Obiskanost naših spletnih strani
Po malo daljšem premoru smo si spet ogledali, kako se spreminjajo navade spletnih obiskovalcev na straneh revij Monitor in Mladina. Primerjali smo nedavno minulih 12 mesecev z enakim obdobjem leto prej.
Monitorju smo že nekajkrat objavili analizo spletnega obiska na straneh Mladine in Monitorja. Primerjali smo že mesečne in celoletne intervale, pri čemer smo mejna datuma izbirali v skladu z objavo članka. Tokrat bomo primerjali 12 mesecev s končnim dnem zadnjega oktobra 2017 in enako obdobje do konca oktobra 2016. Ker je starejše obdobje zajemalo tudi prestopni 29. februar, se je začelo z 2. novembrom 2015. Za lažje sklicevanje bomo analizirani obdobji v nadaljevanju označevali s ‘16 in ‘17. Tako kot vedno do zdaj smo uporabili mnogim znano orodje in neformalni standard spletne industrije, Google Analytics (GA). Mera obiska je bila, tako kot pri prejšnjih primerjavah, uporabniška seja (session), torej zaporedje ene ali več obiskanih spletnih strani v sklopu enega nepretrganega obiska. Rezultati so zato precej lažje razumljivi in jih lahko vsakdo primerja z lastnimi spletnimi stranmi, tudi če ne uporabljajo istega orodja, saj je GA močno vplival na praktično vsa sodobna orodja za analizo obiska. Kot pri vseh dosedanjih primerjavah tudi tokrat velja opomba, da statistiko obiska Monitorjevih strani sooblikujejo tisti, ki so tehnološko nekoliko bolj pustolovsko razpoloženi, na strani Mladine pa najdemo bolj enakomerno porazdeljen vzorec tipičnega obiska spleta v Sloveniji.
Mobilnost in brskalniki
Zadnja leta poteka v spletu mobilna revolucija. Čedalje več obiska je s prenosnih naprav, kot sta pametni telefon in tablica. Kako pa se ti svetovni trendi kažejo na naših dveh spletiščih? Primerjava je zelo zanimiva. Namizje vztrajno izgublja primat, čeprav še vedno obsega nad polovico vsega obiska. Pametni telefoni hitro napredujejo in so nekje na meji ene tretjine obiska, tablice pa svoj delež, ki je pod 10 %, celo počasi izgubljajo. Konkretno je Mladina tokrat celo bolj »tehnološka«, saj namizje drži le še 56 % (v ‘16 je imelo dobrih 66 %), delež pametnih telefonov se je v 12 mesecih zvečal s 26 % na 38 %, tablice pa počasi padajo z dobrih 7 % na dobrih 6 %. Pri Monitorju je stanje bolj v prid tradicije, namizje ohranja dve tretjini, kar pa je precej manj od treh četrtin iz ‘16 (67 %, prej 73 %). Pametni telefoni so zrasli za skoraj 8 odstotnih točk, na 27 %, tablice pa tudi tu izgubljajo in so trenutno nekoliko pod 6 % (5,8 %, prej 7 %).
Statistiko obiska Monitorjevih strani sooblikujejo bolj tehnološko navdušeni, medtem ko je Mladinin vzorec bolj enakomerno porazdeljen.
Spekter brskalnikov je na našo srečo še naprej precej širok. Prodor standarda HTML 5 je odpravil večino najbolj bolečih nedoslednosti med njimi, bolj zdrav konkurenčni boj velikanov, kot so Apple, Google, Microsoft, in nekaj manjših Mozille in Opere pa še naprej zagotavlja skoraj vsakdanjo rast zmogljivosti. Google in Apple se trudita s čim bolj enotno podporo različnim podlagam. Google razvija Chrome kot brskalnik za namizje in mobilne naprave, z dodatki je na voljo celo kot samostojen operacijski sistem. Podobno počne Apple z brskalnikom Safari, a so na Oknih očitno obupali, zato pa se pridno trudijo z enakovredno podporo iOS in macOS (pri GA še naprej označen kot Macintosh). Microsoft po drugi strani ponuja dva brskalnika za Okna: IE je zdaj dokončno zastarel in je del še vedno trdožive zapuščine, prihodnost pa predstavlja Edge. Nekaj pojasnil velja še za mobilne naprave. Klasični odprtokodni Android vsebuje sistemski brskalnik Webview, ki ga različni ponudniki naprav lahko posvojijo, prikrojijo ali pa zamenjajo (npr. pogosto Samsung). Ob tem pa v trgovini ponuja tudi Chrome, ki je na nekaterih napravah že nameščen kot privzeti brskalnik. Pri iOS brskalnika Safari v resnici ni mogoče zamenjati, lahko se ga le »preobleče« oz. vdela v aplikacijo. Tako ga uporabniki lahko vidijo kot samostojen brskalnik (v GA merjen kot »Safari«) ali kot pregledovalnik spletnih strani znotraj aplikacij (npr. Facebook), kjer ga GA izmeri kot »Safari (in-app)«. Chrome kraljuje pri Mladini in Monitorju, in to z dvojnim vodstvom. Prva je namizna, druga pa mobilna različica. Sledi Firefox v Oknih, kasneje pa se spletišči začneta razhajati, kar je posledica različne porazdelitve pri podlagah.
Konkretne številke za Mladino so naslednje: Chrome v Oknih v blagem zdrsu na približno četrtinskem deležu (26 % v ‘17 in 27,5 % v ‘16), rahel upad, a še vedno v okviru 18 %, pripada Chromu na Androidu. Firefox v Oknih je izgubil kar nekaj in je na slabih 14 % (v ‘16 malo nad 18 %), sledi v standardni Android vgrajeni brskalnik z 10 % (v ‘16 se ni izmeril), Internet Explorer sicer pada, a je še vedno na drobec manj kot 9 % (v ‘16 je imel 12,3 %). Safari na iOS raste in je zdaj na slabih 7 %, dodatnih 5,5 % v rabi znotraj aplikacij (skupaj ima na iOS malo čez 12 %). Drobiž (pod 3 %) si naprej delijo Safari na macOS, Edge na Oknih in preostala falanga brskalnikov na Androidu.
Pri Monitorju si stopničke delijo isti brskalniki a z nekoliko drugačnimi deleži. Chrome v Oknih zelo počasi raste in drži 36,5 %, brat iz Androida raste hitreje in je na dobrih 18 %. Tretji Firefox v Oknih pada in je na dobrih 14 %. Morda bo obrat prinesel pravkar predstavljeni, hitrejši Firefox Quantum? Na četrtem mestu obiska Monitorja vztraja Internet Explorer, ki se še ne da (7,6 % v ‘17, padec s 9,5 % v ‘16). Sledita počasi rastoči Safari na iOS in Edge, ki se mu – zanimivo – delež med ‘16 in ‘17 ni spremenil niti za drobec (obakrat 3,21 %). Drobiž je tu razdeljen med »in-app« Safari ter samostojna brskalnika Safari in Chrome na macOS.
Omenimo še zanimivost pri različicah IE, ki se v starejših inačicah ne zna samodejno nadgrajevati: večino sicer ima različica 11 (85 %), a je zelo odločno na drugem mestu različica 7.0 (9,5 %), preostali drobiž si s posameznimi deleži pod 2 % po vrsti delijo 10, 9 in 8.
Sistemi in znamke
Kaj pa zgolj operacijski sistemi? Pri Mladini so Okna padla s 60 % na 51 %, Android je zrasel z 22 % na 30 %, iOS raste počasneje, z 10 % na 12,5 %. Naprave z macOS so rahlo padle in so na okrog 4,5 %, Linux pa se kljub padcu še drži na 1 %. Še zaznani eksoti, tudi v intervalu ‘17, so Windows Phone, BlackBerry in Chrome OS. Monitor ponuja malo drugačno sliko. Okna na vrhu so padla z 68 % na 62 %. Android na drugem mestu je krepko zrasel, s 17 % v ‘16 na 23 % v ‘17. Tretji je rastoči iOS (8,6 %, prej 7,6 %), četrti pa macOS (3,3 % prej 3,7 %). Eksoti so, po vrstnem redu deleža, Linux, Windows Phone, Chrome OS in BlackBerry.
Pri Oknih ima največji in močno rastoči delež različica 10 (56 %, prej 38 %), sledi upadajoča sedmica (33 %, prej 44 %) za njo pa 8.1 (6 %), XP (3 %) in še vedno tudi Vista (0,6 % v ‘17, 1,1 % v ‘16). Android je po različicah še bolj dinamičen. Na vrhu je 6 (»Marshmallow«, rast na 39 % s prejšnjih 24 %), drugi je eksplozivno rastoči 7 (»Nougat«, trenutno 24%, v ‘16 skoraj nezaznan), tretji pa je 5 (»Lollipop«, delež okrog 20 %). Svežo osmico (»Oreo«) smo zaenkrat zaznali le tu in tam. Apple je z nadgradnjami iOS precej uspešnejši. Vodi 10 (največji delež ima 10.2.1) s skupaj 73 %, drugi je 9 (skupaj 16 %), tretji pa sveži 11 (trenutno 7 %).
Mobilne naprave so precej razdrobljene, zato smo si raje ogledali statistiko znamk. Pri Mladini vodi Samsung, ki ima slabih 34 %, to je enako prejšnjemu obdobju, drugi Apple je padel za odstotno točko, na 28 %. Tretji je skokovito rastoči Huawei (8 %, prej 2,5 %). Sledijo LG (6 %), Sony in HTC. Pri Monitorju je Samsung zasidran na 30 %, drugi Apple je izgubil dve odstotni točki in pristal na 26 %. Tretji Huawei se je odrezal enako kot pri Mladini. Sledijo LG (5,3 %), Sony, Google in HTC.
Viri prometa in iskano
Tehnološka podlaga nam pokaže, kakšne naprave in programsko opremo uporabljajo naši obiskovalci. Zdaj pa nas zanima, kako nas sploh najdejo. V preteklosti je monopolni položaj užival Google. Poglejmo, kakšno je bilo stanje za naša analizirana intervala.
Za Mladino je največ prometa neposrednega. To pomeni, da obiskovalci preprosto vpišejo naslov »mladina.si« v naslovno vrstico brskalnika ali uporabijo zaznamek oz. priljubljeno povezavo. Neposredni promet celo raste in je trenutno na 39 % (rast s 36 % v ‘16). Na drugem mestu je Google z 21 %, kar je manj kot 24 % v obdobju ‘16. Tretje je družabno omrežje Facebook, ki pripelje 20 % prometa (rast s 16 % v ‘16). Četrte so novice na Najdi.si, ki pripeljejo 6 % (prej 7,2 %), sledi jim Twitter (2 %, prej 1,2 %).
Tudi pri Monitorju je največ prometa neposrednega, torej je spletna znamka »monitor.si« dobro znana. Neposredno nas obišče 46 %, a teh je bilo v obdobju ‘16 še več, kar 50 %. Iskalnik Google ohranja 36 % delež. Tretji je kanal RSS, katerega naročniki nas prek tam objavljene povezave obiščejo v 5 % primerov, četrti pa Facebook, ki pripelje 4,5 % prometa. Peti kanal so e-okrožnice (e-pošta naročnikom), ki ustvarijo 2,3 %. Sledijo novice na Najdi.si in Twitter.
Uporabniki prevladujočega iskalnika so nas najpogosteje obiskali, če so v iskalnik vtipkali naslednje izraze. Pri Mladini so bili to izrazi »mladina«, »mladina.si«, »tanja gobec«, »mladina konzum«, »marjan šarec«, »maja smrekar«, »katalonija«, »novice«, »milan jazbec«, »andrej rozman roza«, »bitcoin slovenija«. Ko so obiskovalci že bili na straneh Mladine, pa so najpogosteje iskali: »rolanje«, »izjave«, »ivana djilas«, »uredništvo«, »darja kocbek«, »diareja«, »konzum«.
Monitor je bil obiska deležen predvsem tedaj, ko so uporabniki iskalnika Google vpisali »monitor«, »revija monitor«, »kriptovalue«, »monitor.si«, »vpn povezava«, »nfc«, »iphone 8«, »kateri telefon kupiti«, »moja lokacija«, »bitcoin«, »n26«, »samsung galaxy«, »iphone x«, »novice«. Na samih straneh Monitorja pa se je največ iskalo »usmerjevalnik«, »antivirus«, »bitcoin«, »nas«, »xiaomi«, »sistemska orodja«, »router«, »ssd«, »tv«, »test monitorjev«, »tablice«.
Zanimivosti
Najbolj obiskan dan pri Mladini je petek, potem pa ponedeljek in torek, najbolj prometna ura pa je med 14. in 15. Po državah izvora obiska daleč vodi Sloveniji (90 %) sledijo Hrvaška (12,2 %), potem pa z manj kot odstotkom Nemčija, Avstrija, Velika Britanija in ZDA.
Čez dan je Monitorjev splet najbolj obiskan med 10. in 12. uro. Pri dnevih tedna izstopa torek, sledita mu ponedeljek in sreda. Med posameznimi prispevki sta bila najbolj obiskana članka »100 najuporabnejših brezplačnih programov« in »Prva pomoč za Android«. Dobrih 88 % obiskovalcev je iz Slovenije, potem pa si po pogostosti sledijo Francija (3 %), Nemčija (1,5 %) in z manj kot odstotkom ZDA, Hrvaška in Avstrija.