Objavljeno: 24.9.2024 | Avtor: Matjaž Klančar | Monitor Oktober 2024

Pametne ure, drugič

Pametne ure, drugič

Konec poletja je navadno čas, ko se proizvajalci odločijo predstaviti jesenske novosti, ki naj bi se dobro prodajale tam nekje do božičnih razprodaj. Tako smo dobili nove telefone Pixel in iPhone, nove pa so tudi – pametne ure.

Na tem mestu sem že pisal o Applu, ki je tako zelo natančen, da svojih pametnih ur Apple Watch z vmesnikom LTE pri nas ne prodaja, saj nimamo ustrezno urejene mobilne infrastrukture. Seveda ne gre za to, da ne bi imeli omrežij LTE (navsezadnje že dolgo imamo celo 5G), ampak za to, da naši mobilni operaterji ne premorejo »provisioning strežnika«, ki bi omogočil, da se različne naprave usklajeno odzivajo na isto mobilno telefonsko številko. Kar je tista uporabniška izkušnja, ki jo Apple zagotavlja svojim uporabnikom, od svojih partnerjev pa jo zahteva. Ko nekdo kliče na našo telefonsko številko, bi morala zvoniti tako telefon kot pametna ura, čeprav je ta s svetom povezana samostojno, prek vmesnika LTE (s »kartico« e-SIM). In ko bi uporabnik odgovoril na klic na eni izmed obeh (ali več) naprav, bi morale preostale nehati zvoniti. Tako sistem deluje v večjih in resnejših državah (denimo že v Avstriji), pri nas pač ne. Za potrebe uvodnika v februarsko številko Monitorja letnika 2023 smo neuradno izvedeli, da strežnik, ki bi pri operaterju to zagotovil, stane okoli 300.000 evrov, kar je strošek, ki se v tako majhni državi ne izplača ravno hitro.

Zakup člankov

Izbirate lahko med:

Za plačilo lahko uporabite plačilno kartico ali PayPal:

 

Najprej se morate prijaviti.
V kolikor še nimate svoje prijave, se lahko registrirate.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji