Objavljeno: 28.9.2010 | Avtor: Uroš Mesojedec | Monitor September 2010 | Teme: iPhone

Leto in pol kasneje

Pred letom in pol smo objavili prerez statistike dostopa do spletnih strani Monitorja in Mladine, ki ponudita dva zanimiva prereza rabe interneta v Sloveniji. Kaj se je spremenilo v vmesnem času?

Lani in predlani smo za pregled analize spletnega obiska izbrali mesečni interval s konca leta, tokrat pa smo vzeli pod drobnogled ves mesec maj. Znova smo uporabili nekakšen neformalni standard spletne industrije, orodje Google Analytics, kar bo številnim spletnim mojstrom omogočilo, da objavljene rezultate neposredno primerjajo s svojimi izkušnjami. Vsekakor bo, ne glede na spremenjeni interval, zanimivo spremljati spremembe, saj so za analizo predvsem pomembni trendi. Kako torej pri nas kaže mobilnim napravam? Kakšen je prerez rabe brskalnikov? So Okna po polomiji Viste kaj manj priljubljena? Kakšne so zmogljivosti odjemalcev? Ali so Applove odločitve kaj prizadele priljubljenost vsadka Flash? To in še več najdete v vrsticah, ki sledijo.

Brskalniki in sistemi

Brskalnik ni več le navidezni operacijski sistem prihodnosti, sodobna programska oprema se vse bolj povezuje z mobilnimi napravami in oblakom, in brskalnik dejansko postaja operacijski sistem. Konec leta naj bi tako Google predstavil Chrome OS, ki bo brskalnik postavil za osnovni uporabniški vmesnik povsem na novo zamišljenega sistema, ki bo tekel tudi na precej prilagojeni strojni opremi. Na drugi strani je konkurenca pri ponudnikih brskalnikov živahna kot že dolgo ne in programerji prehitevajo drug drugega v dodajanju zmogljivosti in povečevanju hitrosti delovanja. Neredko se tako na namizju naših računalnikov znajde celo več brskalnikov, ki jih uporabljamo za različne namene. Kako se naši obiskovalci odločajo pri branju prispevkov v spletnem Monitorju in Mladini? Letošnji maj je postregel z jasnimi odgovori. Firefox pri tehnološko bolj podkovanih obiskovalcih spletnega Monitorja že izgublja delež in ga počasi spodkopava Chrome, a se še vedno drži čvrsto na prvem mestu s 53 % obiskovalcev (zadnjič 62 %). Chrome s trenutno 14 % (zadnjič dobrih 5 %) se hitro dviga, a je drugi še vedno Internet Explorer (IE), ki pa pri bralcih Monitorja že zadnjič ni bil preveč priljubljen (trenutno 26 %, zadnjič slabih 28 %) . S približno enako drobnim deležem spet sledita Safari in Opera, vendar se je pri tem Safari precej povzpel (z 1,5 % na 3,2 %), Opera pa vztraja na slabih 3 %.

Kaj pa pri tehnološko bolj običajno porazdeljeni publiki, ki spremlja splet Mladine? Tu je Chrome snedel predvsem delež IE, ta je zato zdrsnil na drugo mesto. Tudi Mladina se zdaj največ spogleduje s Firefoxom (vzpon na 48 % s 46 %), IE je izgubil primat, a je čvrsto drugi (39 %, zadnjič še dobrih 48 %), Chrome strmo raste (na 7% z 1,7 %), spet pa sledita tu nekoliko bolj priljubljeni Safari (3,8 %, zadnjič 1,6 %) in Opera (rast na 2 % z 1,7 % zadnjič).

Firefox je prevzel primat na obeh spletiščih. Google Chrome pa odžira delež tako Firefoxu kot Internet Explorerju.

Pri brskalnikih so torej spet očitne spremembe in Microsoftova konkurenca je vse bolj uspešna. Nasprotno je pri operacijskih sistemih, kjer prevladi Oken ni videti konca. Pri obiskovalcih Monitorja Mac OS in Linux sicer pridobivata, a zgolj drobtinice, tako da so v Monitorju Okna upadla za dobri dve odstotni točki (92 %, zadnjič 94,4 %), raba Macintoshev pa se je povečala za dobrih 57 %, a je to v skupnem deležu le slabe 4 % (zadnjič 2,2% ), tudi Linux je zrasel, a le za drobec (3,13 % z 2,97 %), v sledovih pa se že kažeta tudi njuni "mobilni različici", iPhone in Android (0,16 % in 0,15 %), pred katerima je gotovo zanimiva prihodnost.

Zgodba je podobna pri Mladini, le da tu Macintosh še bolj strmo raste, med obdobji, ki ju primerjamo, za kar 100 %, to mu je prineslo še vedno droben, 5 % delež (z 2,5 % zadnjič). Linux raste bolj počasi (1,8 % z 1,4 %), med mobilnimi operacijskimi sistemi pa je presenetljivo prvi SymbianOS, skoraj enak mu je iPhone (okrog 0,15 %), Android pa je zaenkrat še zelo zadaj, celo povsem sveži iPad je dosegel skoraj enak izid (govorimo pa seveda o le nekaj deset obiskih na mesec).

Med odjemalci so še vedno daleč, daleč spredaj Okna. Pri obiskovalcih Mladine je še kar priljubljen Macintosh, sicer pa se počasi kažejo predstavniki mobilnih sistemov.

Zaradi prevlade Oken je seveda zanimivo spremljati njihov podrobnejši prerez. Še vedno krepko vodi XP (zdrs na 54 % z dobrih 75 %), a dokaj hitro izgublja delež proti sedmici, ki je zadnjič sploh še ni bilo, zdaj pa dosega že tretjino deleža uporabnikov Oken. Vista je vse bolj pozabljena, a jo uporablja še vsak deseti deskar v spletu Monitorja z Okni.

Okna prevladujejo, sedmica pa počasi dohiteva XPje in briše spomin na polom Viste.

Kako pa je s prerezom mobilnih sistemov, ki imajo zdaj v analitiki povsem svojo rubriko in v svetu strmo naraščajo? Pri obiskovalcih spletnega Monitorja vodi iPhone, a mu diha za vrat Android. Zelo blizu je tudi Symbian, iPad pa je že ujel priljubljenost Blackberryjev, katerih brskalnik res ne slovi po kakovosti.

Pri mobilnih napravah sta prva iPhone in Android, iPad pa zelo hitro raste.

Iskalniki in ponudniki

Kakovost spletnih iskalnikov, kjer standarde še vedno postavlja Google, je v marsičem spremenila navade uporabnikov spleta. Nedavno je prvi zadetek za izraz "Facebook login" povzročil veliko gneva, saj se uporabnikom tam ni uspelo prijaviti, ker seveda sploh ni šlo za stran Facebooka. Torej ljudje ponekod celo raje tipkajo iskalne izraze, kot da bi vnesli dobro znan spletni naslov ali uporabili zaznamek. Kako se takšne navade kažejo v statistiki obiska naših spletišč?

Da, tudi na spletni Monitor večina ljudi zaide prek zadetka na Googlu. Takšnih je skoraj 43 % vseh (zadnjič "le" 26 %), za neposredni obisk (prek zanamka ali vnosa spletnega naslova) pa se je razmerje ravno obrnilo in je zdaj le še 27 % proti dobrim 40 % zadnjič. Google.si in druge Googlove spletne strani so prispevale še dodatnih 14 % obiska, šele zatem sledi Najdi.si s 5,7 %, kar pa je celo več kot zadnjič (4,5 %).

Pri Mladini je razmerje vodilnih podobno, le da v zadnjem času spremembe tu ni bilo. Zadetki iz iskalnika Google so prispevali slabih 49 %, to je skoraj enako kot zadnjič, neposrednega obiska pa je bilo za dobrih 24 %, spet skoraj enako zadnji analizi. Delež iskalnika Najdi.si je za drobec uplahnil (z 6,9 % na 5 %). Skratka - če po svetu kaj veljajo tudi drugi iskalniki, je pri nas nesporni kralj še vedno Google, daleč zadaj mu sledi Najdi.si, ljudje pa iščejo vse bolj.

Ljudje vse bolj iščejo. Pri Monitorju se je izid celo obrnil, saj nas, podobno kot ves čas pri Mladini, večinoma najdejo, le okrog četrtina nas obišče neposredno.

Kaj pa se najbolj išče? Pri Monitorju so bila maja poleg različnih oblik imena revije najbolj pogosta iskanja sodobnih mobilnikov Nokie ("nokia n8", "nokia c5"), močno zastopana pa so bila še iskanja "3d tv", "ipad" in "domači strežnik". Pri Mladini se je najbolj iskalo, poleg imena revije, "malo delo", "fuk", "študentske demonstracije" ter tudi favoritka obiskovalcev zadnje analize, tokrat v besedni zvezi "la toya v akciji", ki jo je maja iskalo kar 370 obiskovalcev. Gledano za vse leto nazaj, pa smo v spletu Monitorja iskali predvsem "igrajmo.se", "prenosni računalniki", "youtube", "slovenski skype", "ipad" ter "canon eos 500d". Pri Mladini so bili favoriti iskalcev seveda "la toya" ter "saša baričevič", "erotika", "nika bohinc" in "konzum".

Med ponudniki dostopa je pri obiskovalcih Monitorja sicer prvi T-2 (slabih 18 %, zadnjič 15,5 %), a je drugi Telekom, ki ga sicer Google Analytics vodi tako pod krovnim imenom kot pod "siol d.o.o.", skupno dosegel 30 %, to je občutno manj od slabih 37 % pri zadnji analizi. Sledi Amis, ki je delež z 6,8 % popravil na 8 %. Tudi pri Mladini Telekom počasi izgublja (skupno s Siolom dobrih 23 %, zadnjič skoraj 34 %), predvsem proti T-2 (skoraj 15 %, zadnjič slabih 11 %), za drobec je zrasel tudi Amis (6,9 %, zadnjič 6,7 %). Kaj pa nova kategorija analitike, mobilni operaterji? Tu za Monitorjev splet vodi Mobitel (25,7 %), blizu je T-2 (19,2 %).

Zmogljivosti odjemalcev

Pri zmogljivostih odjemalcev smo bili do zdaj vajeni predvsem vedno večjih številk, rast mobilnih odjemalcev pa počasi meša karte na novo. Kakšno pa je trenutno stanje? Pri tehnologijah povezovanja v splet še vedno vodijo različice xDSL, katerih delež je pri Monitorju zrasel na 47 % (z 44 %), pri drugih zaznanih tehnologijah sledi kabelska (10,4 %, zadnjič 7,5 %) ter širokopasovna T1 (optika) z 7,2 % (zadnjič 5,4 %). Podobne številke zasledimo tudi pri Mladini. Sicer so te meritve pri Google Analyticsu še vedno nezanesljive, ker bi natančnejša analiza zahtevala preveliko obremenitev odjemalca.

Najbolj razširjena ločljivost je postala 1280×1024, široki zasloni pa so vse bolj priljubljeni.

Dosti bolj natančno sliko dobimo okrog velikosti zaslonov. Vodilna ločljivost zaslonov je letošnjega maja 1280×1024, kar je sicer manj kot zadnjič (takrat 25 %, zdaj 21,4 %), saj so nekdaj vodilni 1024×768, ki je zdaj druga (20,5 %, zadnjič skoraj 33 %), delež odvzeli široki zasloni, predvsem 1280 × 800 (rast na 14,7 % z 14 %) in 1680 × 1050 (dobrih 11 %, prej slabih 9 %). Obiska z mobilnih naprav je na spremljanih spletiščih še premalo, da bi občutno vplival na statistiko, če pa se omejimo le na ta segment (po mobilnem sistemu in orientaciji), so največ v rabi 320×396 (iPhone), 240×320 (Symbian), 320×240 (Symbian) ter 320×396 (iPod). Android je zastopan s številnimi napravami različnih ločljivosti in z eno samo ni prišel na vrh te statistike.

Applovi in drugi mobilni odjemalci, ki ne podpirajo Flasha, niso kaj dosti skazili njegove razširjenosti. Pri Monitorju je kar 97 % obiskovalcev opremljenih z ustreznim vsadkom, kar je enako dosežku pred letom in pol, od tega pa jih je velika večina posodobljena na katero od podverzij različice 10.0. Tudi podpora javi vztraja pri zelo visokih 82 % (zadnjič 87 %).

Zanimivosti

Gledano skozi vse leto je Monitorjev splet najbolj obiskan, povprečno pa obiskovalci na spletišču prebijejo 2 minuti in pol. V tem času si ogledajo okrog 2 strani in pol, dobrih 42 % obiskovalcev je novih. Pri Mladini je povprečen obisk dolg natančno 3 minute, obiskane so približno 3 strani, novih je dobrih 32 % obiskovalcev.

Pri Monitorju sta bila najbolj obiskana mesec november in oktober, pri Mladini pa oktober, ki mu sledi letošnji februar. Monitor iz tujine najbolj obiskujejo iz Hrvaške in Nemčije, sledita Srbija in ZDA, za Mladino pa so tuji obiski po Hrvaški predvsem iz Nemčije, ZDA in Italije.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji