Objavljeno: 28.12.2017 | Avtor: Jernej Horvat | Monitor Januar 2018

Portali za rezervacije namestitev

Vsi večji trgovci tudi v Sloveniji svojim strankam ponujajo ustrezno mobilno aplikacijo. Vsebinsko so si, ne glede na podjetje, podobne. Poudarek je na promocijski ponudbi, vpogledu v stanje pik oziroma klub zvestobe in pregled najbližjih lokacij. Z uporabniškega stališča pa se v nadaljevanju predstavljene aplikacije trgovcev bistveno razlikujejo.

Booking

Spletna stran: Booking.com

Za: Prikaz informacij natanko takrat, ko jih uporabnik potrebuje.

Proti: Včasih že preveč nadležni pozivi k rezervaciji sobe.

Ocena aplikacije na App Store: 4,7.

Ocena aplikacije na Google Play: 4,7.

A/B testi. Pri booking.com spada A/B testiranje med prioritetne naloge vseh članov ekip, ki so udeleženi pri razvoju spletne strani in mobilnih aplikacij. Zoe Gillenwater, oblikovalka uporabniške izkušnje pri Bookingu, poudarja, da se z izvajanjem A/B testiranja ekipe izognejo dolgim sestankom in prerekanjem ter na podlagi testov na spletni strani z uporabniki ugotovijo, katera rešitev je najboljša. Na spletni strani se uporabnikom naključno prikazujeta dve alternativni oblikovni rešitvi, katerih rezultati se nato med seboj primerjajo. Glede na postavljene cilje in metrike se na koncu izbere tista alternativa, ki je dosegla boljše rezultate. Pristop k testiranju se booking.com obnese, saj podjetje po poročilu analitičnega podjetja Evercore dosega najvišje »konverzije« v celotni panogi. Konverzija se v tem primeru nanaša na odstotek uporabnikov, ki spletno stran obiščejo in na koncu opravijo rezervacijo.

NPS: Priljubljena hitra in cenovno ugodna metoda merjenja zadovoljstva uporabnikov je Net Promoter Score (NPS). Na spletni strani se obiskovalcem postavi vprašanje o tem, kako verjetno je, da bi spletno stran priporočili prijateljem. Verjetnost se oceni ob pomoči lestvice od 1 do 10. Na podlagi prejetih ocen in enostavne enačbe se izračuna NPS, ki se lahko primerja s preostalimi podjetji v panogi.

Ustvarjanje pomanjkanja. Ves postopek brskanja po namestitvah spremljajo elementi ustvarjanja pomanjkanja. Tako je na voljo samo še ena soba, a si jo v tem trenutku ogleduje še 10 drugih uporabnikov. Pri določenih hotelskih sobah se tu in tam celo prikaže živo rdeče obvestilo o tem, da je bila na žalost v tem trenutku opravljena rezervacija in zato prikazana namestitev v hotelu ni več na voljo. Prikazane so tudi namestitve, ki so za uporabnika že zasedene. S tem se uporabnika spodbuja, naj takoj opravi rezervacijo in se ne ozira po drugih portalih in ponudbah.

Prikaz informacij. Ob brskanju po opisih posameznih namestitvenih možnosti se takoj opazi skrbna postavitev spletne strani in prikaz informacij. Vse, kar bi utegnilo uporabnika zanimati v zvezi z namestitvijo, je na voljo. Informacije o razdalji do letališča in znamenitosti, kakovost Wi-fi omrežja, čistost sob in ponudba hrane so na spletni stran umeščene više od dejanskega obraza za rezervacijo posamezne sobe. Visoko prioriteto imajo komentarji predhodnih gostov in galerija fotografij, ki prikazuje namestitev od znotraj ter tudi v kontekstu okolice, v kateri jo najdemo.

Odklop

Spletna stran: Odklop.com

Za: /

Proti: Zasnova spletne strani ne vzbuja zaupanja.

Ocena na App Store: /

Ocena na Google Play: /

Vizualna podoba. Odklop je v preteklosti sodil med prepoznavnejše slovenske spletne strani za rezervacijo. Poudarek je na preteklosti, saj spletnim stranem tujih ponudnikov, ki so v Sloveniji prav tako priljubljeni, spletna stran ne more več konkurirati. Vizualna podoba spominja na 90. leta prejšnjega stoletja. Cenen videz nikakor ne vzbuja potrebnega zaupanja, da bi se prek spletne strani opravila kakršnakoli rezervacija. Med številne elemente, ki si zaslužijo kritiko, spada tipografija. Velikost črk pri filtrih in opisih je zgolj 11 pik, to je premalo, saj bi bilo pričakovati pisavo vsaj nekje med 18 in 20 pikami. Očitno je želja upravljalca spletne strani »stlačiti« čim več podatkov na spletno stran, saj so tudi fotografije namestitev v nizki ločljivosti. Zmotijo tudi zamegljene ikone logotipa in nastavitev jezika, pri katerih se še dodatno uporablja pretiran gradient bele barve. Omeniti je treba tudi opise namestitev, ki imajo slovnične napake.

A/B testi: Z A/B testi primerjamo dve ali več alternativ uporabniškega vmesnika na spletni strani. Različne alternative se naključno prikazujejo uporabnikom, na podlagi odziva pa se meri učinkovitost vsake posamezne. Spletnih storitev, ki omogočajo izvajanje A/B testov, je že kar nekaj.

Zmeda pri rezervacijah. Poleg vizualne podobe predstavlja drug velik problem sam postopek rezervacije. Ni namreč povsem jasno, kako se rezervacija namestitve ali letalske karte izvede. Prva presenetljiva napaka je že pri določanju datuma odhoda in prihoda. Iz neznanega razloga je predhodno nastavljeni časovni razpon potovanja v iskalnih pojmih od dneva obiska spletne strani pa vse do sredine leta 2018. Poleg omenjenih polj je nato še dodatno polje, v katerem si uporabnik lahko izbere želeno trajanje potovanja, kar je že storil z vnosom datumov odhoda in prihoda. Ob prikazu rezultatov potencialnih namestitev ali na primer letalskih kart, se izpišejo izključno nazivi destinacije oziroma hotela in cene. Nato se od uporabnika zahteva, naj naknadno preverja razpoložljivost ponudbe, kar je nepričakovan korak, ki se hitro sprevrže v frustracijo. Preverjanje razpoložljivosti namreč traja do tri sekunde in velikokrat se zgodi, da se prikaže sporočilo o tem, da je na primer letalo že polno. Nepresenetljivo se spletna stran ne prilagaja napravam, na katerih uporabniki preživijo največ časa – telefonom. Obisk odklop.com s tablico ali pametnim telefonom tako ni priporočljiv.

Trivago

Spletna stran: Trivago.si.

Za: Hitrost delovanja spletne strani.

Proti: Trivago Rating Index.

Ocena aplikacije na App Store: 4,6.

Ocena aplikacije na Google Play: 4,2.

Hitrost. Nemški Trivago se v slovenskem prostoru predstavlja z namensko spletno stranjo v slovenščini. Že ob prvih trenutkih rabe izstopa hitrost, s katero se nalagajo vsebine. Več kot očitno je cilj ekipe, ki je odgovorna za spletno stran, da se informacije prikazujejo čim hitreje, oziroma se pri uporabniku zbuja občutek o hitrem delovanju. Slednje se nanaša na iskalnik, ki od uporabnika najprej zahteva vnos cilja destinacije. Med tem časom, ko se v ozadju že pričnejo prikazovati nefiltrirani rezultati, se pozornost uporabnika preusmeri na datum prihoda in odhoda. Nato sledi izbiranje vrste sobe. V tem času, ko uporabnik izbira navedeno, se v ozadju seznam rezultatov sproti hitro posodablja, saj se na spletni strani ne nalagajo vse razpoložljive informacije naenkrat, temveč postopoma. Uporablja se tudi progresivno nalaganje vsebin. Naziv hotela, fotografija in kratek opis na strani z rezultata se prikažejo pred samo cenovno ponudbo. Slednja zahteva več časa, da se naloži, a ima uporabnik vsaj nekaj vsebine, preden se prikaže v celoti.

Trivago Rating Index. Ob pregledu ponudbe je na seznamu rezultatov v rubriki Mnenja prikaz ocen (od 1 do 10) za posamezne dejavnike, ki so pri rezervaciji hotela pomembni. Izpostavlja se lokacija hotela, soba, čistoča, vrednost za denar in podobno. Trivago prikazane ocene izračuna na podlagi ocen uporabnikov iz drugih spletnih rezervacijskih storitev, kot sta Booking in Expedia. Vendar pa je tako prikazovanje ocen velika težava. Najprej zaradi nepreglednosti nad agregiranjem ocen uporabnikov iz različnih virov in na koncu izračunom končne vrednosti. Indeksu se nameni ena cela stran z razlago, a pri tem ni razloženo, kako se pride do izračuna, temveč samo, kaj želi podjetje z indeksom doseči. Drugo težavo predstavlja nezmožnost postavljanja prikazanih ocen v kontekst. Kaj pomeni ocenjena čistost sobe 6,9 v primerjavi z drugo namestitvijo, ki ima oceno 7,2? Ali je razlika velika ali zanemarljiva? Indekst tako prinese zmedo, ne pa dodaten vpogled v predstavljeno namestitev.

Agoda

Spletna stran: Agoda.si

Za: Skeletne strani za skrajšanje časa nalaganja.

Proti: Malo informacij o posamezni namestitvi.

Ocena na App Store: 4,7.

Ocena na Google Play: 4,5.

Uporaba skeletni strani. Pri nalaganju rezultatov je mogoče opaziti priljubljen ukrep, s katerim želijo podjetja ustvariti vtis hitrejšega nalaganja spletne strani. Takoj, ko se zažene postopek prikaza rezultatov namestitev za izbrano destinacijo, termin in sobo, se prikaže tako imenovan skeletni zaslon. Namesto dejanske vsebine se prikažejo svetlo sivi pravokotniki, ki zasedejo mesto fotografije, besedila, naslova in podobno. Uporabnik tako v trenutku opazi »vsebino« in nato v naslednjem trenutku dejansko vsebino. Občutek čakanja pri nalaganju je s tem krajši, četudi samo nalaganje ne poteka nič hitreje. Podobno so občuteni čas čakanja skrajšali oblikovalci notranjih prostorov pri dvigalih. Čas čakanja pri večji stavbi je lahko neugodno dolg, a se je s stališča uporabnikov občutno skrajšal, ko so se začela okrog dvigal nameščati ogledala. S tem, ko so se posamezniki zamotili z občudovanjem lastne podobe, se jim čakanje na dvigalo ni več zdelo tako dolgotrajno.

Izobraževanje uporabnikov. Agoda je bila ustanovljena že leta 2005 in tako kot Trivago iz spleta pobira različne ponudbe ter jih prikazuje uporabnikom. Vendar pa se, med drugim tudi zaradi konkurence, kot je AirBnB, preusmerjajo na možnost rezervacije najrazličnejših nastanitev, in ne zgolj hotelov. Nova strateška usmeritev se lastnikom spletne strani zdi pomembna in prva stran tako ni zgolj namenjena iskanju namestitve, temveč tudi predstavljanju konkurenčnih prednosti uporabe Agode namesto drugih ponudnikov. Veliko pozornosti na spletni strani je namenjeno tudi razlagi delovanja mobilnih aplikacij in s tem pozivu za namestitev aplikacije na telefon. Podjetje tako primarno želi, da uporabniki brskajo po mobilni aplikaciji, kar je mogoče opaziti tudi pri celostranskem pozivu za namestitev aplikacije v primeru, da se spletno stran obišče s pametnim telefonom. Ves čas brskanja po ponudbi je na vrhu zaslona prikazan manjši poziv za namestitev aplikacije, a samo do trenutka, ko uporabnik ni na strani za potrditev rezervacije.

  

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji