Napredne(jše) tehnologije na vsakem koraku
Industrija 4.0 ali četrta industrijska revolucija, kot jo nekateri imenujejo, proizvajalce opremlja z napredno avtomatizacijo ter informacijskimi rešitvami za podporo celotnega življenjskega cikla izdelkov. Nova era prinaša vrsto sprememb in izzivov v svet proizvodnje.
A prva in za marsikatero proizvodno podjetje težje osvojljiva sprememba zahteva spremembo miselnosti in pristopa. Pa tudi poslovnega modela. Večina proizvodnih podjetij namreč deluje na trgu B2B, kjer svoje izdelke prodajajo drugim podjetjem (beri: trgovcem), ta pa nato iščejo kupce zanje. Toda danes je še toliko bolj pomembno, da izdelek ali storitev kar se da ustreza kupcu, to pa pomeni, da morajo podjetja začeti razmišljati tako kot končni uporabniki. Poslovni model pa se iz B2B spremeni v B2B2C. Najboljši vzpostavijo tudi povratno zanko – prisluhnejo željam in pripombam strank, zato je vsak naslednji izdelek boljši in razvoj gre v pravo smer. Tudi narejen je pogosto hitreje. Podjetja, ki so že uvedla poslovni model B2B2C, poročajo o večjih prihodkih, večjem ugledu blagovne znamke, skrajšanih časih priprave novih izdelkov, krajših prodajnih ciklih, in kar se zdi v sodobnem svetu najpomembneje, ogromno podatkih o strankah, njihovih uporabniških navadah ter izkušnjah.
Ogromno boste dosegli že s tem, če boste razmišljali tako, kot razmišljajo stranke vaših strank.
Sprejmite masovne podatke
Večino podjetij je strah masovnih podatkov. Razlogov za to je več – hramba in varovanje podatkov imata svojo ceno, podatki, ki se ne obdelujejo ali tržijo, pa v primeru velikih količin predstavljajo znaten strošek. Toda prav podatki so tisti, ki podjetjem pomagajo poslovati bolje. Omogočajo jim realnočasovni vpogled v poslovanje, optimizacijo prodaje in proizvodnje pa tudi doseganje boljše varnosti. Podjetja, ki se masovnih podatkov lotijo pravilno, pogosto svoje naložbe hitro poplačajo, saj so tisti, ki znajo »brati misli« strank in končnih kupcev, v očitni prednosti pred konkurenti, ki o tem le »ugibajo«.
Ne le klasična analitika in njena nadgradnja na prediktivno ter preventivno vzdrževanje strojev in drugih delovnih sredstev podjetja, podatke velja vpreči tudi v podatkovne platforme s tehnologijo strojnega učenja, ki znajo odkriti marsikaj – od različnih anomalij, ozkih grl do novih poslovnih priložnosti.
AR in VR kot naslednji priložnosti
Medtem ko na različnih sejmih lahko občudujemo predstavitve, kaj vse že zmorejo rešitve s področja obogatene (AR) in navidezne resničnosti (VR), ju v praksi uporabljajo le redka proizvodna podjetja. Toda sodelovanje človeka in stroja iz leta v leto napreduje, podjetjem pa pomaga skrajšati cikle izdelave izdelkov, narediti delovna mesta varnejša in zaposlenim omogočiti boljši vpogled v »drobovje« razvoja ter odkrivanje napak in prepoznavanje tveganj, ki jih je moč odpraviti.
Proizvodna programska oprema do novih mejnikov
Medtem ko pisarniška okolja že pospešeno izvajajo prehod na programsko opremo kot storitev iz računalniškega oblaka, v proizvodnih okoljih večino programja še vedno teče na lokalno nameščenih računalnikih, delovnih postajah in strežnikih. V preteklosti so si proizvodna podjetja, če so le lahko, omislila programsko opremo po meri, saj je ta počela točno to, kar je njihov proizvodni proces zahteval. Proizvodne linije so več let ostale bolj ali manj nespremenjene ali pa so zahtevale le manjše in zato ne pretirano drage spremembe. Danes je drugače. Če naj strankam dobavijo čim bolj personalizirane ali pa vsaj zelo raznolike izdelke, morajo podjetja uporabljati ustrezno informacijsko podporo ter, seveda, programsko opremo, ki se začne z digitalnimi katalogi in s kosovnicami, konča pa s prilagodljivim programjem, ki upravlja stroje.
V sodobni proizvodnji ni prostora za odpad ali kalo, saj so materiali dragi ali celo dragoceni, zato vse več proizvodnih okolij uvaja več rešitev z različnimi senzorji in meritvami, ki skrbijo, da je kakovost na ustrezni ravni, pa tudi, da je izpadov strojev in orodij čim manj.
Ne pozabite na testiranje
Eno izmed področij, ki lahko proizvodnim podjetjem ob pomoči sodobnih tehnologij prinese znatne prihranke, je prenova področja testiranja izdelkov. Opremljena z masovnimi podatki in s povratnimi informacijami strank lahko podjetja hitreje odkrijejo in natančneje preučijo anomalije in napake ter se nanje hitreje odzovejo in jih odpravijo. Na ta način si ne le prihranijo ogromno stroškov, temveč tudi zgradijo ugled odzivnega in (bolj) zanesljivega proizvajalca. Nadgrajeni postopki testiranja so seveda zelo dobrodošli tudi v razvojni fazi, saj poskrbijo, da pilotski projekti hitreje pristanejo v proizvodnji in na trgu.