Objavljeno: 31.3.2015 | Avtor: Miran Varga | Monitor April 2015

Okoli mobilnosti se svet vrti

Po pričakovanjih je letošnji kongres mobilne telefonije MWC v Barceloni postregel s številnimi odmevnimi predstavitvami. Pri teh niso vodili le velikani iz sveta mobilne telefonije, temveč tudi različni zaenkrat še brezimni kitajski izdelovalci in zagonska podjetja. Vsi imajo namreč isti cilj – svetu dati naslednjo neverjetno oziroma nepogrešljivo napravo ali storitev.

Mobile World Congress je nedvomno največji dogodek na koledarju, ki je posvečen mobilnim napravam in storitvam. Letos je v Barcelono privabil več kot 90 tisoč obiskovalcev, zato je bila gneča vse dni sejma občutna. Po tem, ko smo zadnja leta poslušali predvsem stavek: »letos bo leto mobilnosti«, je 2015 postalo jasno, da različni izdelovalci in blagovne znamke o mobilnosti ne le resno razmišljajo, temveč jo ustvarjajo na najrazličnejše načine. In tehnološka ustvarjalnost se lahko začne.

Največje napovedi so sledile še pred samim uradnim odprtjem sejma. Veliko pozornosti sta pritegnila predvsem Samsungovi novi zastavonoši Galaxy S6 in Galaxy S6 Edge, ki sta očiten odgovor na Applovo taktiko. Ta je namreč pred kratkim korejskega velikana prehitel na lestvici največjih svetovnih izdelovalcev mobilnikov. Čeprav je Samsung večkrat zavrnil možnost posnemanja konkurenta, se je tokrat bržkone zgodilo prav to. Novi galaksiji sta se znebili cenene plastike, po novem bodo uporabniki držali v rokah prestižno ukrivljeno steklo, »oblečeno« v brušeno kovino. Samsung se je jabolčnikom odločil zoperstaviti tudi na področju, kjer so iPhoni dolgo prevladovali – pri kakovosti fotografij in video posnetkov. Ta je zdaj res odlična, saj tudi mora biti glede na vgrajeno strojno opremo. In če smo že pri bitki Samsung – Apple, moramo omeniti tudi tekmovanje na področju mobilnih plačil. Samsung z novimi modeli uvaja storitev Samsung Pay, ki združuje brezstično tehnologijo (NFC) in novo patentirano tehnologijo, imenovano magnetno varno prenašanje (MST). Mobilna plačila s Samsung Pay je tako mogoče izvesti na več kot 30 milijonov lokacijah po svetu (vodijo seveda ZDA, saj so tamkajšnje največje banke med prvimi partnerji ekosistema), to je znatno več kot pri konkurentu.

Več smo pričakovali od kitajskega velikana Lenovo, ki je prevzel pod svoje okrilje Motorolo. Fotografsko navdahnjeni VIBE Shot bo le težko kljuboval vrhunskim modelom konkurentov, žepni projektor Lenovo Pocket Projector pa je zanimiva igrača (a nič več kot to). Očitno je, da se je Lenovo osredotočil na osvajanje kategorije zmogljivosti/cena, saj je večina drugih novosti (telefoni in tablice) sorazmerno povprečna, a zato cenovno dostopna.

Ure so ponovno v modi.

Ure so ponovno v modi.

Pametne ure postajajo podobne – uram!

V kategoriji nošenčkov bi lahko izpostavili vrsto novih stvaritev, a dejstvo je, da želijo številni izdelovalci oživeti trend nošenja ur. Tokrat pač tistih pametnih, kot jim pravijo. Med novostmi iz te kategorije sta največ pozornosti na sejmu MWC 2015 doživeli predvsem uri znamk LG in Huawei. Ni težko uganiti, zakaj – z zaobljeno obliko še najbolj spominjata na klasični uri, čeprav je vanju vgrajene obilo umetne pameti. Tako uporabnika teh digitalnih pripomočkov mimoidoči ne bodo več čudno gledali, češ kakšno čudo nosi na zapestju.

Ura LG Watch Urbane LTE se od večine konkurentk loči še po tem, da deluje povsem neodvisno od telefona. Zna se namreč povezati v mobilno omrežje in opravljati klice, prikazovati sporočila SMS in MMS ter opravljati druge osnovne funkcije. Preseneča tudi odločitev o operacijskem sistemu, saj Android Wear nadomešča WebOS (da, prav tisti sistem, ki ga najdemo v televizorjih in celo starem dlančniku Palm Pre).

So pa pametne ure odprle novo bojišče, in sicer na področju razvoja aplikacij zanje. Te so trenutno še precej omejene, a je napovedanih že več tisoč razvojnih konceptov, tako da bomo v kratkem lahko kar na uri pogledali, kdaj pride naslednji avtobus, in si še pravočasno na dom naročili pico.

Navidezna resničnost se uresničuje

Maniji, ki jo je z oživljanjem zamisli o navidezni resničnosti sprožilo podjetje Oculus Rift, ni videti konca. Letos naj bi tako poleg potrošniške različice očal za navidezno resničnost Oculus Rift ugledali tudi soroden izdelek iz podjetja HTC. Ta je v sodelovanju z igričarsko družbo Valve Software na sejmu MWC pokazalo razvojni prototip očal, imenovan Vive VR. Če smo še lani razsodili, da je tehnologija navidezne resničnosti več korakov stran od praktične uporabnosti, se moramo zdaj ugrizniti v jezik. HTCjev demo nas dobesedno postavi v središče 3D igre, ob uporabi teh očal se lahko (omejeno, seveda) tudi premikamo po prostoru. Sistem odlično spremlja gibe uporabnika, zato ta kmalu pozabi, da ima na glavi očala, in se znajde v drugem svetu (igri ali aplikaciji). Zdaj že nestrpno čakamo, da HTC uresniči svojo napoved in še letos pripravi ustrezen izdelek in ga postavi na police trgovin. Ob omembi navidezne resničnosti si manejo roke skorajda vsi – od različnih prodajalcev avtomobilov in potovanj  do izdelovalcev iger. Porno industrija pa vidi v njej novo kravo mlekarico.

HTCjeva očala za navidezno resničnost so res nekaj boljšega, konkurentje pa osupli, saj sta se HTC in Valve »vzela od nikoder«.

HTCjeva očala za navidezno resničnost so res nekaj boljšega, konkurentje pa osupli, saj sta se HTC in Valve »vzela od nikoder«.

Google kot operater mobilne telefonije?

Na barcelonskem sejmišču so veliko pompa in gneče zganjali predvsem »Američani«. Zuckerbergovo predavanje je domala ohromilo logistiko okoli konferenčnega centra, a je zbrano občinstvo bržkone najbolj šokiral Google, ki je razkril svoje načrte o tem, da utegne postati virtualni mobilni operater (torej operater, ki gostuje v omrežju drugega operaterja), pri čemer bo strankam ponujal nekatere storitve, ki jih danes še ni – npr. samodejno vzpostavitev prekinjenega klica ipd. Sprva naj bi se spletni velikan, podobno kot v primeru postavitve lastnega optičnega omrežja, »lotil« večjih ameriških mest in tamkajšnjih prebivalcev. To je le še dokaz več, kako pomembna je mobilnost za sodobno poslovanje. Vedno več ljudi uporablja Googlove izdelke in storitve, zato omenjeni korak spletnega velikana ni presenetljiv, čeprav bo mobilnim operaterjem v ZDA bržkone odžrl več milijard dolarjev zaslužka.

BlackBerryji še niso odpisani

Nedvomno družbi RIM, ki je s pametnimi telefoni BlackBerry praktično ustvarila to kategorijo naprav, zadnja leta ne gre vse po načrtih. Vztrajanje pri mobilnikih s tipkovnico se v času, ko so svet obnoreli za dotik občutljivi zasloni, ni obrestovalo, zamuda pri pripravi teh pa je podjetje pripeljala do rdečih številk. Nov poskus vrnitve predstavlja novi BlackBerry Leap, ki meri na srednji cenovni segment, od vrste androidnih konkurentov s podobnimi tehničnimi podatki (5-palčni zaslon, dvojedrni Qualcomm SnapDragon) pa se bo ločil predvsem po uporabniški izkušnji na račun operacijskega sistema BlackBerry 10.3. V RIM so tudi razkrili, da bodo ostali zvesti proizvodnji telefonov s fizično tipkovnico in bodo modeli brez nje vendarle predstavljali manjši delež ponudbe. Podjetje po vrsti negativnih četrtletij spet posluje z dobičkom, zato so se znova okrepila namigovanja, da bo še letos pristalo v rokah katerega izmed velikanov iz sveta mobilne telefonije.

Slovenska podjetja na MWC

Na sejmu MWC in ob njem so svoje rešitve pokazala tudi tri slovenska podjetja. Podjetje Comtrade je predstavilo dve mobilni rešitvi, s katerima postavlja rešitve za ponudnike telekomunikacijskih storitev in turizma. Platforma Beezify iz oblaka združuje tako glasovno kot podatkovno komunikacijo, podpira vrsto mobilnih platform in omogoča delo skupinam zaposlenih z različnih lokacij.

Družina modularnih rešitev Voyego pa meri na poglobitev odnosa med gostom in turističnim ponudnikom. Z uporabo Voyega turistični ponudniki dobijo dostop do gosta in s tem podroben vpogled v njegove želje in navade ter osnovo za osebno prilagoditev ponudbe in povečevanje zvestobe.

Družba Marand je skupaj s partnerji pokazala delovanje platforme ehrscape.com. Gre za ponudbo rešitev s področja e-zdravstva in zagovarja koncept odprtih podatkov ter vtičnikov v zdravstvenih ustanovah, ki na področju povezljivosti ter e- in m-rešitev še močno zaostajajo za drugimi panogami gospodarstva.

Ob sejmu je svoje novosti predstavljalo tudi podjetje Iskratel, ki je izpostavljalo predvsem lastno razvito opremo in algoritme za optimizacijo prometa v širokopasovnih omrežjih.

Inovacije od tu in tam

Večjih in manjših zanimivosti na MWC seveda ni manjkalo. Eno uporabnejših inovacij je predstavil ZTE, ki je telefon Grand S3 opremil z biometričnim načinom prijave. EyePrint ID namesto prstnega odtisa preveri kar razporeditev žil v očesu uporabnika, ta metoda naj bi bila precej natančnejša od drugih biometričnih metod. Delovanje funkcije smo preizkusili in lahko poročamo, da deluje zelo dobro, predvsem pa hitro in zanesljivo.

O novih in izboljšanih mobilnih aplikacijah bi se lahko razpisali na več straneh revije, a bomo omenili le eno. Aplikacija TunnelBear je namenjena večpredstavnim zanesenjakom, ki bi radi spremljali pretočne video storitve v tujini. Povezovanje do spletnih storitev, kakršni sta Netflix in Hulu, iz Slovenije je pravi podvig že na računalniku, kaj šele pametnem telefonu ali tablici. Z uporabo aplikacije TunnelBear, ki zgolj s pritiskom na gumb vzpostavi povezavo VPN v izbrano državo, pa je to otročje lahko opravilo.

Navdušilo nas je tudi podjetje Kristall s svojo rešitvijo Liquid Screen Protector. Gre za posebno tekočino, ki jo nanesemo na zaslon telefona in tablice ter deluje kot zaščitna folija. S pomembno razliko – ne opazimo, da imamo opravka z zaščitno folijo, saj se ne mečka, obenem pa ponuja izjemno odpornost proti praskam in udarcem (trdota 9H).

Prijava v telefon s pogledom. Domiselno in učinkovito.

Prijava v telefon s pogledom. Domiselno in učinkovito.

Prihajajo omrežja 5G

Ko je govor o mobilnih omrežjih, so nesporni zmagovalci Korejci. Južnokorejski KT Telecom je za državo vsaj tako pomembno podjetje kot Samsung in LG, saj blesti na področju razvoja mobilnih omrežij. Nič čudnega, da bo prav omenjeno podjetje poskrbelo za mobilno pokritost zimskih olimpijskih iger leta 2018, pri čemer že danes obljubljajo, da bodo mobilne povezave zmogle doseči hitrosti do 2 GB na sekundo! Tudi praktične (in laboratorijske) predstavitve dokazujejo, da so ta hip v Južni Koreji na področju mobilnega prenosa podatkov vrsto let pred preostalim svetom.

Brez Appla ne gre

Korporacija Apple na sejmu MWC ni navzoča s svojim razstavnim prostorom, a ji kljub temu vedno znova uspe priti v središče pozornosti. Skoraj vsi konkurentje se ob predstavitvi novih telefonov in ur radi primerjajo z Applom in ga tako omenjajo na vsakem koraku, za njegove naprave je na voljo tudi daleč največje število dodatkov. Letos je zadostovalo vsega nekaj fotografij in tehničnih podatkov o novi uri Apple Watch, pa je podjetje »speljalo šov drugim«. Marketinškemu oddelku je samo s poslanim e-sporočilom uspelo družbi prihraniti milijone evrov, ki bi jih sicer porabili za organizacijo sejemske predstavitve, potovanj, sestankov, osebja ... Naravnost briljantno.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji