Objavljeno: 29.6.2021 | Avtor: Jure Forstnerič | Monitor Julij-avgust 2021

Odraščanje mlade Zoe

Pred petimi leti smo pri Monitorju prvič preizkusili električni avtomobil – Renault Zoe. V tem času se jih je zvrstilo kar nekaj, spet pa se vračamo k – Zoeju.

Tudi vmes so pri Renaultu avtomobil nadgrajevali, predvsem so mu dodajali zmogljivejše akumulatorje, s tem pa tudi izboljšali domet in dodali večjo uporabno vrednost. Tokrat preizkušeni model Intens R135 pa prinaša nekoliko večji preskok, saj gre za prvo večjo prevetritev modela.

Zasnova – torej podvozje in platforma – je ostala enaka. Zunanje mere so ostale nespremenjene, še vedno gre za tipični mestni avtomobil, primerljiv z Renault Cliem. Nekoliko so prilagodili zunanje oblikovanje, opazimo nove linije, prenovljeni odbijač, nove luči in večji Renaultov logotip, pod katerim se spredaj skriva vtič za napajanje.

Še več novosti je v notranjosti. Ob našem prvem preizkusu Zoeja pred leti smo opazili, da so nekoliko varčevali pri materialih, notranji obdelavi in zvočni zatesnitvi. Vse to je po novem bolje urejeno, bolj »premijsko«. Še vedno je avtomobil zvočno manj zatesnjen, kot bi si želeli, a gre pohvaliti napredek. Pri nekoliko večjih (avtocestnih) hitrostih bomo zvok vetra in ceste sicer zlahka slišali, vožnja po mestu pa je zelo mirna.

Pohvalimo lahko velik (9,3-palčni) zaslon, ki je nameščen na sredino armaturne plošče. Nekaj ključnih upravljalnih elementov, denimo upravljanje zračenja, je ostalo na fizičnih tipkah (pohvalno!), vmesnik je na voljo tudi v slovenščini. Želeli bi si kak podatek več o stanju avtomobila, denimo o porabi energije, a verjamemo, da smo pri tem v manjšini. Večina bo povsem zadovoljna z navigacijo in s prikazom večpredstavnostnih vsebin.

Nov je tudi zaslon pred voznikom, ki po diagonali meri 10 palcev. Okolje voznika je prijetnejše, kot je bilo pri predhodniku, je pa položaj za volanom še vedno razmeroma visok. Pri tem smo pogrešali možnost prilagoditve višine voznikovega sedeža – položaj volana pa lahko prilagajamo tudi po globini.

Preizkusni model je bil zelo dobro opremljen – od pametnih luči in samodejnega parkiranja do brezžičnega polnjenja telefona, podpore standardom Android Auto in Apple CarPlay ter ogrevanega volana. Med opremo smo pogrešali radarski tempomat, tudi asistenčni sistem sledenja črtam je bil nekoliko manj zanesljiv kot pri nekaterih tekmecih.

Pomembne novosti pa so očem skrite – avtomobil je opremljen z novim, zmogljivejšim motorjem ter s še učinkovitejšimi akumulatorji. Tako ponuja 135 konjskih moči (model, ki smo ga vozili leta 2017, je imel 90 konjev), akumulatorji pa 52 kWh (prej do 41 kWh). Vozne lastnosti ostajajo solidne, večje mase (1.577 kg, prej 1.468 kg) niti ne opazimo. Pospešek je malenkost izboljšan (9,5 sekund do 100, prej 11,4), največja hitrost je elektronsko omejena na 140 km/h (prej 135 km/h).

Najpomembnejši je seveda izboljšan domet – po evropskem standardu WLTP naj bi ponudil 386 kilometrov, kar ga uvršča proti vrhu električnih vozil.

Najpomembnejši je seveda izboljšan domet – po evropskem standardu WLTP naj bi ponudil 386 kilometrov, kar ga uvrša proti vrhu električnih vozil. Po našem mnenju pa je bistveno preveč optimističen za vsakodnevno vožnjo. Na našem preizkusu v mešanem ciklu smo dosegli okoli 250 kilometrov z enim polnjenjem. V mestu in z bolj ležerno vožnjo zunaj naselja brez večjih naporov dosežemo okoli 300 kilometrov, pri hitrejši avtocestni vožnji v kombinaciji z vključeno klimatsko napravo pa lahko računamo na okoli 200 kilometrov. Tak rezultat je kljub vsem še vedno zelo dober, sploh ker je novi akumulatorski sklop enako velik kot prej, kar pomeni, da je enako velik tudi prtljažnik (338 litrov).

Zmogljivejši akumulator za seboj potegne tudi dolgotrajnejše polnjenje. To je seveda pogojeno z našo potjo – redko bomo akumulatorje izpraznili na zadnjih nekaj odstotkov. A vseeno, ob navadni domači varovalki 10 A bo polno polnjenje trajalo skoraj 27 ur. Povedano drugače, na uro dobimo nekje okoli 12 kilometrov dometa (mestne vožnje). Zmogljivejša varovalka 16 A bo ta čas skrajšala na slabih 17 ur. Najhitrejše polnjenje, ki ga avtomobil omogoča, je tri ure pri uporabi vmesnika Mennekes (to potrjuje tudi naše napajanje na hitrejših polnilnicah), pri hitrih polnilnicah CCS pa lahko avtomobil v 56 minutah napolnimo od 10 do 80 odstotkov.

Novi Zoe pokaže prijeten napredek na več področjih, seveda pa vse to za seboj potegne tudi višjo ceno. Cena izhodiščne različice R110 (torej z manj zmogljivim motorjem s 108 konjskimi moči) se začne pri 29.940 evrih. Osnovna cena testnega vozila s popustom je 33.540 evrov, ker pa je imel še nekaj dodatne opreme, je končna cena tega modela kar 36.710 evrov. Še vedno torej čakamo, da se cene električnih vozil spustijo do ravni, kjer bi bile primerljive z vozili na klasično gorivo. Pri tem velja omeniti, da se je subvencija Eko sklada nekoliko znižala, zdaj znaša 4.500 evrov.

Renault Zoe E-Tech Intens R135

Motor: električni sinhroni, 100 kW (135 KM), 245 Nm

Akumulator: 52 kWh

Domet: 386 km (po WLTP), 250 km (na testu)

Cena: Od 29.940 EUR, osnovna cena testnega vozila 33.540 EUR, cena testnega vozila z dodatno opremo in s popustom 36.710, (brez upoštevanja subvencije Eko sklada, ki znaša 4.500 EUR).

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji