Ko potrebujemo vzpodbudo
O pametnih zapestnicah ali pa o »športnih zapestnicah«, skratka, o zapestnicah smo v Monitorju že pisali. Nismo bili preveč navdušeni, menili smo, da gre za trenutno modno muho, ki so se je lotili vsi izdelovalci, ki kaj vedo o »pametnih« napravah. Še vedno smo enakega mnenja, obenem pa ugotavljamo, da ta modna muha kar nekako noče umreti.
» Kaj smo ugotovili?
Strojno gledano, velika večina pametnih zapestnic in celo ur ni prav nič posebnega, dodaten čar jim v resnici daje programska oprema oz. spletne dveri, ki stojijo za njimi. V nakup naj vas zato raje prepriča obisk spletne podstrani zapestnice, ne branje podatkov o njenih strojnih zmogljivostih.
Zanimanje torej očitno je, zato smo tokrat zbrali na kup nekaj zapestnic znamk, ki jih doslej še nismo preizkusili, na kup pa dodali še pametno uro, ki je nekakšna »zapestnica na steroidih«. In vsemu skupaj postavili ob bok še zapestnico, ki jo izdeluje (no, hm, pač, prodaja …) kar veliki Microsoft. Prav slednji namreč dokazuje, da je zdravje, pamet in pametno zdravje očitno področje, ki ne bo kar tako hitro izginilo z radarja izdelovalcev in uporabnikov. Če se podjetja z milijardami dolarjev lotijo nečesa, potem je jasno, da so ocenila, da zadeva zanima dovolj veliko maso ljudi, ki bi jo bilo škoda zaobiti.
In vendar se izkaže, da je osnova vseh teh napravic še vedno le tipalo, ki zna bolj ali manj (ne)natančno šteti število prehojenih korakov, oz. na podlagi tresenja ugotoviti, kako mirno in trdno spimo. Zdi se smešno, a kot smo zapisali na naslednjih straneh, v resnici ni bistveno, ali smo prehodili 8431 ali pa 8536 korakov, temveč bolj to, da nas napravica s prikazanimi številkami vzpodbuja, da se hoje ali teka sploh lotimo. In da priložena programska oprema omogoča zasledovanje trendov, risanje grafikonov in seveda – deljenje dosežkov s somišljeniki. Za slednje pa seveda poskrbijo bolj ali manj uspešne spletne dveri, ki stojijo za zapestnicami in se vsaka zase trudijo postati nekakšni facebooki v malem. Šele potem, ko vidimo, kakšne zmogljivosti in lastnosti ima portal, je smiselno pokukati tudi v specifikacijo same zapestnice ali ure in se odločati o morebitnih dodatnih zmogljivostih. Klicanje z zapestnico/uro je, denimo, res zabavno, prav uporabno pa v resnici ni. Vgrajeni GPS je super, a prikazana koordinata na zaslonu le ni tisto, zaradi česar bi lahko komu svetovali, naj si omisli tako zapestnico/uro.
In prav tu gre morda iskati tudi razlog za ključno slabost bolj ali manj vseh takih izdelkov z imenom – visoko ceno. Sama strojna oprema je resda poceni in imajo do nje dostop tudi cenejši »kitajci«, ki so velikokrat morda celo izvirni izdelovalci »imenskih« izdelkov, malce težje pa je s programsko opremo oz. s športnimi portali. Predvsem v slednje je treba vgraditi tudi obilo marketinga in življenja, saj so prazne dveri zanesljiv recept, da se nanje ne bo priklopilo prav veliko uporabnikov (da, gre za zaplet kokoš-jajce). In natanko tega se cenejši »kitajci« vsaj zaenkrat ne gredo, oz. se tega ne znajo iti. Če bi se v športu radi primerjali s prijatelji in si za vzpodbudo dodali še prijatelje, bo torej nujen nakup napravic, za katere boste odšteli ne tako malo denarja.
Lahko pa ste seveda »pravi športnik« in vse potrebno opravite tudi brez tehnike, kot s(m)o to počeli v starih časih. Da bi si na roko pripeli mobilni telefon v plastični zaščitni vrečki, namreč skorajda ne moremo verjeti ;)