Objavljeno: 29.3.2016 | Avtor: Robert Kovač | Monitor April 2016

Kupovanje »kitajcev«

Ob nakupu cenovno res zelo ugodnih telefonov iz daljne Kitajske se upravičeno postavlja nekaj dodatnih vprašanj. Najprej, kako je z garancijsko dobo in servisom? Če telefon kupimo po Amazonu, ga lahko v primeru okvare v garancijskem roku mirno vrnemo, kaj pa bi na to porekli v kitajski trgovini?

Garancijska doba je večinoma 1 leto. Nekateri prodajalci in nekateri izdelovalci ponujajo servis ali vsaj prevzem aparatov v Evropi, večinoma pa je treba ob okvari telefon vrniti na Kitajsko (ne, poštnina ne bo zastonj).

Osebno imam nekaj izkušenj, a sem jih rešil drugače. Dva polomljena zaslona – hčerkin leto in pol stari Doogee DG550 in kolegov Umi Emax, za oba sem sam kupil zaslon in ga zamenjal. Na Doogeeju je bila cena za nadomestni zaslon (HD zaslon + digitizer) nekaj čez 30 evrov, na Umiju (FHD) pa 60 evrov, oba delujeta še danes. Drugi primer – Jiayu G5S, ki ima zlomljen plastični rob na zadnji strani in ravno čakam, da mi poštar dostavi rezervni del. Cena na aliexpress.com (za spodnji in zgornji rob) je 6 evrov.

Ali je v Sloveniji kak serviser, ki to popravlja, ne vem. Jaz to delam za prijatelje. Prav gotovo bi vsak serviser zadevo lahko popravil, saj je večina delov dostopnih po internetu, res pa je treba na njih počakati.

Drugo vprašanje so dodatni stroški: poštnina, carina, davki. V praksi se izkaže, da carine na telefone ni, carinska pošta se tega preverjeno drži. Plačati pa moramo 22 % DDV (po zakonu naj bi bila osnova celoten znesek računa s poštnino vred, v praksi carinska pošta kot osnovo za DDV vedno vzame le vrednost telefona!). Poleg tega obračunajo še poštne storitve – na računu carinske pošte piše Vplačilo UPN z OCR 1,05 EUR in Obračun dajatev II 6,5574 EUR. Od teh 6,5574 EUR se potem še obračuna 22 % DDV (z DDVjem to znese natanko 8 EUR).

V kar nekaj spletnih trgovinah lahko doplačate »zavarovanje carine« (navadno 8 ali 10 % vrednosti blaga) in vam trgovina povrne celoten strošek carinjenja in davka (v navodilih sicer piše, da vam povrnejo samo davek, ne pa tudi stroškov carinjenja). Zadeva preverjeno deluje na spletnih straneh Coolicool in Efox-shop, podobno oglašujejo (nisem pa preizkusil) tudi na Pandawill.

Konkreten primer (trgovina Efox-shop):

• telefon: 79,99 EUR

• poštnina: 8,18 EUR

• »zavarovanje carine«: 8 EUR

• skupaj: 96,17 EUR (Paypal)

Carina vas ob prejemu pošiljke prosi za račun (zadovoljijo se s PDFjem, natisnjenim s spletne strani, ali linkom do telefona ali izpiskom s Paypala) in si zaračuna naslednje:

• carinske dajatve: (osnova 79,99 EUR, stopnja DDV 22 %) 17,60 EUR

• poštne storitve (Vplačilo UPN z OCR): 1,05 EUR

• poštne storitve (Obračun dajatev II) 6,5574 EUR + 22 % DDV: 8 EUR

• skupaj: 26,65 EUR (plačate poštarju ob prevzemu, dobite račun)

Na Efox-shop potem pošljete zgornji račun, Efox-shop pa vam v najslabšem primeru povrne 17,60 evra, večinoma pa kar celoten znesek, 26,65 EUR. Navadno vam želijo znesek povrniti v obliki kupona, z enim sporočilom pa se dajo pregovoriti tudi za vračilo na vaš račun Paypal.

Skupni strošek je tako v najslabšem primeru 96,17 + 26,65 – 17,60 = 105,22, v najboljšem pa 96,17. Seveda lahko tudi ne plačate »zavarovanja carine« in vas tak telefon pride 79,99 (telefon) + 8 (poštnina) + 26,65 (DDV + stroški carinjenja) = 114,64 EUR.

Nekatere spletne trgovine podpirajo tudi pošiljanje iz EU (»EU warehouse«), kjer so cene nekoliko višje, a odpade celotna kolobocija s carinjenjem in dostava je veliko hitrejša. Je pa izbira telefonov v teh EU skladiščih vedno manjša kot v kitajskih.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji