Ko zapiha vetrič
Pred slabim letom dni je podjetje Asus poslalo na trg majhen, preprost, predvsem pa poceni prenosnik, imenovan EEE PC. Naprava je tako rekoč čez noč postala prava uspešnica, zelo hitro so se odzvali tudi drugi izdelovalci in kot po tekočem traku napovedovali podobne ultra mobilne prenosnike. Prvi je končno prišel v naše kraje.
To je MSIjev Wind, ki se že dlje časa pojavlja po raznih spletnih straneh s tehnično vsebino. Filozofija prenosnika je skoraj povsem enaka kot pri EEE, ponuditi majhno in preprosto napravo po čim nižji ceni. Je pa Wind kljub vsemu večji in bolje opremljen od Asusovega malčka, seveda pa je tudi cena opazno višja.
Za osnovo so izbrali novi Intelov procesor, imenovan Atom. Ta bije pri frekvenci 1,6 GHz, njegova najpomembnejša lastnost pa je varčnost, saj je namenjen prav mobilnim napravam. Žal je akumulator v prenosniku vse prej kot zmogljiv. Tri celice, kolikor premore, so na našem testu zdržale malenkost manj kot dve uri in to je za napravo (ki želi biti prenosna) vsekakor porazno. Procesor ima v podporo 1 GB pomnilnika; to je za naloženi Windows XP Home več kot dovolj. Tako pri frekvenci kot pri količini pomnilnika je vetrič na papirju približno dvakrat zmogljivejši od EEE PC. Še dlje so šli pri disku - tega je za konkretnih 80 GB. Seveda ne gre za nepremični disk SSD (kot pri Asusu), temveč za povsem navaden disk s hitrostjo 5400 RPM. Za grafiko skrbi integrirana Intelova kartica GMA 950, s katero smo brez težav preverili nekaj starejših iger (npr. Microsoftovo Age of Empires 2).
MSI premore poleg navadnega omrežnega priključka tudi brezžičnega WLAN, zelo dobrodošel je tudi bluetooth. Sicer imamo na voljo tri vmesnike USB, izhod za monitor (VGA) ter priključke za zvočno kartico. Nad zaslonom opazimo tudi spletno kamero, na desni strani pa čitalnik najbolj razširjenih pomnilniških kartic SD.
Fizično je prenosnik malo večji od Asusove konkurence, je pa tudi za odtenek težji (po uradnih podatkih je razlika 78 gramov). A zato ima tudi opazno večji desetpalčni zaslon in večjo tipkovnico. Zaslon je res odličen, zaradi ločljivosti 1024 x 600 je predvsem pri deskanju po spletu bistveno bolj uporaben kot tisti na EEE PCju (katerega ločljivost je le 800 x 480). Tudi pri tipkovnici opazimo več prostora, a nas je zmotilo to, da sta tipki Fn in Ctrl zamenjani - to bo motilo vse, ki veliko uporabljajo bližnjice na tipkovnici. Rahlo moteče so tudi smerne tipke, ki so močno zožene, ožje so tudi tipke za vejico, piko in pomišljaj (na slovenski tipkovnici - preizkušeni model sicer ni imel označenih slovenskih znakov). Pri sledilni plošči smo pogrešali simuliranje drsnika ob robu, pa tudi dvojna tipka pod ploščico je prenizka. Kakovost izdelave je načeloma kar solidna, le pri zaslonu bi se lahko bolj potrudili. Če se slednjega le malce močneje dotaknemo z zadnje strani, se to takoj pozna kot premikanje kristalčkov.
MSIjev Wind kaže, da bo boj na področju res lahkih in mobilnih prenosnikov še zelo zanimiv. Popravlja nekaj pomanjkljivosti Asusovega poizkusa, predvsem velikost zaslona, zato pa popušča na nekaterih drugih področjih, denimo pri zdržljivosti akumulatorja. Uporaba sistema Windows XP bi znala biti razlog več za nakup pri navadnih uporabnikih, ki so Oken vajeni že od prej, bo pa zato manj zanimiv za tehnološke navdušence, ki jih mika Linux. Kot je bilo omenjeno že na začetku, je vetrič tudi opazno dražji od EEE PC in bo tekmoval predvsem z nasledniki Asusovega prenosnika. MSI trenutno velja 425 evrov, to je bilo še pred nedavnim skoraj nepredstavljivo.
MSI Wind
Kaj: Ultraprenosni računalnik.
Poslovni indeks SYSmark 2007 (Productivity): 45.
Večpredstavni indeks SYSMark 2007 (VideoCreation): 36.
Trajanje delovanja: 1 ura 58 minut.
Zgradba in oprema: 5.
Velikost in teža: 8.
Mere: 26 x 18 x 3,15 cm, 1 kg.
Značilnosti: Intel Atom N270, 1,6 GHz, 1024 MB RAM, 80 GB disk, WLAN 802.11 b/g, bluetooth.
Zaslon: 10-palčni, 1024 x 600 pik.
Operacijski sistem: Windows XP Home.
Cena: 425 EUR.
Prodaja: Acord-92, www.acord-92.si.
Za: Velikost in teža, velikost in ločljivost zaslona, bluetooth.
Proti: Zmogljivost akumulatorja.