Pretočne težave
Pred časom sem se za potrebe članka lotil pretočnih storitev in bil presenečen nad raznovrstnostjo najdenega. V pretočnem svetu nisem analfabet, otroci že nekaj časa uživajo v risankah na Voyu, medtem ko sem se sam po navodilih iz Monitorja uspešno naročil na ameriški Netflix. Vseeno me je neprijetno nepripravljenega našla digitalna videoteka Pickbox. Poudarek na serijah ter slovenski podnapisi so me prepričali, da sem njen naročnik ostal tudi po koncu službene dolžnosti.
Pickbox.tv je storitev, ki ji kranjski evri ne smrdijo. Tesno je povezana z agencijo za podnaslavljanje filmov in serij Mediatranslations. Ponuja serije, filme in dokumentarce. Vse vsebine so poslovenjene, bodisi s podnapis, bodisi s sinhronizacijo. Pet evrov na mesec nam odklene dostop do bogate zbirke vsebin, v katerih lahko uživamo na dveh napravah hkrati. Naročnina se ne podaljšuje samodejno.
Vsega lepega je enkrat konec, tudi moje ljubezni s Pickboxom. Začelo se je na deževni petek. Vreme je bilo kot nalašč za posedanje pred televizorjem, zato sem velikana nemudoma zagnal ter os pomočo pametnega daljinskega upravljalnika izbral aplikacijo z modro ikono v obliki črke P. Pokovka je bila že pečena, ko me je Pickbox obvestil, da mi je potekla naročnina. Nič lažjega, sem pomislil, in se odpravil v razdelek s plačili, kjer sem ugotovil, da lahko naročnino podaljšam na tri načine, s promo kodo, sporočilom SMS ali plačilno kartico. Ker promocijske kode kljub profesionalnemu ukvarjanju s storitvijo nisem zavohal niti od daleč, sporočila SMS pa mi ne dišijo kot varno plačilno sredstvo, sem se odločil za kartico Mastercard. Oborožen z zlato plastiko in s televizorjem povezano tipkovnico sem izbral možnost celoletnega podaljšanja naročnine, kjer mi Hrvati brezplačno podarijo dodatna dva meseca neomejenega gledanja filmov in serij. Akcija se je izjalovila, ker Pickbox kartice trenutno sprejema le na računalniku.
Razdražen sem vzel v roke Chromebooka ter v brskalnik vpisal ustrezni spletni naslov. Lepo oblikovana spletna stran me je vabila k vpisu. Ker sem že uporabnik storitve Pickbox, sem v vnosno polje vpisal obstoječe prijavne podatke. Namesto dostopa do računa se mi je na zaslonu izpisalo opozorilo, da je Pickbox združljiv le z brskalniki Firefox, Internet Explorer ter Safari. Vse tri moramo za delovanje storitve nadgraditi z vtičnikom Verimatrix. Vse lepo in prav, čeravno ne razumem, zakaj med sveto trojico ni priljubljenega Googlovega brskalnika, ampak jaz na računalniku Pickboxa nisem želel gledati! Ker možnosti za podaljšanje naročnine kljub uspešni prijavi ni bilo na spregled, sem se vdal v usodo in v roke vzel Maca. Srce me je bolelo, ko sem na deviško jabolčno računalo, ki ga uporabljam izključno v službene namene, nameščal zahtevani dodatek. Trpljenje je bilo zaman, Pickbox je vztrajal, da sta aktivirani že obe dovoljeni napravi. Poleg televizorja je storitev omogočena še na tablici iPad.
Že kar precej rdeč v obraz sem zagnam namensko mobilno aplikacijo in ugotovim, da je edino mogočo plačilno sredstvo SMS sporočilo. Ker je zunaj še vedno lilo in sem bil željen nadaljevank, sem s pametnim telefonom poslal zahtevano vsebino in potrdil plačilo. V hipu sem prijel neprijazno dolgo kodo, katere užitek pri vnosu v TV aplikacijo je primerljiv s seanso na srednjeveških mučilnih napravah. Na srečo sem v rokah držal tablico, ki mi je kaj hitro potožila, da je koda neveljavna. Po desetih poskusi, koda je dolga kot kitajski zid, zato je na oko nemogočš oceniti, ali si se morda le zatipkal , sem vedel, da je krivda na strani ponudnika pretočnih storitev. Uporabniška pomoč seveda za vikend ne deluje, verjetno vsi uporabniki zadevo poganjamo zgolj ob delavnikih dopolaen, zato mi ni preostalo drugega, ko, da tablico odjavim s seznama prijavljenih napra, in se na Pickbox prijavim z Macom. Plastika je zapela, gibljive slike so se aktivirale. Žal le na televizorju, saj Safari kljub združljivosti s storitvijo in z delujočim vtičnikom Verimatrix ni želel prikazati kaj več od statičnih prizorov. Jezo in razočaranje sem poslal odgovornim poslal po elektronski pošti.
Odgovor je bil prijazen, vzrok težav za nedelujočo kodo v težavah s plačili. Čeprav razlagi nisem verjel, konec koncev se mi je pet evrov v sekundi pojavilo na telefonskem računu, sem bil zadovoljen z delujočo kodo, ki jo bom po preteku sedanje naročnine morda celo lahko uporabil. O dobri volji v oblik, kakšne promocijske kod, ni bilo ne duha ne sluha. Edino zadoščenje je bil stavek, v katerem Pickboxovci priznavajo, da trenutni sistem plačevanja ni najboljši. Na jokanje o nedelovanju storitve na Macu so mi predlagali, da poskusim z drugimi brskalniki. Ker Safari ne deluja, Internet Explorerja na OS X ni, so verjetno mislili na Firefox. Namestitev stanja ni izboljšala. Za nameček so mi s televizorja izginili podnapisi. Tehnična pomoč mi je svetovala posodobitev programske opreme televizorja. Kljub mojemu prigovarjanju, da je prejšnji dan na isti različici sistema delovalo vse, so vztrajali pri svojem. Ko sem jim povedal, da sveže posodobitve na televizorju ni, so mi zagotovili, da se bodo s težavo pozabavali oni. In res so se. Podnapisi delujejo, jaz pa čakam, da se pojavijo na Netflixu.