Objavljeno: 27.3.2012 | Avtor: Matjaž Klančar | Monitor April 2012 | Teme: google

Od kod Googlu denar?

Od kod Googlu denar?

Že kar urbana legenda je, da se Google malone utaplja v denarju (zadnje čase je pri tem še hujši Apple, a pustimo zdaj to). Pa vendar, ali je komu jasno, od kod mu ves ta denar??

Vem, vsi vemo, Google svoje hude milijarde grmadi s spletnim oglaševanjem. Ko ljudje iščejo z Googlovim iskalnikom, ko pišejo pošto v Gmailu, ko deskajo po čisto običajnih spletnih straneh, se jim ob strani prikazujejo oglasi. Ljudje klikajo te oglase, od vsakega klika pa Google dobi nekaj drobiža. Tako nekako gre to.

Pa vendar - ali poznate koga, ki vse te silne oglase dejansko klika?? Podobno smo se zadnjič spraševali na uredniški poštni listi (oz. na našem navideznem uredniškem sestanku, kot bi temu tudi lahko rekli) in ugotovili, da ne, bolj ali manj nihče ne pozna nikogar, ki bil bil zelo navdušen nad klikanjem oglasov. Še več, večina nas oglasov tako ali tako ne vidi, ker imamo ob pomoči dodatkov, kot je AdBlock, vklopljeno brisanje (grdo od nas, vem). Celo nekdanji odgovorni za razvoj storitve Google+, James Whittaker, ki je prebegnil nazaj k Microsoftu, je zapisal, da oglasov ne klika in da ga, še huje, kar strese, ko mu Google med pisanjem pošte v Gmailu postreže z oglasi, ki se prilagajajo vsebini pošte. Kdo so torej tisti, ki klikajo oglase?

Možna odgovora sta dva, prvi je seveda klasični - mi, "računalnikarji", oglasov ne maramo, jih skrijemo in seveda ne klikamo, naši prijatelji in znanci pa so spet, in samo, "računalnikarji". Preostalih 99 % smrtnikov pa oglase morda še kar prenaša, morda kdaj kdo katerega tudi klikne. In pri sedmih milijardah prebivalstva se morda od teh klikov nabere dovolj tudi za Googlove milijarde. Morda.

Bolj verjetno je, da večji del kliknjenih reklam prispevajo uporabniki (in, hej, morda celo programski roboti!), ki kar po vrsti klikajo povezave na spletnih straneh, ne da bi sploh vedeli, kaj je na njih. Zelo dober zgled je prispeval kolega David, ki že dalj časa ureja svoj blog, v katerem v angleščini piše o programerskih težavah. Enega od zapisov je naslovil s "Free copy of Windows 7 Ultimate", v njem pa zapisal, da mu je Microsoft podaril kopijo Oken 7, ker je sodeloval kot beta preizkuševalec. Ta zapis je kar naenkrat postal nadvse priljubljen in klikan, Google Analytics pa je pokazal, da je večina "bralcev" iz Indije, Pakistana in s Kitajskega. Da, prek Googla so prišli do besedne zveze "Free Windows 7 Ultimate" in preklikali vse, kar leze in gre, da bi se dokopali do povezave za zastonjski, piratski prenos Oken. Dodatno so to potrjevale stotine komentarjev pod zapisom, kjer so "mimoidoči" v polomljeni angleščini prosili, ali jim ne bi vsaj malce pomagal pri iskanju teh "free Windows" ... Še veliko bolj zabavno so na to opozorili na satirični spletni strani The Onion, kjer so enega od zapisov naslovili s "Ta zapis generira tisoče dolarjev ...", v njem pa zapisali nekaj stavkov o Applovem iPadu in to na koncu še podkrepili s stavkom "new iPad new iPad new iPad new iPad". Google bo taki vsebini gotovo avtomatsko priredil še nekaj oglasov za iPad, množica "padalcev" pa bo gotovo katerega izmed njih tudi kliknila. In krog je sklenjen.

Podobno je nekoč zapisal tudi PC Magazinov kolumnist Dvorak, le da je, če se prav spomnim, uporabil nekaj izrazov s seksualnega repertoarja. To tudi vedno deluje (čeprav je danes že skorajda resno vprašanje, ali bolj delujejo "joške" ali "iPad" ...).

V resnici "joške" kot vaba očitno delujejo tudi na "najbolj branem slovenskem portalu", ki mu s poimenovanjem raje ne bi delal še dodatne reklame. In, hej, delujejo tudi v "papirnih" časopisih in revijah. Nekoč sem govoril s kolegom urednikom, ki na naslovnici revije tu in tam (enkrat na leto) objavi zapeljivo bolj ali manj golo mladenko. Da, je rekel, prodaja tiste številke revije je precej boljša od prodaje drugih številk. To ga v resnici žalosti, saj si kot vsak pravi urednik želi, da bi bralci njegovo revijo brali zaradi (strokovne) vsebine in ne zaradi gole provokacije ...

No, malce sem zašel od naslova, pa vendar - če ste se proti koncu zapisa morda nadejali, da bo Monitor kdaj izšel s pomanjkljivo oblečeno mladenko na naslovnico, ste se zmotili ;)

Seksualni repertoar vedno deluje, čeprav je danes že skorajda resno vprašanje, ali bolj delujejo "joške" ali "iPad" ...

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji