Kam smo prišli ...
Verjetno se vsi strinjamo, da so bili prvi IBMovi PCji grdi, prvi Applovi Macintoshi pa lepi. IBM je menil, naj bo računalnik le nadomestek za drugo pisarniško opremo, Apple pa, naj bo na domači mizi tudi prijeten na pogled. Tržno je bil uspešnejši prvi, pa vendar je jasno, da tudi Apple svojo zgodbo še vedno uspešno razvija. Zdi pa se, da ga zadnje čase nekateri (izdelovalci PCjev) napačno razumejo.
To, da je dizajn pomemben pri prodaji čisto vsega, pa četudi gre le za "škatle, ki jih imamo pod mizo", je tudi izdelovalcem PCjev jasno že kar nekaj časa. In, resnici na ljubo, danes so tudi podmizne škatle večinoma oblikovane vsaj z nekaj občutka. Še več oblikovalskega dotika so deležni prenosni računalniki, ki so le še redkokdaj oglate črne pokrovače.
Pa vendar se zdi, da gredo nekateri predaleč, čeprav morda z mislijo, da bodo "nadgradili" oblikovalski slog, ki ga je vpeljal Apple. V želji, da bi prenosnike še bolj približali (predvsem ženski) populaciji, se nekateri izdelovalci zatekajo k znanim modnim oblikovalcem, ki prenosnike poslikajo z zlatimi metuljčki ali celo zimskimi motivi. Poleti pa verjetno s poletnimi, to bomo še videli. Pred kratkim smo bili tako vabljeni na tiskovno konferenco, kjer naj bi predstavili posebno izdajo prenosnika, ki so ga oblikovali oblikovalci podjetja Rossignol. Pravzaprav sta izdaji dve - en prenosnik je poslikan za ženske, drugi za moške uporabnike!
Prav, pač posebna izdaja, tako kot imajo "posebne izdaje" včasih tudi avtomobili. Pa vendar se zdi, da na teh posebnih izdajah temelji celoten marketing oz. komunikacija z novinarji. Tiskovnih konferenc za običajne (dolgočasne, morda celo črne, pa vendar uporabne, če lahko pripomnim) prenosnike ni več. Namesto njih so tiskovne konference, na katerih se tare novinarjev iz t. i. "life style" revij, kot so Cosmopolitan, Joy in podobne. Temu primerne so tudi vsebine, saj je o samih izdelkih povedano le nekaj na hitro prebranih vrstic, preostali čas pa je namenjen druženju in ogledu spremnega dogajanja (predstave itd.). In, hej, na tiskovni konferenci je možnost fotografiranja z našimi (nekdanjimi) smučarskimi asi!
Povedati hočem, da se čudim svetu, v katerem naj bi odločilno vlogo pri izbiri računalniške opreme odigrali novinarji in novinarke revij, ki ženskam pomagajo do orgazma (če se izrazim nekoliko bolj neposredno). Osebno dvomim, da bo tak pristop dolgoročno uspešen, o tem me navsezadnje prepričuje tudi stanje na avtomobilskem trgu. Trg, ki je z nami neprimerno dlje kot trg računalnikov in kjer so pri ocenjevanju avtomobilov še vedno ključne avtomobilske revije, ki znajo o avtomobilu povedati tudi še kaj več kot le to, kako udobno se sedi v njem in kako je lep. In to kljub temu da avtomobile "testirajo" tudi zgoraj omenjene ženske revije, s čimer seveda ni nič narobe.
Vendarle je pomembno tudi to, ali ima prenosnik dovolj dobro tipkovnico, kakšno kotno vidljivost ima zaslon, koliko v praksi zdrži akumulator, ali bo prenosnik dovolj zmogljiv za ogled visoko ločljivih filmov in še kaj. Res je, pomembno je tudi, kako je videti, vendar to ne more in ne sme biti edino merilo. Resda poznam nekaj primerov, ko so ženske uporabnice kupile prenosnik zato, ker "je bil lepe barve", vendar jih je hkrati nekdo, ki je bil bolj strokovno podkovan, usmeril v pravo smer. In to je verjetno prava kombinacija - lepi, vendar zmogljivi prenosniki (pri čemer "zmogljivi" ne pomeni ravno nujno vrhunskega procesorja i7 in 12 GB pomnilnika). Prava kombinacija vabila na tiskovno konferenco pa bi verjetno bila: "Vabimo vas na tiskovno konferenco, kjer bomo predstavili ergonomsko dovršene in izredno zmogljive prenosnike, z zmogljivostjo akumulatorja, ki presega 10 ur. Prenosniki so hkrati umetelno oblikovani, za tiste, ki jih to zanima, pa bo na predstavitvi za fotografiranje na voljo tudi naš smučarski as".
Volk sit in koza cela.
Čudim se svetu, v katerem naj bi odločilno vlogo pri izbiri računalniške opreme odigrali novinarji in novinarke revij, ki ženskam pomagajo do orgazma. Osebno dvomim, da bo tak pristop dolgoročno uspešen, o tem me navsezadnje prepričuje stanje na avtomobilskem trgu.