Panasonic Lumix DMC-TZ7
Panasonicov najnovejši kompaktni model ponuja še več kot predhodnik TZ5 in brez težav nadomešča video kamero z visoko ločljivostjo.
Panasonic ima v zadnjih časih zelo srečno roko pri razvoju novih digitalnih fotoaparatov. To še posebej veja za srednji razred z zmogljivimi objektivi. Lumix DMC-TZ7 je neposreden naslednik modela DMC-TZ5, pa vendar ne gre za preprost lepotni popravek in zvišanje ločljivosti, temveč v marsičem za povsem nov fotoaparat. Gre za vnovično inženirsko mojstrovino, saj je kljub večjemu optičnemu zumu (12x) fotoaparat z debelino 3,2 cm celo tanjši od predhodnika.
Objektiv, pod katerim je popisana Leica, ima zum z obsegom med 25 in 300 milimetri, je nadvse širokokoten, vendar ima pri tem dovolj korekcije, da ne popači slike. Vgrajen je algoritem za stabilizacijo slike, ki se zelo dobro obnese pri fotografiranju, malo manj pri video posnetkih. Tipalo so rahlo povečali in zdaj zmore 10,1 milijona pik, proti 9,1 (efektivnih), kolikor jih je znal zajeti TZ5. Tako kot pri predhodniku lahko slikamo v načinu 16 : 9 ali 4 : 3.
Podobno kot model TZ5 zna tudi novinec TZ7 snemati video posnetke v ločljivosti 720p (torej 1280 x 720 pik), Toda z zelo pomembno razliko - tokrat so posnetki shranjeni v zapisu AVCHD Lite (H.264), ki na pomnilniški kartici zavzame domala polovico manj prostora kot dosedanji posnetki v zapisu Motion JPEG. Pri tem ni opaziti kakšne bistveno slabše kakovosti slike. Da je fotoaparat vse bolj namenjen tudi video posnetkom, priča namenska tipka za sprožitev video snemanja, kar je zelo pripravno. S tem lahko hitro preklapljamo med fotografijami in video posnetki, ne da bi morali skakati po menujih ali spreminjati način dela z gumbi.
Za procesiranje skrbi procesor Venus IV, ki zgledno opravlja svoje delo, tako glede hitrega zagona kot tudi odzivnosti pri izbiri funkcij. Celoto dopolnjuje velik zaslon z diagonalo treh palcev, ki prikazuje odlično sliko tudi v močni sončni svetlobi. Menuji so pregledni in enostavno razumljivi. Če kaj pogrešamo, so to bolje označene tipke, predvsem za krmiljenje predvajanja video posnetkov, zmotil pa nas je tudi gumb za izbiro nastavitev fotoaparata. Tega so s sredine premaknili na skrajni desni zgornji rob, kjer je tik ob prožilcu in ležišču za dlan, zato ga pogosto nehote premaknemo. Zdi se nam, da je bil prejšnji položaj boljši.
Občutljivost nastavljamo od ISO 80 do 1600. Tako kot pri predhodniku močnejši šum opazimo šele pri ISO 1600, ki nastane zaradi agresivnega odstranjevanja šuma med zajemom slike. K sreči bomo to opazili le pri povečavah fotografij. Ostrenje je rešeno bolje kot pri modelu TZ5, čeprav se še vedno občasno zgodi, da ga izbrani kadri zmedejo in sliko najprej povsem zamegli, preden jo izostri. K sreči je tudi ta "zmedeni" postopek hiter.
Od prejšnjega modela je podedoval naprednejše funkcije, kot so ročno nastavljanje občutljivosti, ročna nastavitev beline, prekrmiljenje zaslonske, okvirjanje, prepoznavanje obrazov. Zaradi video posnetkov so vgradili stereo mikrofon in algoritem za odpravljanje šuma pri vetru, ki pa ne deluje ravno tako, kot bi si želeli. Šuma je še vedno preveč, tudi pri povsem zmernem vetru.
TZ7 se dobro znajde v težjih svetlobnih razmerah, čeprav se avtomatika dokaj pozno odloči za uporabo bliskavice. Tudi domet je dokaj skromen, pač tak, kot ga lahko pričakujemo v tem cenovnem razredu in velikosti fotoaparatov. Slike so pri dnevni svetlobe ostre in pravilne barve, ne glede na nastavitev velikega zuma. Pohvaliti velja kakovost video posnetkov, kjer zamerimo le cukanje, ko fotoaparat obračamo. Zato pa se izkaže zelo dobro pri snemanju video posnetkov v nočnem času in pri umetni svetlobi. Super je to, da lahko optični zum uporabljamo tudi pri snemanju videa, čeprav je v tem primeru postopek precej počasnejši kot pri fotografijah.
Tako kot vsi kompaktni fotoaparati zna TZ5 slikati po več vnaprej definiranih scenah, dvojne nastavitve pa lahko shranimo tudi sami. Zelo gre pohvaliti način iA , kjer večino nastavitev prevzame avtomatika, tudi samodejno prepoznavo portreta oziroma bližine predmeta (makro). Pogrešamo pa ročno nastavljanje osvetlitvenega časa in zaslonke.
V kompletu s fotoaparatom dobimo polnilec in akumulator zajetnih mer (zmogljivost 895 mAh) ter kabel, ki omogoča prikaz in predvajanje posnetkov na televizorju (kompozitni). Marsikdo bo pogrešal izhod USB (toda za to so tu kartice in bralniki zanje), posebnost pa je vgrajeni vmesnik HDMI. Žal je ta tipa C (mini), kabel pa ni priložen. Glede na to, da tak vtikač ni najbolj razširjen, ga bomo tudi težko našli v trgovini.
DMC-TZ7 je lep korak naprej v primerjavi z že tako kakovostnim modelom TZ5. Gre za uravnotežen in vsestranski "turistični" model, ki ima odlike na številnih področjih. Veseli ga bodo zlasti tisti, ki ne želijo nositi s sabo fotoaparata in video kamere, pa recimo, niso preveč zahtevni. Prave video kamere sicer ne more nadomestiti, se pa temu zelo približa. Kot fotoaparat pa ima ta hip v tem cenovnem razredu le malo tekmecev.
Panasonic Lumix DMC-TZ7
Razred: Žepni.
Efektivna ločljivost tipala: 10,10 milijona pik.
Mere in teža: 103,3 x 59,6 x 32,8 mm, 229 g (z baterijo in kartico), 206 g (brez).
Tehnične značilnosti: Objektiv 25-300 mm (35 mm ekvivalent), svetlobna jakost: 3,3-4,9, ostrenje 0,5m-neskončno; makro 3 cm-neskončno, doseg bliskavice 5,3 m, ISO samodejno, 80, 100, 200, 400, 800, 1600.
Tehnična zmogljivost: 7.
Kakovost fotografije: 8.
Zasnova fotoaparata: 7.
Prodaja: PC Hand, www.pchand.si.
Cena: 421,48 EUR.
Za: Odličen objektiv, pregleden zaslon, hitro delovanje, podpora za video posnetke AVCHD.
Proti: Mehki posnetki, premehek gumb za nastavitve, pomanjkljivo označene tipke.