro Divinity: Original Sin, ki je sredstva za razvoj nabrala v spletnem inkubatorju Kickstarter.
Veliki naslovi
Divinity - Original Sin (Mac App Store, 40 EUR) je odličen fantazijski RPG, katerega razvoj so prek spletnega inkubatorja Kickstarter v celoti financirali igralci. Preverjeno zasnovo, odeto v sodoben videz, krasijo čudovit svet, zanimiva zgodba z duhovitimi dialogi in liki, edinstveno sodelovanje in odličen boj. Okolje v igri je večplastno, skorajda z vsakim predmetom lahko kaj počnemo, sleherni lik onemogočimo oziroma ubijemo. Odločitve igralca vplivajo na zadane naloge, za večino dogodkov je več rešitev, to pa od posameznika pred nadaljevanjem pustolovščine zahteva tehten razmislek.
Boj je potezen, z globino, ki je ne najdemo v drugi igri. Elemente bojevanja lahko med seboj povezujemo. Urok dežja, ki med izvajanjem ustvari luže, po želji kombiniramo z ledom, ki luže in sovražnike v njih zamrzne, ali elektriko, ki nasprotnike do kolen v vodi ubije s tokom. Podobno nafta sovrage upočasni, če jo zažgemo, pa jih tudi učinkovito odstrani. Paziti moramo le na položaj soborcev, saj ta telovadba, kot v resničnem življenju, ne loči med belimi in črnimi. Igra je dolga, vsako igranje nam vzame od 50 do 100 ur. Ker je izkušnja odvisna od odločitev in izbranih likov, je verjetnost vnovičnega igranja velika.
Gradnje in opremljanja hiš v igri The Sims 4 se ne bi sramoval niti namenski program za arhitekte.
Simulacija življenja The Sims 4 (Origin.com, 70 EUR) v zadnji inkarnaciji postreže s temeljitejšim prilagajanjem likov, raznolikimi akcijami, svežimi karierami in zanimivimi mesti, ki so kakor nalašč za raziskovanje. Ustvarjanje lika je še vedno razdeljeno na dele obraza in telesa, a jih s potegi miške (ali prsta na sledilni ploščici Macbooka) določimo natančneje kot kdaj prej. Odlična je tudi gradnja, ki se je ne bi sramoval niti namenski program za arhitekte ali opremljevalce z notranjo opremo. Hiše so zato videti fantastično. Ustvarjalnosti sledi vsakdanje življenje ustvarjene družine. Ponavljajoča se opravila so enostavnejša, če je Sims lačen, se s klikom na merilnik lakote nahrani sam. Sistem poskrbi, da se bolj posvetimo zgolj zabavnemu delu življenja naših Simsov. Slednje je v četrtem delu sodobne hišice s punčkami prepolno dogodivščin.