Objavljeno: 25.2.2014 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Marec 2014

Komercializacija zdravja

Komercializacija zdravja

Če lahko verjamemo prodajnim podatkom in napovedim, bo letošnje leto zaznamovala še ena nova kategorija izdelkov – pametne zapestnice. Ti pripomočki so namenjeni ljubiteljem športa, za zbiranje zanimivih podatkov o dosežkih in napredku, pa tudi tistim, ki potrebujejo nekaj spodbude za več gibanja in boljše zdravje. Napredek na področju tipal skupaj z najnovejšimi dosežki mobilnih tehnologij omogoča zbiranje osupljive količine podatkov – od merjenja utripa, zaznavanja vsakega giba do analize spanja. Nenehno. Izdelovalcem je uspelo najti eno tistih šibkih točk skoraj vsakega potrošnika. Le kdo ne bi vložil nekaj v svoje zdravje? Prihod bo zato sunkovit – nekaj več kot 2 milijona izdelkov lani, 8 milijonov letos, 23 milijonov naslednje leto in 45 milijonov leta 2017. Morda še več kot to.

❘❙❚❘❙❘❘  06 - 02 - 2014

V zadnjih tednih je moč zaznati nov trend med izdelovalci osebnih računalnikov: vse več podjetij razmišlja o opustitvi proizvodnje prenosnih računalnikov z okoljem Windows, še nedavno tako rekoč stebrov računalniške industrije. Lanskoletni rezultati so marsikaterega uglednega izdelovalca prisilili, da se je raje ozrl po bolj dobičkonosnih segmentih. Sony prodaja celoten oddelek za osebne računalnike, po nekaterih podatkih pa naj bi tudi Samsung leta 2015 opustil prenosnike z Okni. Kako hitro usiha trg? Samsung je leta 2013 nameraval prodati 17 milijonov prenosnikov, uspelo jim jih je le 12 milijonov. Letos načrtujejo prodajo 7 milijonov. Številke povejo vse.   

❘❙❚❘❙❘❘  12 - 02 - 2014

Microsoft menda zelo resno razmišlja o tem, da bi na svojih telefonih z okoljem Windows Phone omogočal uporabo aplikacij, napisanih za Android. Tehnološko je to povsem izvedljivo. Če se bo to res zgodilo, bo to največji dokaz, da so priznali poraz v boju za mobilne naprave. Obenem je ob menjavi direktorja ravno pravi čas za kaj takega. Nadella lahko razlog ali krivdo za tako odločitev prenese na staro vodstvo, obenem pa na hitro popravi strategijo, ki se doslej ni obnesla. Kampanja za pridobivanje razvojnikov za Windows Phone na svojo stran, ki zdaj poteka že nekaj let, očitno ni bila uspešna. Vprašanje pa je, ali je taka poteza zadostna. Blackberry je enak korak naredil že pred časom, pa mu ni kaj prida pomagalo.

❘❙❚❘❙❘❘  10 - 02 - 2014

Za tablice Apple iPad se je vselej trdilo, da so izdelki, namenjeni potrošnikom, ne pa poslovni rabi. To še posebej rad navaja Microsoft, ki želi v poslovni svet usidrati tablice z Okni. Toda raziskava družbe Good Technology je pokazala ravno nasprotno – 91,4% vseh tablic v podjetjih so Applovi iPadi. Android ima skromnih 8,6 %, Microsoftovih tablic pa skoraj ni na spregled, v raziskavi so zaznali delež, nižji od 1 %.

❘❙❚❘❙❘❘  07 - 02 - 2014

Hewlett-Packard si je izmislil novo pogruntavščino. Strankam so sporočili, da bodo odslej posodobitve sistemske programske opreme (firmware) za strežnike lahko dobili samo proti plačilu oziroma v okviru veljavnih vzdrževalnih pogodb in garancijskega obdobja. Večina kupcev je seveda ogorčena, zato je HP moral že omiliti svoje trditve, tako da bodo posodobitve, ki vplivajo na varnost, vendarle ponujal brezplačno. Vsekakor pa gre za nenavadno ali celo nevarno potezo, saj so pri večini naprav ti popravki doslej bolj sredstvo za odpravljanje napak izdelovalcev kot kaj drugega.

❘❙❚❘❙❘❘  05 - 02 - 2014

Apple še naprej preseneča s svojo prodornostjo na trgu. Nedavna raziskava je pokazala, da so v četrtletju pred božičnimi prazniki v ZDA sami prodali več izdelkov kot celotna industrija računalnikov PC skupaj. Tudi globalno se Apple še naprej utrjuje na mestu številka ena in ima med računalniki (osebni in tablice) zdaj že 19,5 % tržni delež. Lenovo na drugem mestu precej zaostaja in je šele pri 11,8 % trga. Pa še to: spletna prodajalna iTunes je z 16,8 milijarde dolarjev že skoraj dohitela Microsoftov oddelek za operacijske sisteme (Windows za računalnike in telefone), kjer so lani zaslužili 18,4 milijarde dolarjev. V kaj se torej bolj izplača vlagati?

❘❙❚❘❙❘❘  31 - 01 - 2014

Google ni prvak samo po prihodkih in inovativnih rešitvah, temveč tudi po količini sredstev, ki jih namenja za investicije. V zadnjem četrtletju so za lastno infrastrukturo, pretežno strežnike in pomnilnike, porabili kar 2,3 milijarde dolarjev, skoraj dvakrat več kot leto prej. Če preštejemo vložena sredstva v zadnjih treh letih, pa ta že presegajo 14 milijard dolarjev. Samo za primerjavo – mogočni General Motors je v lanskem zadnjem četrtletju vložil 1,9 milijarde dolarjev. Kaj pravzaprav počne Google z vso to železnino? Pripravlja se na novo bitko – frontalni spopad z Amazonom.

❘❙❚❘❙❘❘  27 - 01 - 2014

Številni tržni analitiki menijo, da je bil doslej Apple glavni razlog za neuspeh tehnologije NFC in, milo rečeno, mlačno priljubljenost koncepta digitalnih denarnic. Toda Apple si je, kot kaže, samo vzel dovolj časa, da pripravi lastno strategijo. Kot je videti, je leta 2014 prišel čas za naslednji korak, a bo najbrž presenečenje. V ozadju ne bodo nikakršni novi vmesniki, saj bo celota najbrž temeljila na preverjenih mehanizmih, preizkušenih v trgovini iTunes, v kateri kupci kupujejo precej varno. Prav to zaupanje bo Apple izkoristil za razširitev namembnosti tudi v kombinaciji z drugimi trgovci, trgovinami in storitvami. Kakšna bo torej potemtakem možnost za uspeh vmesnikov NFC? Počakajmo do naslednje predstavitve novosti, pa bo vse jasno.

❘❙❚❘❙❘❘  22 - 01 - 2014

Kako vpeti bomo v računalniški oblak čez pet let? V Gartnerju na podlagi simulacij trdijo, da bo tedaj značilen mobilni uporabnik vključen v poosebljene vire podatkov z okoli 100 različnimi ponudniki in aplikacijami. Dobršen del tega bodo povzročili novi dodatki za mobilne telefone in naprave, ki si jih nadenemo kot oblačila.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji