Legende: Garmin - Elektronski vodnik
Nekoč so živeli zemljevidi. Bili so iz otipljivega papirja in slovenski vandrovci so se z njimi iz leta v leto izgubljali v iskanju enega in istega kampa ob hrvaški obali. Nato so ljudje v vesolje poslali velika očesa, ki ob pomoči majhnih elektronskih naprav ljudem na Zemlji uspešneje kažejo pot. To je zgodba o čarovniji, ki sliši na ime Garmin.
Gary Burell in Min Kao sta leta 1989 ustanovila podjetje, ki je tiskane zemljevide poslalo v pozabo.
Gary Burell in Min Kao sta pri podjetju Alliedsignal leta 1989 imela lepi službi ter živela udobno življenje. Kljub temu nista bila zadovoljna in sta od trenutka, ko je Gary šest let prej Mina pripeljal v podjetje, sanjala iste sanje. Navdušila ju je tehnologija GPS, za katero vodstvo podjetja Alliedsignal ni imelo posluha. Nekega večera sta se pri obedu v restavraciji Red Lobster v mestu Olathe odločila, da stvari vzameta v svoje roke. Izpraznila sta varčevalne račune, si izposodila denar od prijateljev in družine, obiskala nekaj bankirjev ter napraskala štiri milijone ameriških dolarjev. Rodilo se je podjetje Pronav.
Ob pomoči prvega zaposlenega, matematika Cliftona Pembla, in z za tiste čase nepriljubljeno, a za Garmin vseskozi značilno navpično integracijo, kjer podjetje pokriva celotno dobavno verigo, je Pronav splavil GPS-enoto s cenovno postavko 2.500 ameriških dolarjev. Gary in Min sta nato zamenjala ime, ki ga do danes sestavljata imeni ustanoviteljev podjetja Gar + Min = Garmin, ter z ameriško vojsko leta 1991 podpisala svojo prvo dolgoročnejšo pogodbo. V štirih letih je Garmin že dosegel 100-milijonski letni promet s slabo četrtino čistega dobička. V naslednjih štirih je obe številki debelo podvojil. Čeprav se je na borzi pojavil v najslabšem mogočem trenutku, je po letu 2000 preživel pok spletnega mehurčka in se iz proizvajalca nišnih naprav povzpel v vodilno ime na področju GPS-naprav za splošno rabo. Leta 2003 sta Gary in Min že imela več kot pol milijarde prometa, sama pa sta se prvič znašla na lestvici najbogatejših Američanov Forbes 400.
Garmin je na potovanjih končno nadomestil tiskane zemljevide, ko je prišel na sceno nov pripomoček in zagrozil, da bo zamenjal njega.
Na začetku novega tisočletja je Garmin proizvajal dobrih 50 različnih naprav in bil z njimi prisoten v več kot 100 državah po svetu. Videti je bilo, da mu nič ne more do živega, nakar je Apple predstavil telefon iPhone, ki so mu sledili drugi proizvajalci pametnih mobilnih naprav. Če je Garmin nekoč nadomestil uporabo fizičnih zemljevidov, je sam bil odstavljen s telefoni, na katerih so tekle najrazličnejše aplikacije za navigiranje. Sprva se je še trudil z lastnim programskim izdelkom in se dokaj uspešno kosal s tekmeci, a ko je področje dokončno zavzel Google s svojimi Zemljevidi, je ugotovil, da je vrag odnesel šalo.
Clifton Pemble je prevzel krmilo podjetja leta 2013 in poslovanje usmeril na trg nosljivih naprav.
Na srečo je krmilo podjetja leta 2013, ko je Garmin izgubil že 90 odstotkov trga, prevzel strasten tekač rekreativec Pemble. Cliff je prepoznal potencial nosljivih naprav in Garminu pomagal pogledati onkraj digitalnih ur za tekače. Nosljive naprave so v tistem času obvladovali novi igralci, ki so med prvi spoznali, da je s poceni čipovjem mogoče narediti marsikaj zanimivega. Garmin se je s podjetji Fitbit, Jawbone in z drugimi pomeril z dražjimi napravami za športne navdušence. Medtem ko je vstopni del tržišča prepustil novincem, je zavladal v zgornjem, premožnejšem razredu. Prodaja je spet začela naraščati.
Garmin danes proizvaja naprave za tekače, kolesarje, plavalce, potapljače, pohodnike, triatlonce, golfiste in druge športne navdušence.
Danes Garmin proizvaja nosljive naprave za tekače, kolesarje, plavalce, potapljače, pohodnike, triatlonce, golfiste in druge športne navdušence. Njihove ure večinoma nosijo visoke cenovne postavke, a so hkrati previdno zamišljene in popolno narejene. Ura za ljubitelje golfa meri hitrost zamaha in ponudi načrte več kot 40.000 igrišč po vsem svetu, ura za triatlonce pa med drugim kaže raven kisika v krvi, šteje plavalne zamahe in vodi statistiko kolesarjenja. Med pravimi rekreativnimi športniki dileme ni: če si resen glede svojega konjička, si kupiš Garminovo uro, ker preprosto dela. Zvestoba njihovih kupcev je v zadnjih letih prav zares neverjetna!
Garmin svoje izdelke sam načrtuje, oblikuje, proizvaja in trži.
Garmin si je zvestobo kupcev prislužil z dobro načrtovanimi izdelki, ki so po večini odporni na vodo in ponujajo večjo avtonomnost baterije kot konkurenca. Zadnje dosežejo s premišljenimi kompromisi, z manj požrešnimi zasloni in s programsko opremo, ki strojno izkoristi do zadnje kaplje energije. Novejši modeli imajo v zaščitno steklo zaslona vgrajene celo sončne celice, ki baterijo dodatno napajajo, ko ni drugega vira v bližini. Vse Garminove naprave so narejene v eni izmed lastnih tovarn, ki so osrednji del značilne vertikalne integracije podjetja. Poleg proizvodnje v Garminu sami poskrbijo za skladiščenje, uporabniško pomoč, reklamo, oblikovanje in načrtovanje. Drago poslovanje ima pred tekmeci veliko prednost, nov izdelek je hitreje na trgu. Medtem ko morajo Apple, Fitbit in drugi svoje urnike uskladiti s proizvajalci, Garminu tega ni treba, vse v verigi je v hipu podrejeno skupnemu cilju oziroma izdelku.
Garmin6.png Razvijalci svoje izdelke za Garminove naprave ponujajo in prodajajo na mobilni tržnici Garmin ConnectIQ.
Pri Garminu veliko dajo na poznavanje svojih kupcev, saj vedo, da so njihove stranke zahtevni posamezniki, ki od prodajalca pred nakupom zahtevajo podrobnejše informacije. Garminove naprave prodajajo tako velike trgovske verige kot manjši prodajni lokali, specializirani za ozko področje. Strankam pri Garminu strežejo spredaj in zadaj. Leta 2011 so splavili lastne mobilne aplikacije Garmin Connect, ki imajo danes že desetine milijonov uporabnikov. Tri leta kasneje so izkušnjo nadgradili še z lastno mobilno tržnico ConnectIQ, v kateri programske razširitve za Garminove naprave ponujajo (in prodajajo) zunanji razvijalci. Z njimi ustrežljivost Garminovih naprav vsakodnevno razširi več milijonov uporabnikov. Garminova ura je danes osebni trener, nakupovalni pomočnik, glasbeni predvajalnik, pripomoček pri delu ter modni dodatek. Za nameček se brezšivno poveže s pametnim telefonom poljubnega okusa ter prikazuje prejete klice, sporočila in obvestila. Osebnostna rast in samopodoba sta na dnevnem redu aktivnega posameznika bolj kot kadarkoli prej in Garmin je tu, da mu ustreže.