Objavljeno: 23.2.2021 | Avtor: Alan Orlič | Monitor Marec 2021

Novosti pri električnih avtomobilih - MG ZS EV, poskusni zajček

Če smo se navadili na kitajske telefone in računalnike, se zna zgoditi, da se bomo tudi na kitajske avtomobile. Prve lastovke so namreč že tu.

Podjetje MG v Evropi ni neznanec, saj pravzaprav izhaja iz Velike Britanije, čeprav so blagovno znamko že pred leti prodali Kitajcem. Zdaj se ti vračajo. V Brexitlandu jih poznajo tudi po klasičnih vozilih, drugje po Evropi le kot električne. ZS EV, kot je ime novincu, je njihov prvi poskus v tej smeri in takoj lahko zapišemo, da je prav spodoben.

Med kupci so v zadnjem desetletju zelo popularni mestni terenci, zato izbira podjetja MG za elektrifikacijo niti ne preseneča niti ni slaba. V praksi to pomeni, da so pri »električarju« preprosto zamenjali pogonski agregat, za nekaj centimetrov spustili podvozje, kamor so skrili baterije, ter malo spremenili upravljavski del, da je primeren za električno vozilo. Zunanjost spominja na BMW X2 ali škodo Karoq, kar pomeni enostaven vstop v avto, pokončno sedenje in veliko prostora, ki ga pri električnih avtih kar pogrešamo. Z malo truda bi lahko snovalci izkoristili tudi prostor pod prednjim pokrovom, saj je tam po menjavi motorja ostalo kar nekaj praznine, ki bi jo lahko izkoristili za shranjevanje polnilnega kabla.

Morda se bo komu zdela primerjava z evropskimi kvazi terenci pretirana, a ko se usedemo v avto, nas čaka kar nekaj kvadratnih metrov usnja, v katerega so oblečeni sedeži, večji del armaturne plošče in volan. Tudi preostala izdelava je solidna. Sicer lesenih oblog iz stoletnih hrastov ne boste našli, a kljub temu je vse narejeno natančno in daje občutek višjega kakovostnega razreda. Voznikov delovni prostor je dokaj klasično usmerjen, z mešanico starega in novega. Oba kazalnika za moč in hitrost sta analogna, prav tako kazalnik za stanje baterije. Da je avto dobesedno predelan klasičen model, govori tudi kazalnik stanja klasičnega akumulatorja (12 V), ki zaradi nekih nam neznanih, a zagotovo varnostno zelo pomembnih dejavnikov mora biti tudi v električnem avtomobilu.

Usnjen volan je poln gumbov, ki so namenjeni predvsem upravljanju zvoka, medtem ko ima tempomat svojo ročico. Sredinska konzola je že odmik v novejšo dobo, saj ima velik LCD-zaslon, na katerega lahko med ostalim tudi zrcalimo telefon (Apple Car Play in Android Auto). Pod njim so gumbi za upravljanje klimatske naprave, ki je ročna, je pa zato del standardne opreme gretje obeh prednjih sedežev. USB-vtiči so rahlo skriti, a potnikoma spredaj sta na voljo dva, zadaj pa še dva. Prestavna ročica je v tem avtu preteklost, nadomestili so jo vrtljiv plošček in nekaj gumbov. S prvim nastavimo smer vožnje, z gumbi moč regeneracije in način vožnje (navadni, športni ali ekološki). Zadnje se pozna pri dometu in odzivnosti pedala za moč.

Od mestnih terencev nekako ne pričakujemo športnih lastnosti, a električni motor to spremeni. Na eni strani se sicer bere borih 105 kW, a na drugi 315 Nm navora dela čudeže. Avto se do 100 km/h požene v dobrih 8 sekundah, kar pomeni, da boste v tekmi od semaforja do semaforja gladko pustili za seboj celo kakšnega motorista. Obenem ne boste uničevali zavor, saj boste zavirali predvsem z regeneracijo. Odlično za spodbujanje zavisti voznikov vozil s štirimi krogci ali modro-belih značk.

Še bolj sta presenetili sama vožnja in lega na cesti. Na eni strani dokaj udobno podvozje, ki je odlično preneslo slovenske ementalsko naluknjane ceste, po drugi pa ne preveč popuščalo v ovinkih. Za boljšo lego skrbi tudi nekaj več kot 200 kilogramov baterij, ki so skrite pod potniškim delom in zagotavljajo dobro razmerje teže med obema osema. Kitajski inženirji so poskrbeli tudi za celoten nabor voznikovih pomagal, od zelo spodobnega radarskega tempomata, ki med ostalim pazi, da v ovinek ne pripeljete prehitro, do prepoznavanja prometnih znakov in prilagajanja hitrosti, opozarjanja na avto v mrtvem kotu, ohranjanja voznega pasu in še kakšna malenkost bi se našla, denimo kamera za vzvratno vožnjo poleg tipal.

Malo manj razveseljiva je bila poraba, ki je sicer v konkretnih zimskih razmerah znašala nad 20 kWh na 100 km. Pri bateriji 44 kWh to pri varčni vožnji še vedno pomeni okoli 200 km dometa, a vseeno bodo pri tem delu morali kitajski inženirji še krepko delati. In ko smo ravno pri polnjenju, omenimo še relativno nesrečno postavljen vtič oziroma njegov pokrov. Ta namreč dobesedno zahteva, da se vsakič sklonimo, ko vstavimo polnilni kabel. Če bi se namesto navzgor pokrov odpiral levo ali desno, bi bilo veliko enostavneje. Tudi hitrost polnjenja bi bila lahko večja, MG namreč ima namreč enofazno polnjenje do 6,6 kWh (30 A), kar imamo doma le redko. Oziroma če ne želimo težav, moramo eno fazo tako rekoč prepustiti polnilni postaji, da bi avtomobil v doglednem času napolnili od 0 do 100 odstotkov.

Če novinca MG primerjamo s konkurenco, ugotovimo, da avtomobil za evropski trg na koncu prinese tudi evropsko ceno. Z dobrimi 34.000 evri je namreč zelo blizu električne izvedenke mazde MX-30, tudi hyundai kona z manjšo baterijo zna biti konkurenčna in še kaj bi se našlo. A kitajski novinec ima pred njimi prednost – krepko večji prtljažnik in strešne nosilce, ki tam niso le zaradi lepšega, ampak so tudi uporabni. V prid so mu tudi vsa oprema in asistenčni sistemi, ki znajo pri konkurenci hitro nanesti nekaj dodatnih tisočakov. Če vzamemo v zakup celoto, je kitajskim snovalcem uspelo narediti čisto spodoben avto. Pomislite na prve hyundai ponyje ali kie pride, ki so jih kupci kupovali predvsem zaradi nizke cene in je bila zanje kakovost izdelave na petnajstem mestu – MG ZS EV je popolnoma druga zgodba. Resen avtomobil s spodobnimi voznimi lastnosti in kakovostno izdelavo. Če mu kaj manjka, je to predvsem večja baterija, ki bi s 300 km realnega dometa slovensko družino popeljala iz Ljubljane do Portoroža in nazaj. Ali morda z enim polnjenjem do Zadra. A kljub temu je to čisto uporaben avtomobil za vsakdanjo vožnjo in vikendaške izlete v kraje, kjer imajo urejeno polnilno infrastrukturo.

O kitajskih avtomobilskih proizvajalcih bomo v prihodnjih letih zagotovo še veliko slišali, saj si vztrajno utirajo pot v Evropo. MG ima pripravljeno že drugo vroče železo, družinski karavan MG 5 EV, ki bo na voljo tudi pri nas. O ceni sicer lahko ugibamo, a glede na angleško zna biti pod trideset tisočakov pred odbitjem subvencije, kar ga zna narediti cenovno zelo konkurenčnega. Zapomnite si še imena Nio, BYD ali JAC, kajti o njih bomo v prihodnosti še kar nekaj slišali in videli.

MG ZS EV

Posodil: Plan-net Solar

Cena: 34.200 EUR brez državne subvencije (ta znaša 4.500 EUR).

Za: Izdelava, vožnja.

Proti: Enofazno polnjenje, poraba.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji