Objavljeno: 26.3.2012 09:22 | Avtor: Primož Gabrijelčič | Monitor Marec 2012 | Teme: GPS

Nizozemska navigacija

Največji evropski izdelovalec navigacijskih naprav, TomTom, je končno začel prodajati svoje naprave tudi na slovenskem trgu! Tako nekako so se glasile novice, večina pa se nas je spraševala, kaj tako zelo posebnega je na njihovih napravah in v čem se razlikujejo od konkurence. To je zanimalo tudi mene, zato sem z veseljem vzel v roke navigator TomTom Start 25 in ga zapeljal naokoli.

Sprva mi Start ni bil pretirano všeč. Ima resda majhen, a zelo neroden sistem pripenjanja na okensko steklo, ki je neločljivo povezan z napravo. Celota je sicer prijetno majhna in gre lepo v žep (kar je velika prednost v primerjavi s konkurenco, ki ponuja ločene, orjaške sisteme za pritrjevanje), pritrditi navigator na steklo pa je precejšnja umetnost, ki zahteva nerodno zvijanje rok. Res pa je, da sem se postopka kasneje privadil.

Zmotili so me tudi grdo izrisani zemljevidi (a to je zelo osebno mnenje in se marsikomu ne bo zdelo tako) in občasno čudno sestavljeni stavki v glasovni navigaciji. Značilen je prihod na cilj, ko Mojca (tako se imenuje vgrajeni ženski glas; na voljo je tudi Miha) izjavi: "Po 300 metrih - prišli ste na cilj," mene pa vsakič strese. A tudi tega se navadiš.

Razen tega pravzaprav nimam pripomb. Tu in tam je kak kolovoz označen za asfaltno cesto, a je tega bistveno manj kot v Garminovih napravah, enkrat pa me je glasovna navigacija napotila desno, na zemljevidu pa je bila (pravilno) označena smer naravnost. A takšnih napak in napakic je malo, rekel bi celo, da bistveno manj kot pri konkurenci.

Odlično pa je izveden uporabniški vmesnik - in prav to je TomTomova prednost. Začnemo kar pri zaslončku. Z diagonalo 12,7 cm je spodobno velik in ima sistem zaznavanja dotikov, ki je sicer uporoven, a deluje skoraj tako dobro kot kapacitivni zasloni na telefonih! Poleg tega se zna obrniti na glavo, če napravo obrnete za 180 stopinj, kar omogoča montažo z dobro vidljivostjo v vseh razmerah.

Vnos poti je običajen (mesto, ulica, številka), na voljo pa imamo tudi izbor križišča dveh ulic ali pa parkirišča v bližini cilja. Če ne izberemo parkirišča, se bo nekaj kilometrov pred ciljem zaslišal opozorilni signal in na zaslonu se bo prikazala ikona P. Ko jo kliknemo, si ogledamo parkirišča v bližini cilja in se preusmerimo na enega od njih. Seveda so na voljo tudi vsi drugi načini navigacij - do posebnih točk (črpalke, bankomati itd.), do središča mesta, pa tudi do točke, ki jo "ročno" izberemo na zemljevidu. Načrtujemo lahko tudi pešpoti in kolesarske poti. Med delom se na zaslonu prikazujejo namigi, ki jih je vedno manj, ko napravo uporabljamo nekaj časa. Skratka - uporabniški vmesnik je za razred boljši od konkurence; vedno je vse pri roki in na pravem mestu in uporaba je tudi med vožnjo čisto enostavna.

Vgrajeno je tudi opozarjanje na hitrostne kamere, območja povečane nevarnosti v prometu in nezavarovane železniške prehode. Neoznačene hitrostne kamere lahko v napravi dodate kar sami, s klikom ikone, ki je vedno na zaslonu. Nastavite lahko tudi opozorilni zvok. (To omenjam samo zato, ker je privzeti sicer dobro slišen, a strašno nadležen.)

TomTomova velika prednost je tudi storitev MapShare. Ko ugotovite, da vas je navigator hotel zapeljati v enosmerno ulico v napačno smer ali pa po blatni poti skozi gozd, na napravi enostavno dodate popravek, ki se prenese v spletni sistem MapShare. Nastavite ali spremenite lahko enosmerni promet, popravite imena ulic, spremenite prepoved zavijanja ali omejitve hitrosti, dodate ali odstranite krožišče in še in še. Spremembe se nato prenesejo do drugih uporabnikov storitve MapShare, navigacijska naprava pa jih uporablja pri izračunih poti. Nastavite lahko tudi stopnjo zaupanja spremembam, ki so jih vnesli drugi. Zaupate lahko vsem spremembam, spremembam, ki jih je potrdil vsaj en uporabnik, ali pa spremembam, ki jih je potrdil TomTom. Zemljevide lahko popravljate tudi v brskalniku s spletno storitvijo MapShare Reporter (www.tomtom.com/mapshare/tools/).

Poleg preizkušenega modela Start 25 sta v Sloveniji na voljo tudi manjši Start 20 (v dveh različicah zemljevidov) ter manjši, a zmogljivejši Via120, ki podpira tudi bluetooth povezavo s telefonom.

Spletno orodje MapShare Reporter omogoča enostavno popravljanje zemljevidov.

TomTom Start 25

Cestna navigacijska naprava GPS.

Izdeluje: www.tomtom.com.

Prodaja: www.eurovision.si.

Cena: 180 EUR.

Za: Odličen zaslon na dotik, odličen uporabniški vmesnik, storitev MapShare.

Proti: Občasno nerodno sestavljeni stavki, neroden sistem pritrjevanja.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji