Objavljeno: 23.4.2013 | Avtor: Boris Šavc | Monitor Maj 2013

Japonske novosti na holandski način

V Amsterdamu, na srečanju partnerjev in prijateljev podjetja, je Toshiba prikazala letošnjo paleto izdelkov. Poleg računalnikov in tablic v najrazličnejših oblikah, o katerih zaenkrat še ne smemo pisniti pametne besede, je bila glavna tema dogodka ultra visoka ločljivost, znana pod oznako 4K.

Med televizorji je najbolj model L9, katerega cena najbrž ne bo prijazna do denarnice.

Med televizorji je najbolj model L9, katerega cena najbrž ne bo prijazna do denarnice.

Amsterdam so Japonci za letošnje srečanje izbrali, ker pooseblja zgodovino, ki se je uspešno prilagodila sodobnosti. Nekaj podobnega želi doseči tudi Toshiba, ki je po lastnih besedah podjetje z velikanskimi izkušnjami, a prostorom za rast in razvoj. Prav v naših koncih Evrope želijo Azijci v letu 2013 na vseh področjih zrasti za vsaj tretjino.

Podjetje, ki ima za sabo 135 let inovacij, je sodeč po predstavljenem pozabilo izgubljene bitke iz vojne HD-DVD proti blu-rayu. Prikazali so občudovanja vredno linijo izdelkov domače zabave. Vse predstavljene novosti na dogodku v holandski koncertni dvorani Muziekgebouw so imele eno skupno lastnost. Japonci so za kolekcijo 2013 zapovedali nove smernice oblikovanja izdelkov. Vsi, od preprostega blu-ray predvajalnika do orjaške televizije z ločljivostjo 4K, nosijo svojevrsten pečat, ki se kaže v zaobljenih robovih, tankosti, odstranjenih odvečnih elementih v obliki številnih nalepk, ki so v preteklosti kazile zunanji videz sicer sodobnih naprav. Pri televizorjih velja omeniti še neopazna stojala.

Oblačne dveri bodo na dražjih Toshibinih pametnih televizorjih dostopne prek prenovljenega daljinskega upravljalnika ali z aplikacijo za mobilne naprave s sistemoma iOS in Android.

Oblačne dveri bodo na dražjih Toshibinih pametnih televizorjih dostopne prek prenovljenega daljinskega upravljalnika ali z aplikacijo za mobilne naprave s sistemoma iOS in Android.

Bolj kot oblikovne spremembe so nas pritegnile programske novosti pametnih televizorjev, združene pod imenom Cloud TV. Gre za prenovljene začetne dveri, ki bodo poleg televizijskega sporeda in navodil za uporabo aparata znale prikazati še sorodne vsebine, ob gledanju nogometa na primer sporočila s Twitterja, ki zadevajo tekme, ter se povezati z Intelovo brezžično sliko WiDi, spletno telefonijo Skype in še kaj. Poprej ločeni deli se tokrat združijo v privlačno celoto. Toshiba je članica Smart TV Alliance, zato bodo na novih televizorjih že spočetka na voljo priljubljene aplikacije, kakršna sta na primer že omenjena telefonija Skype in video dveri YouTube. Oblačni televizor pa bo imel tudi spletni brskalnik s podporo tehnologijama HTML 5 in Flash, zato bo morebitno odsotnost želene aplikacije bržkone lahko nadomestiti. Ob pomoči mobilne aplikacije se bo Cloud TV znal razširiti tudi na naprave z operacijskim sistemom iOS ali Android.

Poenoteno oblikovanje naj bi pomagalo Toshibinim izdelkom, da bi se neopazno zlili z okolico v sodobnem domu.

Poenoteno oblikovanje naj bi pomagalo Toshibinim izdelkom, da bi se neopazno zlili z okolico v sodobnem domu.

Zadnja skupina novosti je bila hkrati največja. Dobesedno. Toshiba je namreč v treh velikostih (58, 65 in 84 palcev) prikazala televizorje Ultra HD (3840 × 2160). Boljša slika in večji zasloni so prihodnost, 3D današnjega dne pa je ultra visoka ločljivost 4K. Prav pri razvoju televizije s prikazom treh dimenzij brez očal so Japonci kot stranski produkt izumili Ultra HD. Pomanjkanje vsebine nameravajo premostiti z dinamičnim pretvarjanjem HD vsebine (angl. upscaling), za katerega bo skrbel svež čip CEVO 4K, ki poleg večje gostote slikovnih pik obljublja tudi bogatejše barve in izboljšano globino prikazane slike. V prihodnosti se nadejajo večjega dotoka ultra visoki ločljivosti ustreznih hollywoodskih filmov, posnetkov z YouTuba, fotografij in spletnih vsebin, podobnih zemljevidom Google Maps, kjer se razvijalci že danes precej trudijo okoli 4Kja. (Visokih) cen Ultra HD televizorjev nam pri Toshibi žal niso zaupali, bržkone pa bodo kmalu postregli tudi s tem podatkom, saj aparati pridejo na trg julija.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji