Mobilno bančništvo
Brez spletnega bančništva si danes ne znamo predstavljati poslovanja z banko. Priročnost, prihranki in funkcionalnost krasijo sleherno bančno aplikacijo, dostopno Slovencem. Ker spletne aplikacije na telefonih ne delujejo zadovoljivo, ima večina izmed njih mobilno različico. Kako se mobilno bančništvo pod Alpami izkaže v praksi, si oglejmo v naslednjih nekaj vrsticah.
Mobilno bančništvo v večini primerov za uporabnika pomeni ščepec administracije ter dodaten mesečni strošek. V zameno za tako osebni kot finančni vložek smo nagrajeni različno. Večina preizkušenih programov ponuja skorajda enake zmožnosti kot spletna različica iste aplikacije, obenem pa izkušnjo nadgradijo s specifičnimi funkcijami, ki jih omogoča mobilna naprava. Lep primer so seznami poslovalnic in bankomatov v bližini. Zelo smo veseli raznih generatorjev enkratnih gesel, ki nadomestijo okorne fizične pripomočke za zaščito transakcij ter preverjanje pristnosti. Žal se nekaterim izmed preverjenih programov pozna, da so bili narejeni v naglici. Bržčas bodo najdene napake v bližnji prihodnosti uspešno odpravljene. Bodočnost je ne nazadnje mobilna, česar se zavedajo tudi bančniki.
Klikin (NLB)
Klikin, mobilno bančništvo banke NLB, je siromašna aplikacija, ki nam pokaže le stanje na računu ter omogoča prijavo v spletišče Klik brez ustreznega certifikata.
NLB dostop do osebnega računa kjerkoli ali kadarkoli obljublja z aplikacijo Klikin. Ta je na voljo tako za mobilni operacijski sistem iOS kot za Android, zato jo dobimo z obiskom tržnice App Store ali Google Play. Prvi korak je še najlažji, prave muke se začnejo, ko aplikacijo naložimo na izbrani telefon ali tablico. Priložena navodila nam niso v pomoč, od branja običajen smrtnik ne bo imel koristi. Če želimo aplikacijo Klikin uporabljati, se moramo najprej naročiti na storitev OTP (One-time password), kar storimo v spletnem bančništvu Klik. V Klikovem sporočilnem sistemu pošljemo elektronsko sporočilo z naslovom »Naročam OTP«, plačamo pet evrov, nakar po SMS in e-pošti prejmemo podatke za dostop do storitve. Storitev je zaklenjena na telefon, kar pomeni, da moramo ob menjavi pametnjakoviča opisani postopek ponoviti.
Aplikacija Klikin ima le dve možnosti, vpogled v račun in generiranje enkratnega gesla. Prva sprva ne deluje, za aktivacijo moramo spet v nastavitve spletnega Klika in poslati sporočilo, da bi kot aktivni uporabnik OTP želeli dostopati do Klikina. Zadeva deluje. Skromno. Dejansko prikaže le nekaj zadnjih transakcij in stanje na računu. Pogrešali smo podrobnejši vpogled v posamezne transakcije ter plačevanje računov. Klikin dejansko ni aplikacija za mobilno bančništvo, temveč zgolj hiter vpogled v stanje osebnega računa. Druga zmožnost je zato zanimivejša. Generiranje enkratnega gesla nam omogoča dostop do spletne aplikacije Klik na kateremkoli računalniku, saj z njim za prijavo ne potrebujemo nameščenega certifikata. Geslo velja 30 sekund. Uporabimo ga skupaj z uporabniškim imenom OTP, ki smo ga prejeli po elektronski pošti. Prijavam z enkratno generiranim geslom so pri NLB namenili posebno spletišče, katerega naslov so pozabili povedati. Na srečo nam stric Google razodene, da gre za naslov https://klikopt.nlb.si. Naslov je treba natančno prepisati (httpS), saj spletišče ne pozna preusmerjanja iz povezave »brez Sja«. Po uspešni prijavi nas sistem popelje na klasično spletno stran NLB Klika, ki ni najbolj prijazna mobilnim napravam, občasno pa jo daje tudi neodzivnost.
Mobilna banka IN (Banka Koper)
Mobilna banka IN ima enake zmožnosti kot istoimensko spletno bančništvo Banke Koper.
Povsem druga zgodba od zgrešenega Klikina je Mobilna banka IN, aplikacija za mobilno bančništvo Banke Koper. Aktivacijo programa, ki ga dobimo na tržnicah Google Play, App Store in Windows Phone Store, opravimo prek spletne banke IN ali v poslovalnicah Banke Koper. Deluje na operacijskih sistemih iOS, Android in Windows Phone, z enim uporabniškim računom smo iz varnostnih razlogov lahko prijavljeni največ na dveh napravah. Z mobilnim bančništvom IN dostopamo do odprtih računov, nadziramo finančno stanje na računih, opravljamo transakcije, plačujemo e-račune, komuniciramo z bančnim uslužbencem in naročamo nove storitve.
Vse seveda ni tako rožnato, kot se sprva zdi. Naročanje novih storitev, kreditov, vezava depozitov in podobne reči v resnici niso samodejne: ko izpolnimo ustrezen obrazec, se prošnja po elektronski pošti pošlje bančnemu uslužbencu, nakar smo odvisni od njegovega odzivnega časa. Pri preizkušanju programa smo naleteli na primer, ko smo na odziv za depozit čakali dva tedna. Aplikacijo lahko uporabimo tudi za generiranje enkratnih gesel za vstop v spletno banko, kar je priročno, če nimamo pri roki namenskega kalkulatorja/generatorja. Žal tako generirana gesla ne delujejo pri spletnem plačevanju s kartico, ki še vedno zahteva fizični pripomoček. Pri prijavi v spletno bančništvo IN ob pomoči enkratnega gesla, ki ga dobimo z mobilnim generatorjem v aplikaciji, potrebujemo še tako imenovani token. Slednjega prepišemo s spletišča bankain.si ali ga vnesemo z odčitavanjem kode QR. Pri različici aplikacije za operacijski sistem iOS nam pri tem početju nagaja hrošč, kodo QR moramo prebrati dvakrat, da deluje. V drugih dveh operacijskih sistemih težav ni.
Alternativa
Delo z »navadno« spletno banko je na telefonu mogoče, ni pa prijazno.
Če bankirjem za mobilno bančništvo ne želimo odšteti še nekaj dodatnih cekinov, lahko na telefonu ali tablici uporabljamo tudi običajno spletno storitev posamezne banke. Le za namestitev certifikatov bomo morali poskrbeti, če jih banka zahteva. Na sistemu Android to tudi pomeni, da se bomo morali odreči enostavnemu odklepu telefona s potegom, saj bo sistem po novem zahteval vsaj poteg črtnega gesla.
Seveda pa prikaz e-bančne strani ne bo mobilni napravi prijazen. T.i. »responsive« spletnih strani pri bankirjih še niso vzeli.
Mobilna banka GO! (UniCredit)
Uporabniški vmesnik Mobilne banke GO! nenavdihnjenega videza je učinkovit in preprost za uporabo.
Mobilna banka GO! banke UniCredit deluje z operacijskimi sistemi iOS (od različice 4.3 naprej), Android (od različice 2.2 naprej) in Windows Phone (od različice 8 naprej). Omogoča hiter in enostaven pregled prometa na lastnih in pooblaščenih računih ter vpogled v stanje depozitov, varčevalnih računov in kreditov. Plačevanje računov in položnic je olajšano z obstoječimi predlogami spletnega bančništva, omogočeno je dodajanje novih. V pomoč nam je pregleden arhiv izvršenih in zavrnjenih plačil ter plačil v čakalni vrsti. V aplikaciji so vidna tudi stanja in transakcije bančnih kartic MasterCard in VISA.
Dostop do mobilnega bančništva si zagotovimo z aktivacijo prek spletne banke, s prijavo z vnosom številke PIN. Čeprav je oblikovanje precej nenavdihnjeno, je uporabniški vmesnik učinkovit in preprost. Informacije so podane jasno. V aplikaciji imata posebno mesto digitalna menjalnica z najnovejšim tečajem valut ter generator enkratnih gesel za dostop do spleta. Slaba stran tega je, da ne deluje v sožitju s fizičnim pripomočkom. Če želimo do spletne banke dostopati z gesli, generiranimi na telefonu, se moramo odpovedati kalkulatorčku, ki smo ga prejeli v banki in nam je doslej povsem spodobno služil.
Abamobi (Abanka)
Najlepša in najučinkovitejša mobilna banka v Sloveniji je Abamobi. Poleg zmožnosti, ki jih poznamo iz spletnega bančništva, Abanka izkušnjo nadgradi s pripomočki, ki dobro izkoriščajo opremljenost mobilne naprave. Lep primer je funkcija Slikaj in plačaj.
Najlepšo in najučinkovitejšo med mobilnimi bankami predstavljamo zadnjo. Abamobi je na voljo za operacijska sistema Android in iOS. Za aktivacijo storitve je potreben obisk poslovalnice Abanke, ki jo lahko skupaj z bližnjimi bankomati poiščemo na priročnem zemljevidu v treh razsežnostih. Za varnost poskrbi sistem varne identifikacije mŽeton, ki ga uporabimo s 16-mestnim aktivacijskim ključem, sestavljenim iz referenčne in prijavne številke, ob prvem vstopu v mobilno banko. Abamobi po želji uporabljamo na več napravah hkrati, za vsako potrebujemo nov mŽeton. Enako velja za ponovno vzpostavitev mobilnega bančništva ob menjavi telefona.
Abamobi je naphana z najrazličnejšimi zmožnostmi. Ne manjkajo izvedba internih nalogov, prenosi med računi in plačevanje računov. Vnos položnic nam olajša funkcija Slikaj in plačaj, ki ob pomoči v telefon vgrajene kamere prebere potrebne podatke in nalog za plačilo samodejno izpolni. Podprte so predloge, prikazane debetne kartice, varčevalni računi in krediti. Abamobi vsebuje pomembnejše kontakte, ki so nam vedno pri roki, sporoča novice in ponudbe Abanke ter računa menjalniške in podjetniške tečaje ter prikaže informativni izračun prihrankov.
Komentarji
pero666 | 8.7.2015 | 11:18
mogoce bi bilo prav, da bi preizkusili se mBank@net. Za aktivacijo potrebujes samo username/passwd z OTC kljucka, ni doplacila, zascita s pinom (hiter dostop do aplikacije), zgleda pa zelo podobno kot abamobi, sam da je bila mnogo mnogo prej. So pa res zdej malenkost zaspali.
Matjaž Klančar | 8.7.2015 | 11:22
Žal smo s testiranjem bančnih "zadev" zelo omejeni, ker nam banke ne pridejo nasproti. Da bi posebej za test odprli nek račun in mu "pripeli" dodatke za testiranje (npr. mobilno aplikacijo), se pač ne bo zgodilo... Tako lahko preizkusimo le to, kar uporabljajo člani našega uredništva...
Matjaž Klančar | 9.9.2015 | 11:56
Kaj točno je mišljeno pod "eračunov"?
Matjaž Klančar | 9.9.2015 | 13:06
Aha, to je res. Mobilna Abanka to ima, vidim.