Objavljeno: 26.10.2010 | Avtor: Matjaž Klančar | Monitor Oktober 2010 | Teme: android

Na križpotju

Na križpotju

Danes osebno računalništvo in velik del zabavne elektronike temeljita na inovativnosti in prodornosti zgolj treh podjetij. Vsako izmed njih ima svoj poslovni model, svojo vizijo in od tega, kateri model bo prevladal, je odvisno, kako se bo odvrtel svet v prihodnosti.

To, da poslovni model, kjer uporabnik dobi vse "zastonj", vse breme financiranja izdelka ali storitve pa nosi oglaševalec, deluje, so že pred davnimi leti dokazale komercialne televizijske in radijske postaje. To, da je treba biti pri tem modelu zelo previden, smo prav tako najprej opazili pri radijskih postajah, kjer je danes vsebina skorajda v celoti podrejena oglaševalcem, oziroma je z oglasi neprepletenih vsebin le še za vzorec. Televizijske postaje so na dobri poti, da se jim pridružijo.

No, zaenkrat ne kaže, da bi se kaj takega zgodilo tudi v spletu, kajti Googlovo oglaševanje je še vedno previdno, minimalistično in večinoma nevsiljivo. Oglasi so komajda opazni (razen tistih na video posnetkih Youtube), pa vendar dovolj, da jih opazi in klikne toliko uporabnikov, da se milijarde dolarjev kar stekajo in stekajo. In podjetje je dovolj modro, da zna te milijarde vlagati naprej - v oglaševanje. Novi Googlovi projekti, ki jih z veseljem spremljamo in uporabljamo, so vsi po vrsti spet usmerjeni v širjenje oglaševalskega trga. Operacijski sistem Android je zastonj, zato ga sprejema vedno več izdelovalcev telefonov, slednje pa kupuje vedno več uporabnikov. Posledično bo vedno več uporabnikov uporabljalo mobilni internet, kjer se bodo (in se že) prikazujejo mobilni oglasi. Enako bo še več uporabnikov še več časa preživelo v spletnem brskalniku, če bo Googlu uspelo uporabnike prepričati, da za večino pisarniških opravil zadostuje Google Docs (v katerem nastaja besedilo, ki ga pravkar berete) in da morda tudi kot operacijski sistem (mini) prenosnikov zadostuje brskalnik, z nekaj malega Linuxa pod njim (ChromeOS).

Kaže pa, da si je na tem področju Google ustvaril bolj ali manj monopol - sistema "zastonjkarstva", vzdrževanega zgolj z oglasi, se ne more iti nihče drug. Drugi pač za svoje izdelke zaračunajo. Tudi, ali pa predvsem Apple, enfant terrible na sceni, ki je že od vsega začetka tesno povezan z eno osebo, kaj osebo, osebnostjo - Stevom Jobsom. Apple ima v zadnjih letih spet imidž trendseterja, saj skorajda vse, kar naredi, naleti na navdušen sprejem, tudi takega, ki ga uporabniki potrdijo s svojimi denarnicami. Predvsem prva res revolucionarna zamisel, ki so jo razvili, uporabniški vmesnik na dotik (prejšnja zamisel, grafični uporabniški vmesnik, je bila vendarle Xeroxova), se je izjemno prijela. Tako zelo, da konkurenca, tehnološko gledano, iPhonov še danes, leta po prvi predstavitvi, ni dosegla in je mesece po predstavitvi iPada morebitna konkurenca še vedno videti popolnoma brezglavo.

Prav zanimivo, da Applu prav nič ne škodi drugi imidž, imidž pogoltneža na denar. Kolega svoj iPad že od vsega začetka ljubkovalno kliče iPOS, saj ob njem redno uporablja kreditno kartico ... In pa imidž tirana, ki se na vsakogar spravlja z odvetniki in celo policijo in je v resnici še najbolj povezan z osebnostjo samega Steva Jobsa, kot znajo povedati insiderji. Applu posli enostavno tečejo in zaenkrat nič ne kaže, da se bo to kaj kmalu ustavilo.

Prav lahko se zgodi, da bo v bližnji prihodnosti podjetje postalo večje od svojega večnega tekmeca, Microsofta. Microsofta, ki od predstavitve Windows 7 spet deluje kot namazan stroj, vsaj kar se denarnega toka tiče. Kljub temu da podjetje deluje odlično, ima težave natanko tam, kjer Google in Apple blestita - z imidžem. Microsoft je v resnici videti tako, kot smo včasih videli IBM. Zelo uspešno in bogato in hkrati tako veliko in okorno podjetje, da od njega nihče več ne pričakuje revolucionarnih izdelkov (kot so bili Excel, Windows NT, Windows CE in celo Xbox). Danes je videti, kot bi Microsoftu nič ne šlo tako in predvsem tako hitro kot Applu in Googlu. Windows 7 se je izkazal kot neprimeren za tablične računalnike, Windows Mobile 6.5 pa kot nedorasel iOSu in Androidu. In Bing ne bo nikoli tako priljubljen, kot je Googlov iskalnik. Pika. Na vseh teh področjih se sicer trudijo, vendar "not hard enough", kot rečejo Američani. Windows 7 bo zdaj menda primeren samo še za "poslovne" tablice (karkoli že naj bi to bilo), Windows Phone 7 naj bi prišel do nas "še letos" (prepozno, če vprašate mene), ob predstavitvi beta različice (!!) vedno bolj "chromastega" Internet Explorerja 9 priredijo piknik z neposredno vključitvijo v predstavitev v San Franciscu, Bing pa, no, ne vem, ne uporabljam ...

Vsekakor pa smo danes na nekakšnem križpotju in od "pomembnostnega" razmerja teh treh podjetij je odvisna smer, ki jo bomo ubrali v prihodnosti. Bosta tudi iPhone/iPad nekoč postala nišna izdelka, tako kot Mac? Bomo nekoč res vse delali v oblaku in morda celo samo v brskalniku? Ali pa bo Microsoft morda spet zavladal, tokrat tudi internetu in mobilnim telefonom? Bomo videli, še kakšno leto ali dve, pa bo vse jasno.

Prav zanimivo, da Applu prav nič ne škodi imidž pogoltneža na denar. Kolega svoj iPad že od vsega začetka ljubkovalno kliče iPOS, saj ob njem redno uporablja kreditno kartico ...

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji