Pod težo aplikacij
Pred leti sem uredniku predlagal rubriko in hitro je postala redna in, sodeč po odzivu bralcev, kar priljubljena – kratek pregled novih zanimivih aplikacij za pametne telefone. Takrat je bilo čutiti nemalo zanimanja za malo morje novih, inovativnih aplikacij. Pogosto smo drug drugemu kazali aplikacije, ki so tako ali drugače koristile možnosti teh naprav, res ni bilo težko vsak mesec najti šestnajst (kasneje, ko je tudi Apple povečal svoje zaslone, pa dvajset) novih aplikacij.
A v zadnjem letu ali dveh sem tako pri sebi kot tudi pri drugih zasledil, da se vse manj »igramo« z novimi aplikacijami. Danes se zelo redko s kom pogovarjam o kaki novi, zanimivi aplikaciji za pametne telefone. Razlogov za to je več, ob tem pa dobivam občutek, da se ponavlja zgodba z računalnikov – telefoni postajajo podobno dolgočasni, kot so bili pred tem že računalniki.
Po eni strani se zdi, kot da so pomembna področja že pokrita. Vse velike spletne strani oziroma storitve imajo lastno aplikacijo, nekatere celo več. Govorim seveda o Facebooku, Googlu, Twitterju in še kom. Enako velja za redna opravila in informacije, pa naj si bo za preverjanje vremena ali prometa, branje elektronske pošte, urejanje beležk in podobno. Za vse to je veliko različnih aplikacij, a čas resnejših premikov je že zdavnaj minil.
Eno področje, ki še ostaja dejavno, so igre. A tudi tam so zlati časi že minili. V trgovinah z aplikacijami (tu seveda govorim predvsem o Applovem AppStore in Googlovem Play Store, čeprav so predvsem na Daljnem vzhodu tudi druge) je iger res veliko, ves čas prihajajo nove. A takih, ki bi bile dejansko zanimive, je bore malo.
Ko v App Store iščem Angry Birds, poleg »Classic« dobim še Angry Birds 2, Match, Go!, Star Wars II, POP!, Rio, Friends, Blast, Epic RPG, Transformers, Evolution, Seasons, Space, Star Wars, Bad Piggies in nalepke Stickers.
Večinoma gre le za kopije, izpeljanke in nadaljevanja obstoječih, starejših iger. Se spomnim, kako sem z veseljem igral izvirne jezne ptiče (Angry Birds). Sicer je po zasnovi tudi tam šlo za izpeljanko kake prastare Scorched Earth, a z odlično, zabavno grafiko in dobrim izkoristkom zaslona, občutljivega za dotik. Danes pa v App Store vpišem to ime in poleg »Classic« dobim še Angry Birds 2, Match, Go!, Star Wars II, POP!, Rio, Friends, Blast, Epic RPG, Transformers, Evolution, Seasons, Space, Star Wars, Bad Piggies in nalepke Stickers. Saj razumem, zmagovitega konja pač ne menjaš, a pogrešam čase, ko se je vedno našlo kaj zanimivega. Imam občutek, kot da vsako leto pride le še kakih pet do deset zanimivih mobilnih iger (pa še tu morda pretiravam).
Dodaten problem je tudi ves balast, ki dela gnečo na obeh teh tržnicah. Poleg vseh naštetih jeznih ptičev se najde še veliko klonov in neizvirnih izpeljank, ki merijo na manj vešče in pozorne uporabnike. Podobno je seveda tudi pri resnejših programih, je pa res, da je ta problem nekoliko hujši pri Googlu kot pri Applu.
Seveda ni nič bolje, če se postavimo na drugo stran, torej na stran razvijalcev teh programov. Aplikacij je že toliko, da je res težko prodreti. In tudi če ti uspe, ni nobenega zagotovila, da ti bo aplikacija prinesla zaslužek. Pri igrah se to kaže v res agresivnem oglaševanju znotraj iger – če želiš nadgraditi vozilo, dobiti boljše orožje ali kar že, lahko plačaš. Ker te igre večinoma igrajo otroci, se v njih vgrajuje agresivne video oglase, ki jih pogosto ne moremo preskočiti. Razvijalcem tako uspe dobiti vsaj nekaj cekinov, igralci dobijo svoje nadgradnje/dodatne stopnje/digitalne cekinčke, marketing agencije pa oglede video oglasov, s katerimi se lahko hvalijo naročnikom. Še najbolje gre tistim razvijalcem, ki ponujajo dovolj unikatno storitev, sparjeno z morebitno naročnino.
Našo rubriko z novimi aplikaciji sicer še pišem, a vsak mesec težje najdem aplikacije, ki jih z veseljem izpostavim. V poplavi jih resda ne bo kar tako zmanjkalo, a vse bolj imam občutek, da iščemo iglo v senu.