Mobilne reklame
Oglasi nas spremljajo vsepovsod, njihovi snovalci pa slej ko prej za svoj namen izkoristijo vsako širše uporabljano tehnologijo. V zadnjem času je na udaru mobilna telefonija oziroma, natančneje, možnost pošiljanja oglasnih sporočil MMS. Take zamisli se počasi širijo tudi k nam.
Potencial mobilnega oglaševanja so med prvimi zaznali celo v ameriškem gigantu Google, a so žal (zaenkrat) ostali praznih rok. Googlova zamisel je bila povsem preprosta: stranki ponudimo brezplačne klice in pošiljanje sporočil, v zameno pa dobimo njen osebni profil in dovoljenje za občasno prikazovanje oglasov na njenem telefonu. Že nekaj časa pa v Googlu podjetjem ponujajo oglaševanje na mobilnem spletnem iskalniku, v podobni obliki, kot smo je že vajeni.
Brezplačne mobilne storitve v zameno za oglaševanje, z določenimi omejitvami, so kljub temu že na voljo. V Evropi jih ponuja britanski operater Blyk. Pogodbo z njim lahko sklene britanski državljan, starejši od 16 in mlajši od 24 let, a mora prejeti vabilo. Vabilo vam lahko pošlje nekdo, ki že uporablja njihovo storitev, večino vabil pa so razdelili kar po britanskih šolah. V zameno za vaše osebne podatke, tudi o vaših navadah in željah, prejmete mesečno 217 brezplačnih sporočil in do 43 minut pogovorov. Ob sklenitvi pogodbe se obvežete, da vam lahko operater pošlje do šest oglasnih sporočil MMS na dan.
V Sloveniji takih ponudb operaterjev še ni zaznati. Je pa podobno rešitev, imenovano Mooble, predstavilo podjetje Sinhro d.o.o. V Mooble se lahko prek spletne strani ali sporočila SMS včlani vsak, ob včlanitvi pa sprejmete tudi določene pogoje. V zameno za tako imenovane Mooble dolarje vam podjetje pošilja oglasna sporočila MMS. Omenjeno podjetje je pravzaprav posrednik med oglaševalci in potencialnimi kupci. Teorija oglaševalskih podjetij je preprosta: če je na voljo dovolj velika baza ljudi z njihovimi značilnostmi vred, lahko naše oglase usmerimo k ožjemu krogu kupcev in s tem dosežemo večji učinek glede na vloženi denar. Zbiranje takih podatkov pa je za manjša podjetja časovno in stroškovno potratno. Mooble je torej sistem, ki tako zbirko ustvarja namesto podjetij, tem pa nato ponudi določene storitve. Mi smo se odločili Mooble preizkusiti s strani običajnega uporabnika.
Registracija je povsem preprosta, po potrditvi, da je navedena številka res naša, smo prejeli prvo pozdravno sporočilo in začetnih 10 Mooble dolarjev. Seveda nas je nemudoma zanimalo, koliko evrov imamo na računu. Na strani smo našli podatek, da je protivrednost stotih Mooble dolarjev približno en evro. Vsakih deset prejetih sporočil nam torej prinese evrski kovanec. V sklenjeni pogodbi se podjetje obvezuje, da nam bo poslalo največ tri sporočila na dan, v teoriji bi lahko tako zaslužili največ devet evrov na mesec. Tega denarja seveda ne moremo kar preprosto izplačati na svoj bančni račun, temveč ga lahko potrošimo pri enem od partnerjev storitve Mooble. Med našim preizkusom so bili partnerji štirje: spletna videoteka, časopisna hiša, spletna trgovina ter ponudnik telefonije VoIP. Preden se odpravimo po nakupih, zahtevamo izplačilo Mooble dolarjev pri enem od partnerjev, ta pa nam vrednost odšteje od končnega zneska nakupa.
Tako je v teoriji, kako pa je s storitvijo v praksi? Količina sporočil je seveda odvisna od naše starosti, kraja bivanja, spola ter seveda izbranih interesov. Naš profil študenta iz okolice Ljubljane s številnimi interesi verjetno spada v eno bolj zanimivih ciljnih skupin. Kljub temu smo bili nad količino sporočil rahlo razočarani. V nekaj več kot dveh mesecih smo prejeli le pet sporočil MMS, skupaj z začetnim bonusom smo torej zaslužili šestdeset evrskih centov. Razloge je verjetno moč iskati tudi v tem, da je projekt v začetni fazi, zato je oglaševalcev še malo. Z rastjo števila prijavljenih uporabnikov bo zagotovo večje tudi zanimanje podjetij.
S tremi sporočili na dan vsekakor ne bomo obogateli, mobilni računi večine ljudi pa tako ali tako presegajo devet evrov na mesec. Morda se zdi vse skupaj na prvi pogled res lahko prislužen dodatni denar, a navsezadnje ga plačamo s svojimi osebnimi podatki. Ali bo mobilno oglaševanje res zaživelo ali bo končalo podobno kot spletna različica (nekateri se verjetno še spominjate projekta Spedia), pa bo pokazal čas.
Poleg osnovnih podatkov moramo navesti tudi, kaj vse nas zanima.
V dveh mesecih smo prislužili 60 Mooble dolarjev.
Takole je videti eden izmed MMSov, ki smo jih prejeli.
V nekaj več kot dveh mesecih smo prejeli le pet sporočil MMS, skupaj z začetnim bonusom smo torej zaslužili šestdeset evrskih centov.