Kitajska mobilna ofenziva
Kitajske mobilne aplikacije osvajajo svet, ki se upravičeno sprašuje o njihovi varnosti. Za njimi stoji Komunistična partija Kitajske in logična je bojazen, da Kitajska z aplikacijami nepooblaščeno zbira podatke o uporabnikih. Grešni kozel številka ena je trenutno družabno omrežje Tiktok, ki so ga v mnogih državah državnim uslužbencem že prepovedali uporabljati. Oglejmo si sumljive, a zelo priljubljene »rdeče« aplikacije.
Najprej se lotimo aplikacije iz (pod)naslova, ki je spočela zahodno norijo za kitajskimi aplikacijami. Tiktok je priljubljena družbena platforma, ki omogoča uporabnikom ustvarjanje in deljenje kratkih videoposnetkov, polnih ustvarjalnosti, humorja in talenta. Skupaj s številom uporabnikov se množijo prepovedi uporabe aplikacije. Prva država na svetu, ki je sprejela zakonodajo o prepovedi aplikacije na vseh osebnih napravah, je pred kratkim postala ameriška Montana.
Desna roka družabnega omrežja Tiktok je aplikacija za urejanje videoposnetkov Capcut, ki jo vsak mesec na svoj telefon z operacijskim sistemom Android prenese več kot 10 milijonov uporabnikov. Orodje je prilagojeno urejanju vsebin na poti in ponuja široko paleto funkcij, zasnovanih za povečanje priljubljenosti videoizdelkov na družabnih omrežjih. Med njimi so dodajanje priljubljenih pesmi, filtrov in posebnih učinkov. Capcut je enako kot Tiktok v lasti podjetja Bytedance.
Pri pregledu najbolj priljubljenih aplikacij iz Kitajske ne moremo mimo vsestranskega kitajskega izdelka za sporočanje Wechat, ki uporabnikom omogoča komunikacijo, družabno povezovanje in celo plačilne storitve znotraj ene same platforme.
Nato pridemo do aplikacije Shein. Ta je mobilna izpostava globalne modne znamke, ustanovljene leta 2012, ki je danes po ocenah ameriškega časnika Forbes vredna več kot 15 milijard ameriških dolarjev. Ustanovil jo je kitajski milijarder Chris Xu, s sedežem podjetja v Singapurju. Hitro iskanje z oznako #Shein na Tiktoku in Instagramu razkrije na stotine videoposnetkov priljubljenih vplivnežev, ki se hvalijo z nedavnimi nakupi pod oznako #Sheinhaul. Shein uporablja družabna omrežja za promoviranje uporabnikom generacije Z in dnevno ponuja na stotine novih izdelkov po nizkih cenah.
V manj kot letu dni po splavitvi je mobilna trgovina Temu v ZDA po prometu prehitela Amazon in Walmart. Veletrgovina prodaja vse od oblačil do elektronike in omogoča potrošnikom, da se izognejo preprodajalcem in kupujejo neposredno pri kitajskem proizvajalcu. Cene so tako nizke, da so številni Američani po oglasu podjetja med letošnjim Super Bowlom iskali na spletu informacije pod geslom »je Temu resničen«. Podjetje ima sicer sedež v Bostonu, a je hčerinska družba PDD Holdings, kitajskega spletnega trgovskega velikana, specializiranega za neposredno prodajo izdelkov potrošnikom.