Objavljeno: 27.11.2007 01:14 | Avtor: Matjaž Horvat | Monitor November 2007

Pipi in Melkijad - mali in veliki iPod

Odkar je Apple leta 2001 začel pohod na trg prenosnih predvajalnikov, še ni predstavil toliko novosti v skupini izdelkov iPod+iTunes kot pretekli mesec.

Največ pozornosti je pritegnil iPhonu podobni iPod Touch, v povsem novi podobi se je pokazal najbolje prodajani iPod Nano, iPod (Classic) je nov navzven in navznoter, prenovljen je iTunes, edino iPod Shuffle ni doživel vsebinskih sprememb.

Ker je slednji prinesel samo nove barve, Touch pa še ni naprodaj v Sloveniji, bomo tokrat pozornost posvetili predvsem novemu Nanu in iPod Classicu, prej imenovanemu kar iPod.

Novi iPod Nano je povsem nov izdelek, ki je že nekaj tednov pred uradno predstavitvijo buril duhove. Takrat so se namreč v spletu pojavile fotografije naprave, ki naj bi bil novi Nano, vendar je Apple s pravnimi grožnjami dosegel, da so jih odstranili iz praktično vseh spletnih virov. S tem je seveda posredno priznal, da je šlo za pristne posnetke "debelinka", kot so novega Nana poimenovali v blogosferi.

Na uradni predstavitvi so se uresničile napovedi o skorajšnji nerazločljivosti med razvpitimi fotografijami in končnim izdelkom, vendar je Stevu Jobsu še enkrat uspelo nov izdelek predstaviti v soju bleščečih žarometov. Kljub temu da je Nano tretjega rodu veliko širši od obeh predhodnikov, sta njegovi prostornina in masa ostali skorajda enaki, obenem pa prinaša številne nove zmogljivosti.

Ker je širši, si lahko privošči večji, dvopalčni zaslon z ločljivostjo 320 x 240 pik (enako kot Classic!), kar je največja gostota pik na vseh dosedanjih Applovih zaslonih. S takim zaslonom postane Nano pravzaprav pritlikavi Classic, saj omogoča prav vse, kar ponuja njegov veliki brat: predvajanje glasbe in videa, ogled fotografij, igranje iger in uporabo raznih dodatkov. Poleg tega je na voljo tudi nov uporabniški vmesnik, ki med drugim omogoča listanje po ovitkih glasbenih plošč (Cover Flow) in druge intuitivne učinke.

Enak vmesnik uporablja tudi iPod Classic, ki ga je novo ime doletelo zaradi čedalje številčnejše družine izdelkov iPod. Oba predvajalnika sta odeta v prenovljeno ohišje iz kovine, Classic pa je, kljub večjima diskoma, tanjši od starejših modelov. Njegova poglavitna prednost je 80 ali 160 GB disk, medtem ko se moramo pri Nanu zadovoljiti s 4 ali 8 GB pomnilnika flash, ta pa slednjemu po drugi strani omogoča tudi opazno hitrejše delovanje. Classic je na voljo v srebrni in črni barvi, Nano s 4 GB pomnilnika v srebrni, z 8 GB pa poleg tega tudi v črni, rdeči, modri in zeleni.

Seveda so iPodi tesno prepleteni s programsko opremo in spletno prodajalno iTunes, zato posodobitve prvih navadno ne minejo brez novosti v drugi. iTunes Wi-Fi Music Store je nova storitev trgovine, ki je dosegljiva neposredno iz samega predvajalnika in omrežja Wi-Fi, a slednjega za zdaj podpirata le iPod Touch in iPhone. Ko uporabnik predvajalnik s tako kupljenimi vsebinami zopet priključi na osebni računalnik, se vsebine samodejno sinhronizirajo z osebno knjižnico iTunes.

Spletna trgovina za uporabnike iPhona odslej ponuja tudi možnost nakupa in izdelave zvonjenj iz skladb v glasbeni zbirki, zanimiva pa je tudi ekskluzivna pogodba med Applom in omrežjem kavarn Starbucks. Uporabniki omenjenih dveh naprav s povezljivostjo Wi-Fi bodo namreč lahko kupovali skladbe, ki jih trenutno predvaja posamezna kavarna.

Apple je v manj kot šestih letih prodal že več kot 110 milijonov iPodov, od tega skoraj polovico v zadnjih 12 mesecih pred prevetritvijo celotne linije predvajalnikov. V tem času je iPod Classic iz shrambe za 1000 skladb napredoval do številke 40.000. Začetno mejo je za 60 odstotkov presegel celo iPod Nano, ki ima kljub številnim dodatnim zmogljivostim bistveno daljši čas delovanja z enim polnjenjem baterije in dvakrat nižjo ceno ter več kot 5-krat manjšo prostornino od Classica prvega rodu. S prenovljenimi in novimi člani posadke je Apple nekaj tednov pred prazniki v odlični kondiciji, da nadaljuje zgodbo o uspehu.

Apple iPod Nano

Avtonomija: 24 ur predvajanja glasbe, 5 ur videa.

Izdeluje: Apple, www.apple.com.

Prodaja: iStyle, www.apple.si.

Cena: 159 (4 GB) ali 213 (8 GB) EUR.

Za: Mere, hitrost, uporabniški vmesnik, videz.

Proti: Zlahka dobi noge ;).

Apple iPod Classic

Avtonomija: 30 ur predvajanja glasbe, 5 ur videa.

Izdeluje: Apple, www.apple.com.

Prodaja: iStyle, www.apple.si.

Cena: 265 (80 GB) ali 371 (160 GB) EUR.

Za: Velikost pomnilnika, uporabniški vmesnik.

Proti: Nekoliko počasnejše delovanje in večje mere v primerjavi z enako zmogljivim Nanom.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji