Objavljeno: 26.8.2014 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor September 2014

Novo mešanje kart

Novo mešanje kart

Letos poleti smo bili priča pomembnim in celo strateškim objavam novih smernic s strani domala vseh velikih ponudnikov, ki krojijo trg računalniških izdelkov in storitev. Čeprav večinoma ne gre za revolucionarna razkritja, je iz njih kljub temu mogoče izluščiti podobo novih časov, ki so pred nami. Lahko bi rekli, da gre za nekakšen »reset« stanja in razmerij med ponudniki, kjer se karte, priložnosti za uspeh (ali neuspeh), spet mešajo. Podajamo se v čase, ko bo računalniških sredstev na pretek, redka dobrina pa bo človek, ki mu je vse to početje namenjeno. Kdo bodo novi zmagovalci?

Microsoft doživlja korenito spremembo v vodstvu, pa tudi smeri razvoja. Apple se želi uveljaviti tudi v poslovnem svetu in obenem ostati vodilni ponudnik pri potrošnikih. IBM po številnih odprodajah išče novo identiteto in priložnosti za pridobitev novih kupcev. Amazon se na vse kriplje trudi, da bi se iz trgovca spremenil v ponudnika izdelkov in storitev. Morda je le Google tisti, ki mu v teh časih ni treba bistveno spreminjati strategije, a vse kaže, da je v zadnjem času malce zaspal in so zato tekmeci napredovali bolj, kot bi pričakovali.

Od vseh je, kot kaže, največji zasuk naredil Microsoft. To je bilo pričakovati, po tem ko je Ballmerja pri vodenju nadomestil Nadella. Ta je čez noč umaknil slogan »storitve in naprave« in ga nadomestil z »najprej oblak, najprej mobilnost«. Morda nekoliko moti to, da sta cilja dva (kaj zdaj, ali najprej oblak ali mobilnost?), a dejstvo je, da se dobro dopolnjujeta.

Toda ali je bil potemtakem nakup Nokie napaka predhodnika ali pač še vedno računajo, da lahko uveljavijo svojo, tretjo platformo? Sami, brez partnerjev, ki več kot očitno zapuščajo tabor, kjer je dobavitelj OS hkrati tudi dobavitelj naprav. Toda pri Microsoftu smo kar nekako prepogosto deležni tega, da dosti napoveduje in obljublja, a se to nato zgodi prepozno in precej manj mikavno kot pri tekmecih. Mar ne bi bilo bolje, ko bi najprej naredili preboj in ga šele nato marketinško propagirali? Apple je vsekakor dokazal, da je to boljša pot.

Potem je tu sam Apple, ki se spoprijemlje z manjšo krizo podjetja, ki je že doživelo vrhunec in se mora sprijazniti, da od tam pot (pogosto) ni več navzgor. To bi jim sicer lahko uspelo, če bi bili s svojimi izdelki še vedno tako prepričljivi kot za časa Steva Jobsa, toda verjetno se strinjamo, da zadnjih nekaj generacij iPadov in iPhonov ne moremo ravno označiti za veliko inovacijo? Ekipa pod vodstvom Tima Cooka mora še dokazati, da lahko naredi izdelek, ki bo osupnil tako kot Applove naprave v najboljših časih.

IBM je sploh poglavje zase. Poleti so napovedali veliko zavezništvo z Applom, v katerem bodo poskušali Applove izdelke, združene s svojimi (še neznanimi) mobilnimi aplikacijami, promovirati v poslovnem svetu. Glede na preteklost obeh partnerjev bi bilo morda treba še malo počakati, da bi lahko govorili o kakih presežkih. Sploh pa je videti, kot da je mogočni IBM v teh letih ostal brez lastne platforme, da se je moral odločiti za Applovo. Ko smo že pri tem, zakaj pa samo Applovo? Zakaj niso napovedali vsaj še podpore Androidu, mar ne bi s tem dosegli še večjega tržnega dosega?

Kot vemo iz druge vrste, v prvo že nekaj časa prodira Amazon. Na področju storitev v oblaku je pravzaprav že prodrl, saj je ta hip glede tržnega deleža še vedno razred zase. Toda očitno jim to ni niti najmanj dovolj. Nasprotno kot IBM želijo doseči uspeh tudi na področju naprav, še posebej tistih za potrošnike. Toda sedanja generacija tablic in telefonov, pa še nekaterih drugih izdelkov, je, milo rečeno, zgolj povprečna. Priznati pa jim je treba vztrajnost, saj kljub prodajnim polomijam še vedno poizkušajo in grizejo naprej. Toda ali ne bodo s tem izpustili iz rok tistega, v čemer so res dobri?

Zadnji četrtletni rezultati na področju trga storitev v oblaku so namreč pokazali, da sta na tem področju zelo napredovala IBM in še zlasti Microsoft, Amazon in Google pa sta ostala na dosedanjih ravneh rasti. Prepad je še vedno velik, prav tako je še prezgodaj govoriti, da je to kak dolgotrajni trend, toda: mar sta Microsoft in IBM našla recept, kako zaustaviti poplavo dveh internetnih mogotcev?

Glede na to, kaj pomeni Google na področju spletnih storitev, bi pričakovali, da bi prav tu močneje nažiral Amazonov prestol med oblačnimi storitvami. Nedvomno jim ne manjka ne znanja ne sredstev, da bi to razmeroma preprosto dosegli. Toda iz nekega razloga se to ni zgodilo. Mar je mogoče, da Google v resnici ne razume prav dobro trga poslovnih storitev, podobno, kot se dogaja v Applu?

Glede na današnje razmere morda najbolje kaže Googlu. Morda so se zgolj nekoliko umaknili iz sedanje etape in se osredotočili na naslednje cilje. Če sodimo o razvojnih programih, o katerih vsaj delno vemo v javnosti, se jim ni bati za prihodnost. Microsoft pa se bo moral vnovič dokazati. Stara slava in sedanje platforme mu ne bodo kaj dosti pomagale. Ironično, če bi v praktično rabo hitreje popeljali le del tega, kar dela njihov raziskovalni oddelek, Microsoft Research, bi bili v precej boljši formi, kot so. Apple ostaja na tem področju uganka. Na zloščenem pročelju uspeha, ki ne neha, se kažejo prve razpoke in le upamo lahko, da so zaposleni pravilno razumeli izročilo, ustvarjeno v prejšnji generaciji izdelkov in oseb, ki so za njimi.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji