Objavljeno: 31.8.2021 | Avtor: Dominik Cigala | Monitor September 2021

Razer - Oster kot britev

V prejšnjem tisočletju, ko igre še niso bile največja zabavna industrija na svetu, se je singapurskemu odvetniku rodila želja, da bi naredil pravo računalniško miško, ki bi bila prvenstveno namenjena igričarjem. Zadovoljen bi bil z enim samim izdelkom, ki bi ga želeli vsi. Ko je ustanovil svoje podjetje, se mu niti sanjalo ni, da bo leta 2020 imel 1,2 milijarde ameriških dolarjev prihodkov.

Tan Min Liang je prepričan, da je miška najbolj podcenjeno orodje pravega igričarja, zato naredi glodavca po lastnem okusu – Razer Boomslang.

Zgodba o podjetju Razer se začne leta 1998, ko podjetje karmaLCC, ki se ukvarja z licenciranjem najrazličnejših tehnologij, pridobi licenco za hitro mehansko sledenje. Direktor Robert Krakoff se pri iskanju rabe zanjo pusti prepričati igričarju Tan Min Liangu, da je ta tehnologija kot nalašč za izdelavo profesionalne igričarske opreme. Leto kasneje ugleda luč sveta prva igričarska miška Razer Boomslang. Ime nastane po naključju, ko se Robert ureže z britvico. Z Minom predlagata ime Razor, a v dokumentih brez preverjanja pravopisa pristane Razer. Za logotip ob prepričanju o kakovosti svojega izdelka, ki bo nadvladal druge, izbereta motiv južnoafriške kače Boomslang. Izbira je simbolična, kače jedo miši in Razerjeva računalniška miš je dejansko bila videti, kot bi za malico snedla Logitechovo. Splavitev miške Razer Boomslang je bila izredno uspešna, prodaja pa tako dobra, da izdelek ustvari novo tržno nišo, namenjeno izredno natančnim in vrhunsko izdelanim računalniškim pripomočkom.

Razer postane glavni sponzor prvega zvezdnika e-športa na svetu, Jonathana »Fatal1ty« Wendla.

Naslednja prelomnica je leto 2000, ko se z ligo Razer Cyber Athlete Professional League (CPL) pod pokroviteljstvom podjetja karmaLCC in dotlej nevideno denarno nagrado v višini 100.000 ameriških dolarjev rodi e-šport. Opremljen z miško Razer Boomslang na tekmovanju zmaga Jonathan »Fatal1ty« Wendel. Podjetje karmaLCC postane njegov sponzor in mu pomaga do pravega zvezdniškega statusa. S pokom spletnega mehurčka podjetje naleti na finančne težave. Nadaljevanje poslovanja sprva rešujejo z odpuščanjem, nato se lotijo prodaje inventarja, dokler se vrata podjetja dokončno ne zapro.

Prvi izdelek novonastalega podjetja je miška Razer Diamondback.

Min, ki se ni pripravljen odreči svojim sanjam o izdelovanju izdelkov za prave igričarje, poišče Roberta in ga spet tako navduši, da skupaj odkupita pravice za blagovno znamko Razer. Ustanovita novo podjetje, katerega predsednik postane Robert, medtem ko direktorsko palico prevzame Min. Odločena sta v igričarski industriji sprožiti pravo revolucijo, zato si postavita eno in edino pravilo – igričarji so vedno prvi. Iz njega Min skuje slogan podjetja – Za igričarje, od igričarjev. Pravila se podjetje drži še danes. Leta 2013 je napačno objavljen kupon za popust v eni izmed partnerskih spletnih trgovin povzročil več tisoč naročil. Čeprav jih je droben tisk varoval pred tovrstnimi napakami, so pri Razerju sklenili, da bodo kupcem poslali naročeno robo po objavljeni ceni. Verjetno ni treba posebej poudarjati, da je bila poteza med igričarji odlično sprejeta in z dobrim glasom so si izgubljeni denar hitro povrnili. Prvi izdelek novonastalega podjetja je bil nadgradnja Boomslanga, Razer Diamondback, ki je v hipu postal eden najbolj prodajanih izdelkov za igričarje vseh časov.

Razer v sodelovanju z Microsoftom izdela miško Microsoft Habu powered by Razer.

Min in Robert sta aktivna člana igričarske skupnosti, nobena informacija in želja jima ne uide. Skladno s predlogi uporabnikov nastane Razer Copperhead, prva računalniška miška z občutljivostjo 2.000 dpi. Priznanja zanjo se kar vrstijo, navdušeni so vsi, od kritikov in profesionalcev do navadnih ljudi, običajnih ljubiteljev računalniških iger. Leta 2006 na sejmu CES predstavijo miško Razer Tarantula z makro funkcijami in zmanjšanim odmevom (anti-ghosting). Tehnologija, ki jo je Razer vgradil v Tarantulo, je industrijski standard še danes. Nad njo so bili navdušeni tudi pri Microsoftu, ki je z Razerjem zasnoval svojo prvo igričarsko miško Microsoft Habu. Razer je začel širiti nabor svojih izdelkov s slušalkami Razer Barracuda, ki so podpirale prostorski zvok 5.1. Z miško DeathAdder so prehiteli prodajo mišk Diamondback in Copperhead ter postali eno največjih podjetij v industriji računalniške zabave. Profesionalnim igričarjem so namenili milijon ameriških dolarjev sponzorskih sredstev.

Tekmeci Razerju ne morejo slediti, zato se jih vedno več odloča za sodelovanje z njim. Na sliki igralna naprava z Razerjevo tehnologijo Belkin n52.

Leta 2007 odprejo pisarno v Seulu, Južni Koreji, središču profesionalnega igričarstva. Min veliko časa preživi tam, da je blizu staršem in ima povratne informacije o novih izdelkih od pravih igričarjev na dosegu roke. Razer še vedno tesno sodeluje z Microsoftom, ki mu pomaga pri razvoju igričarske tipkovnice Microsoft Reclusa. Ta prejme naziv najboljšega izdelka na sejmu CES. Na tržišču se pojavijo posnemovalci, ki takisto trdijo, da so njihov izdelki plod tesnega sodelovanja z igričarsko srenjo. Razer jih utiša z miško Lachesis, ki prva na svetu premore natančnost 4.000 dpi. Tekmeci ji ne sežejo niti do kolen, zato jim ne preostane drugega, kot da sledijo zgledu Microsofta in pridobijo uradno licenco za uporabo Razerjeve tehnologije. Tako nastane med drugim tudi Belkinova igralna naprava n52.

Ob pomoči povratnih informacij od igričarjev pri Razerju izdelajo igralno podlogo Goliathus.

Razerjeva širitev se nadaljuje leta 2008, ko med pohodom na evropski trg odprejo pisarno v nemškem Hamburgu. V sodelovanju s strokovnjaki za zvok THX izdelajo zvočnike Razer Mako 2.1 z ojačevalnikom ClassHD, ki je bil v preteklosti rezerviran za veliko dražje sistema, namenjene zgolj avdiofilom. Vlaganje v profesionalno igričarstvo se Razerju bogato obrestuje, znamka je poznana povsod po svetu, čislajo jo vsi po vrsti – od najbolj vnetih igralcev do nedeljskih ljubiteljev računalniške zabave. Opremljeni z znanjem profesionalnih igralcev izdelajo igričarsko podlogo za miško Razer Goliathus, ki kljub visoki ceni za ta segment izdelkov postane ena najbolj prodajanih podlog na trgu.

Poleg mišk, tipkovnic, slušalk, zvočnikov, telefonov in še česa pri Razerju izdelujejo tudi stole. Iskur je namenjen seveda najbolj vnetim igričarjem.

Leto kasneje presenetijo s prvo brezžično igričarsko miško Razer Mamba. Pri razvoju so bojda zavrgli več kot 80 prototipov in tri modele, ki so že bili v proizvodnji. Minova težnja po perfekciji je rodila miško s tehnologijo, svetlobna leta pred konkurenco. Ljubitelje množičnih spletnih iger tipa World of Warcraft razveselijo z miško Razer Naga. Leta 2010 napovedo serijo izdelkov za Microsoftovo igralno konzolo Xbox 360, kot prvi je predstavljen igralni plošček Razer Onza. Kasneje se z nakupom podjetja Nextbit razširijo še na področje pametnih telefonov. Razer Phone z operacijskim sistemom Android je logično namenjen predvsem igranju iger. Po vstopu na borzo leta 2017 se podajo na področje finančnih storitev, v Maleziji splavijo storitev Razer Pay. Ta tudi po širitvi v Singapur ne doživi pričakovanega uspeha. Z igričarskim stolom Iskur se vrnejo na področje, ki ga najbolj obvladajo.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji