Kaj pa vi počnete s podatki?
Danes je zbiranje podatkov, s katerimi boste lažje razumeli svoje stranke in poslovanje, razmeroma enostavno. V resnici je postalo tako enostavno, da obstaja nevarnost, da bi jih imeli na voljo preveč. Katere uporabiti, katerim zaupati? Čeprav ima povprečno majhno podjetje na voljo bistveno manj podatkov kot velikani v posamezni panogi, to še ne pomeni, da so mu kakovostne analize, temelječe na množičnih podatkih, nedosegljive. Nasprotno. Nekatere podatke lahko kupi tudi na trgu. In obdela v oblaku, če ne premore lastnih strežnikov. Za relativno ugodno vsoto. Še več, upal bi si trditi, da množični podatki lahko celo bolj koristijo manjšim podjetjem kot velikanom, saj so »malčki« na splošno bolj okretni in lahko hitreje ukrepajo na podlagi vpogleda v podatke. Zakaj tega torej (množično) ne počno? Ker ne znajo … Delo s podatki zahteva specializirana znanja. Vanje pa le redko kdo vlaga. Pa bi morali. Ker se, vsaj dolgoročno, zagotovo izplača.
Raziskava družbe Deloitte ugotavlja, da polovica podjetij, ki uporabljajo poslovno analitiko, priznava, da jim ta pomaga do boljših odločitev, 16 odstotkov vprašanih pa potrjuje, da jim pomaga zasnovati boljše strategije. Le desetina anketiranih je odgovorila, da jim analitika pomaga izboljšati odnose s strankami in poslovnimi partnerji. Morebiti bi se morala podjetja najprej posvetiti tej točki …
Dejstvo je, če želite v celoti izkoristiti podatke in analitiko, morate vedeti, kako iz njih pridobiti največjo vrednost. Kaj točno to pomeni? Podatki lahko podjetjem pomagajo na različne načine. Poznam jih vsaj pet. Podatke lahko uporabljajo za iskanje novih strank, ohranitev obstoječih, izboljšave izdelkov in storitev, boljše upravljanje trženjskih kampanj, napovedovanje trendov v prodaji itd.
Podatki pomagajo do boljših odločitev. Čeprav na posamezno vpliva veliko dejavnikov, so zaupanja vredni podatki in analize tisti, na katerih bi morala temeljiti poslovna odločitev. Gre za priložnost za povečanje prihodkov in dobička, ki si je ne morete privoščiti izpustiti.
Podatki pomagajo reševati izzive. Kako doživljate upad prodaje ali neuspeh trženjske kampanje? Lahko natančno ugotovite, kaj je šlo narobe? Sledenje in pregledovanje podatkov iz poslovnih procesov pomaga razkriti vzroke – tako za uspeh kot neuspeh. Z njimi boste lažje razumeli poslovanje in ugotovili, katere korake velja ponoviti in katere je treba popraviti.
Podatki pomagajo razumeti poslovanje. Poglejte na zaposlene v podjetju kot na člane ekipe v poljubnem športu. Številne športne panoge so danes že podatkovno gnane, zakaj torej ne bi bila tudi podjetja? Stalno posodabljajte podatke o tem, kdo dela dobro in kdo slabo, ugotovite vzroke za to ter spoznajte, kdo in kako lahko ekipi (beri: podjetju) pomaga do odličnosti. Podatki namreč pomagajo izboljšati poslovne procese ter odkriti in odpraviti ozka grla v poslovanju.
In še zadnje, bržkone najpomembnejše dejstvo – podatki vam pomagajo razumeti potrošnike.
Brez podatkov praktično ne veste, kdo so vaše (najboljše) stranke. Brez podatkov ne veste, ali so potrošnikom všeč vaši izdelki, niti, zakaj. Brez podatkov ne veste, koliko denarja zaslužite in/ali porabite v danem trenutku. Podatki so torej ključni za razumevanje vaših strank in trga.
A bodite previdni. No, pripravljeni. V vseh teh podatkih se lahko tudi izgubite. Brez pravih orodij, s katerimi jih boste razumeli, ne bo šlo. Analitika in rešitve s področja poslovnega obveščanja so za marsikatero podjetje še vedno tabu, za druge pa kokoš z zlatimi jajci. Eno je jasno – brez uporabe podatkov v poslu se tega ne boste več šli prav dolgo.