Objavljeno: 25.11.2008 | Avtor: Miran Varga | Monitor November 2008

Nakup tehnične opreme za laike

V poplavi najrazličnejših tehničnih pripomočkov, opreme za zabavo in drugih elektronskih naprav je resnično težko izbrati pravo. V Monitorju sicer vsak mesec objavimo en ali dva obširnejša preizkusa naprav s posameznih področij, a neredko mine leto ali dve, da pridejo vsi na vrsto. Uporabniki pa seveda tehnike ne kupujete le tik po naših preizkusih, zato sem za vse nakupovalce tehnične opreme pripravil nekakšen splošni vodnik, ki vam bo vsaj v osnovi pomagal ločiti zrnje od plev.

Pravi razlog za pisanje tega vodnika je v meni samem, saj se vsak dan srečujem s prijatelji in znanci, ki v meni vidijo nekakšnega tehničnega vseveda in me sprašujejo za mnenje o tej ali oni napravi za resno delo ali zabavo. Še več, neredko se name prek zasebnih sporočil na različnih forumih ali po elektronski pošti z najrazličnejšimi vprašanji obrnejo tudi popolni neznanci. Zato sem sklenil učinkovito in časovno najmanj potratno pomagati vsem - vam in sebi.

Večletne izkušnje bi lahko obrodile goro prispevkov, ki bi sodili v knjigo z naslovom "Izbira elektronskih naprav za telebane", a bomo zaradi omejitve s prostorom pregledali le ključna področja. Nihče ni strokovnjak za vse (razen Googla, pa še ta se kdaj zmoti), zato velja pred nakupom upoštevati več vidikov, še bolje pa je, če si ogledamo več sorodnih naprav in naredimo seznam lastnih favoritov, ki se med pridobivanjem dodatnih informacij spreminja. Osredotočenje zgolj na eno napravo kaj hitro zamegli naš objektivni pogled in povsem neupravičeno lahko prezremo kakšno pomanjkljivost, ki nas bo ob uporabi vedno znova zmotila.

"Resne" Canone še vedno izdelujejo v dragi Japonski

Pri nakupu tehnične opreme se večkrat soočimo s pojmi, ki so za nas povsem novi. To še ni razlog za skrb in/ali paniko, le sistematično se moramo lotiti spoznavanja z njimi. Tudi če posameznega področja in izdelka ne poznamo najbolje, preglejmo, kakšen je renome podjetja/izdelovalca, kaj je najvišja tehnologija, ki jo obvlada, in seveda, kje je naprava narejena.

Pojdimo lepo po vrsti. Najlaže bomo stvari spoznali ob praktičnem zgledu, za katerega si bom sposodil podjetje iz sveta digitalne fotografije - Nikon, ki je na trgu navzoče z več različnimi izdelki na vseh mogočih segmentih.

Začnimo z osnovami. Renome podjetja, njegov ugled, sloves, če želite. Nekaterim nepomembno, spet drugim temeljno. V času, ko uveljavljene blagovne znamke vladajo svetu, bi bilo neumno, ko tej kategoriji ne bi namenili pozornosti. Že preprost vpis imena izdelovalca v katerikoli spletni iskalnik nam da hitro vedeti, da v Nikonu izdelujejo digitalne fotoaparate, objektive in še cel kup drugih stvari, njihove izdelke pa uporablja veliko profesionalcev. Gre torej za zaupanja vredno podjetje. Nasprotno lahko trdimo za peščico pogumnežev brezimnih blagovnih znamk, ki se bolj ali manj neuspešno poskušajo uveljaviti na trgu digitalne fotografije. Tu so parcele že razdeljene in novi prišleki nimajo prav nobenih možnosti - uporabniki jim ne zaupajo, to pa posledično privede do tega, da njihovega izdelka ne bodo kupili, tudi če bo za odtenek cenejši in bo premogel boljše lastnosti. S tem, ne nazadnje, ni nič narobe, saj gre v številnih primerih za muhe enodnevnice, ob okvari pa bi ostali z aparatom brez podpore, servisne mreže in brez rezervnih delov - ostali bi brez aparata. Nakup izdelkov priznanih podjetij ima včasih največ prednosti prav pri podpori uporabnikom. V računalništvu je to še najlaže vidno po tem, koliko popravkov je za posamezen izdelek na voljo v njegovi življenjski dobi.

Apple se vedno pohvali, da je zasnovan v Kaliforniji )in ne ZDA=, Narejen pa je vseeno kar na Kitajskem.

Vidik najvišje tehnologije, ki jo podjetje, čigar izdelek si ogledujemo, obvlada, ni iz trte izvit in nam da kaj hitro vedeti, kaj lahko od izdelka pričakujemo. V primeru Nikona in že omenjenega preprostega pregleda prve strani v spletnem iskalniku izvemo, da gre za podjetje z 90-letno zgodovino na področju fotografije in optičnih elementov. To pomeni, da od njegovih izdelkov lahko upravičeno pričakujemo visoko kakovost fotoaparatov in objektivov. Ne nazadnje imajo v ponudbi veliko vrhunskih izdelkov, ki to tezo potrjujejo, to pa je dober obet tudi za izdelke nižjega in srednjega ranga. Velikani si večjih polomov seveda ne želijo privoščiti. Nasprotno pa bomo zelo skeptični do nakupa digitalnega fotoaparata izdelovalca, ki ima v svojem prodajnem programu še cenene miške, tipkovnice, slušalke in računalniške zvočnike; skratka kup stvari, ki s fotografijo nimajo nič skupnega.

Velik vir informacij o sami elektronski napravi najdemo že z njenim podrobnim ogledom, tudi če ni vklopljena. Kakovost izdelave je večkrat otipljiva - preverimo spoje med posameznimi deli, postavitev vmesnikov, postavitev in trdoto gumbov za upravljanje ter kopico podobnih stvari. Površna izdelava ali sestava kakopak ne obetata nič dobrega.

Motorola svoje televizijske vmesnike, ki jih strankam dobavljata T-2 in Tuš Telekom, izdeluje v že kar nekoliko dragi vzhodni Evropi.

Najpreprostejši in hkrati najbolj laičen, a presenetljivo natančen kriterij kakovosti posamezne elektronske naprave je njen izvor oziroma ime države izdelovalke. V tem pogledu velja Japonska oziroma oznaka "Made in Japan" za nesporno zmagovalko. Japonci so odlični razvijalci in inženirji, žal pa jih visok življenjski standard naredi za ne prav racionalne izdelovalce, zato se praviloma na Japonskem sestavljajo zgolj izdelki, ki morajo zadostiti najvišjim tehnološkim kriterijem in natančnosti, ki jih drugje ni moč doseči. Lep zgled so Nikonovi vrhunski zrcalno-refleksni aparati in objektivi, vsi po vrsti narejeni v deželi vzhajajočega sonca. Med drugorazredne izdelovalce se v svetu sodobne elektronike uvrščata Tajvan in Tajska, čeprav slednja včasih te vloge že ne upraviči. Daleč največ elektronskih naprav, ki jih najdemo v naših gospodinjstvih, nosi oznako "Made in China". Kitajska se je v zadnjih desetletjih uveljavila kot vsestranski izdelovalec tehnike, žal pa zanjo velja veliko neravnotežje - medtem ko so nekateri izdelki povsem solidno izdelani, so drugi pravi polom. Še stopničko niže pa ponavadi pristanejo izdelki, narejeni v Indiji ali Bangladešu, a slednja imata vsaj opravičilo. V omenjenih državah izdelovalci šele dobro začenjajo uvajati svoje proizvodne obrate, v katerih naselijo na Kitajskem odsluženo opremo, zato čudežev ne gre pričakovati. Velja pa verjeti vanje, saj lahko Daljni vzhod, potem ko si bo nabral ustrezno količino izkušenj, pozitivno preseneti. Kaj to pomeni za naše vzorčno podjetje? Na Nikonovi novinarski konferenci sem si z zanimanjem ogledal vse predstavljene modele in opazil zanimiv vzorec. Vrhunski D-SLR aparati, kot že rečeno, prihajajo iz Japonske, vstopni D-SLR segment fotografske opreme je narejen na Tajskem, zmogljivejši kompakti na Tajvanu in Tajskem, srednji razred kompaktov povečini izdelujejo Kitajci, nekatere vstopne modele v svet digitalne fotografije pa so že prepustili v izdelavo proizvodnim obratom iz Indije. Da, globalizacija resnično ne pozna meja.

Tajvansko podjetja imajo največkrat kar lastno, tajvansko, proizvodnjo. Razen kadar močno varčujejo in uporabijo še cenejše "prave" Kitajce

Za konec naj nanizam še nekaj splošnih nasvetov. Če je le mogoče, napravo pred nakupom preizkusimo in v praksi preverimo, ali izpolnjuje vse naše zahteve. Danes je ponudba resnično bogata in če nismo ravno omejeni z nizkim proračunom, imamo veliko možnosti, da bomo za isti ali podoben denar našli soroden izdelek, ki nam bo ustrezal.

Zapomnite si - cena ni vse. So področja, na katerih sicer tudi najcenejši izdelki povsem solidno opravljajo svoja poslanstva, a je večina vstopnih modelov naprav sestavljena iz preveč kompromisov, da bi zadovoljila potrebe številčnejših uporabnikov.

Kitajsko podjetje Lenovo, ameriški razvoj v Singapurju, proizvodnja spet - na Kitajskem

Ne zaupajte prodajalcem v splošnih trgovinah. Ti nam bodo skušali prodati blago, ki ga imajo na zalogi, oziroma tisto, pri katerem imajo največjo razliko v ceni (maržo). Tehnične izdelke se kupuje zgolj v tehničnih trgovinah in ne v trgovinah s špecerijo, ne glede na to, na kako ugodno ponudbo naletimo. Računalniki, ki jih navadno prodajajo v raznih E.Leclercih, Hoferjih, Mercatorjih, Sparih in podobnih trgovinah, so vse prej kot priporočljiv nakup, saj praktično nikoli ne predstavljajo uravnotežene celote - niti jih ne moremo prilagoditi svojim željam, ker so pač zgolj škatle v akcijski ponudbi.

Dobro kupite.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji