Ne le podatki, tudi njihova kakovost je pomembna
Podatki so pomembni, njihova kakovost še bolj. Težko je namreč sprejemati dobre poslovne odločitve ali pa nuditi nadpovprečne uporabniške izkušnje, če podjetje in njegovi zaposleni nimajo na razpolago kakovostnih podatkov. Kadar zbrani in obdelovani podatki ne izpolnijo pričakovanj podjetja o točnosti, veljavnosti, popolnosti in doslednosti, lahko to močno negativno vpliva na storitve za stranke, produktivnost zaposlenih in ključne strategije.
Kakovostni podatki so torej ključni za sprejemanje natančnih in informiranih odločitev. A čeprav imajo vsi podatki določeno raven kakovosti, različne značilnosti in dejavniki določajo stopnjo kakovosti podatkov (visoka ali nizka). Že en sam netočen vir podatkov lahko povzroči kup težav analitičnemu sistemu in vsem, ki njegove ugotovitve uporabljajo. Brez natančnosti in zanesljivosti kakovosti podatkov vodstvo in zaposleni ne morejo zaupati podatkom ali sprejemati premišljenih odločitev. Kar je najbolj črn scenarij – samo pomislite, vložili ste kup denarja v sodobne rešitve za hrambo in analizo podatkov, na koncu pa se zanašate na nepopolna poročila in na podlagi teh ugotovitev sprejemate napačne odločitve. Ker vam manjka kakovost(i) podatkov.
Slabo vzdrževani (in upravljani) podatki lahko povzročijo tudi številne druge težave. Na primer, zastareli podatki o strankah lahko povzročijo zamujene priložnosti za vnovično ali navzkrižno prodajo izdelkov in storitev. Podatki nizke kakovosti lahko povzročijo tudi, da podjetje izdelke pošilja na napačne naslove, kar ima za posledico nižje ocene zadovoljstva strank, zmanjšanje prodaje in višje stroške zaradi ponovnega pošiljanja. V nekaterih bolj reguliranih panogah lahko slabi podatki celo povzročijo, da podjetje prejme globe zaradi neustreznega poročanja o finančnih ali zakonskih skladnostih. Da, kakovost podatkov je še kako pomembna.
Stari pregovor s področja analitike, ki prav po računalniško pravi »smeti noter, smeti ven«, (še) vedno drži. Drži pa tudi obratno: ko ima podjetje opravka s kakovostnimi podatki, so odločitve in rezultati zanesljivi, ugibanj in tveganja pri odločanju je zelo malo, tudi nič. Kakovostni podatki omogočajo zaposlenim, da so produktivnejši. Namesto da bi porabljali čas za preverjanje in odpravljanje napak v podatkih, se lahko osredotočijo na svoje osnovno poslanstvo in ustvarjanje dodane vrednosti. Tudi trženje s pridom izkorišča visoko kakovost podatkov – boljši podatki omogočajo natančnejše doseganje strank in ustreznejšo komunikacijo, zlasti v večkanalnih okoljih, za katera si prizadevajo številna podjetja.
Kako torej poskrbeti za kakovost podatkov? Napredna podjetja imajo vzpostavljene robustne postopke za zbiranje, shranjevanje in obdelavo (množičnih) podatkov. Predvsem pa uporabljajo dokumentne sisteme ter hibridne podatkovne platforme, ki zagotavljajo, da so vsi podatki dosledni, vredni zaupanja in brez zlorab. Lahko mi verjamete na besedo: delo s podatki, ki so kakovostni in zaupanja vredni, je prava poezija. Velja pa tudi obratno: podatki slabe kakovosti vedno vodijo do takšne ali drugačne bolečine.