Ko zemljevid v žepu ni več dovolj
Ročne navigacijske naprave morda niso tako razvpite kot tiste, ki so namenjene vgradnji v avtomobil, kljub temu pa je trg zanje, zato ne čudi, da jih izdelovalci še naprej razvijajo. Tokrat smo preizkusili novi Garminov Colorado 300.
Colorado 300 je namenjen predvsem pohodnikom in tistim, ki se ukvarjajo z geocachingom (iskanjem zakladov; www.geocaching.com). Naprava sicer sodi v tisti segment, katerega glavni Garminov predstavnik je bil do zdaj model GPSmap60SCx. Colorado za razliko od 60-ke ponuja 3D pogled zemljevidov in ima večji in boljši zaslon (7,6 cm diagonale in 240 × 400 pik z aktivno matriko TFT).
Od pomembnejših tehničnih značilnostih omenimo še, da se napaja prek dveh baterij AA, na zunanje napajanje in PC ga priključimo prek mini USB. Na voljo je tudi razširitveno mesto za kartico SD in mesto za priklop zunanje antene, ima pa tudi 384 MB notranjega pomnilnika.
Naprava je ravno prav velika za držanje v dlani (14 × 6,1 × 3,6 cm, 167 g brez baterij), deluje zelo robustno in je vodoneprepustna po standardu IPX7.
Naš Colorado smo dobili s prednaloženo topografsko (AdriaTOPO 2.01) in cestno (AdriaRoute 2.00) navigacijo (ki ju je sicer treba dokupiti). Pred vklopom smo imeli nekaj težav s snemanjem gumijaste prevleke, za katero se skrivajo baterije in reža za SD, toda z nekaj vaje in pravim prijemom je šlo.
Ob vklopu napravica hitro (na prostem pod minuto) poišče prve satelite in je nared za delo.
Upravljanje je preprosto: poleg gumba za vklop sta na voljo še dva gumba ter vrtljivi gumb "Rock'n Roller" (ta ima poleg vrtenja v sredi še tipko enter ter štiri smerne tipke, skrite v gumijasti notranjosti gumba). Upravljanje je z vrtljivim gumbom dokaj enostavno, kljub temu pa se nanj nismo navadili, a bi ga sčasoma osvojili.
Ob vklopu nas je zelo zmotilo, da si Colorado ne zapomni, kakšno svetlost zaslona smo imeli nazadnje nastavljeno pred izklopom, temveč jo ob vklopu samodejno postavi na najnižjo vrednost. Če si želimo priklicati svetilnost, ki smo jo nazadnje uporabljali (v našem primeru maksimalno), je treba kratko pritisniti na gumb "vklop", zavrteti vrtljivi gumb in potrditi s pritiskom na enter. Tudi sicer je po našem mnenju svetilnost zaslona velika pomanjkljivost naprave. Ob tem dodajmo, da se ob vklopljenem zunanjem napajanju svetilnost zaslona poveča in je v tem primeru zaslon odlično viden v vseh razmerah (dobra novica za uporabnike v avtomobilu). Čeprav nam je razumljivo, da je izdelovalec želel ohraniti baterije kar se da dolgo, menimo, da je v omejitvi svetilnosti pretiraval. Glede na to, da je Garmin v zadnjem mesecu za napravo pripravil kar tri popravke in ima v načrtu še nadaljnje nadgradnje (menda kar dve na mesec), dokler ne odpravi vseh napak, upamo, da bo v katerem izmed prihodnjih popravkov omejitev svetilnosti odpravljena.
Načini rabe
Naprava omogoča kar pet različnih osnovnih načinov rabe in vsaka ima svoje značilnosti. Poleg načina "Automotive" smo nekoliko raziskali le način "Fitness", ki omogoča prikaz podatkov srčne frekvence-HR (tipalo ni priloženo) in hitrosti/kadence -CAD (tudi treba dokupiti). Pri tem naj posebej poudarimo, da čeprav se podatki zapišejo v sled, jih s sedanjimi Garminovimi programskimi orodji ne moremo "izbrskati" iz sledi in prikazati. Če GPX sled pogledamo s kakim drugim orodjem, pa ta te dodatne podatke preprosto odreže. Skratka, Garmin se bo moral malce bolj potruditi pri podpori svojim zapisom poti. Zaenkrat je tak način (za denimo kolesarja rekreativca, ki želi podatke o HR in hitrosti) neuporaben.
Načini uporabe
Cestna navigacija (način Automotive)
Vnašanje naslova za navigacijo
Naprava omogoča kar osem profilov za izračun navigacije. Čeprav ni zvočnika, ki bi omogočal glasovno navigacijo, nas naprava s piskom (dvema piskoma tik pred zavojem) in napisom na karti dovolj dobro usmerja. Menimo sicer, da denimo (Garminov) Edge bolje besedilno nakazuje (rdeča obarvanost) prihajajoče zavoje, a je Coloradov zaslon tako velik, da z navigacijo zares ne bi smelo biti težav. Skratka tisti, ki boste imeli Colorado priključen na zunanji vir napajanja, prav gotovo ne boste razočarani nad navigacijo.
Terenska navigacija
Pri terenski navigaciji so 3D pogledi zares lepi in pregledni in to je prav gotovo največji adut Colorada.
3D pogled na Triglav
Ves čas vklopa se samodejno zapisuje sled, težave pri gledanju morebiti zapisanih podatkov o HR in CAD v sledi pa smo že omenili. Sled je morebiti nekoliko slabo vidna (lepo bi bilo, če bi lahko določili debelino in barvo sledi). Povejmo še, da se pri oceni skupnega vzpona naprava kar precej zmoti (na znani trasi s 480 m vzpona nam pokaže 810 m), vendar pa obdelava sledi v kakem orodju za prikaz višinskega profila pokaže pravo vrednost. Kljub vsemu grajamo Garmin zaradi njegovega slabega algoritma za izračun skupnega vzpona, hvalimo pa možnost ročne kalibracije višinomera na znano višino.
Mimogrede, Colorado ima na voljo tudi nekaj dodatkov, kot so koledar, pregledovalnik slik ..., o koristnosti in potrebnosti teh pa bo presodil vsak sam.
Nekateri dodatni moduli
Sklep
Na spletnih forumih se še vedno krešejo mnenja okrog tega, ali je pri Coloradu že odpravljeno dovolj napak in je tako v prednosti pred 60SCx ali ne. Verjetno bo do izida tega članka stanje še bolj v prid Colorada, tako da lahko predvsem vsem tistim, ki se ukvarjate z geocatchingom in drugimi igrami na terenu, nakup le priporočimo; predvsem tem uporabnikom je naprava tudi namenjena. Vsi drugi bodo morali najprej ugotoviti, za kakšne namene potrebujejo napravo GPS, in se na podlagi tega odločiti, ali jih Colorado zadovolji ali ne.
Colorado 300
Kaj: Ročna naprava GPS za pohodnike.
Izdeluje: Garmin: www.garmin.com.
Cena: 479 EUR.
Za: 3D zemljevidi.
Proti: Temnost zaslona, algoritem za izračun skupnega vzpona, nezmožnost dobiti podatke iz sledi GPX.
Po našem mnenju je slaba svetilnost zaslona velika pomanjkljivost naprave.
Garmin se bo moral malce bolj potruditi pri podpori svojim zapisom poti. Zaenkrat je tak način (za denimo kolesarja rekreativca, ki želi podatke o HR in hitrosti) neuporaben.