Resnična tekma za navidezni svet
Če bi sodili po tem, koliko velikani investirajo v tehnologijo navidezne resničnosti, to področje preprosto mora uspeti. Vodita Google in Facebook, a tudi Microsoft in Apple nista daleč zadaj. Preseneča predvsem Facebookov Oculus, ki še pred uradno predstavitvijo VR-predvajalnika Rift na veliko kupuje zanimive startupe, ki bodo omogočili povečati interes za navidezno resničnost. Nedavno so se okrepili z razvijalci za razpoznavo slik v navideznem svetu, prav tako tako pa tesno povezujejo navidezno resničnost z družabnimi omrežji. Če upoštevamo, da bo za resnično kakovostno izkušnjo VR treba nadgraditi ali zamenjati tako rekoč vse obstoječe računalnike, ni nič čudnega, če ob omembi navideznega sveta nihče ne želi ostati ravnodušen.
❘❙❚❘❙❘❘ 29 - 05 - 2015
Kljub temu da so na razvojni konferenci pravkar predstavili nov plačilni sistem Google Pay, ima spletni velikan v pripravi tudi alternativni, morda še zanimivejši plačilni sistem. Trenutno ga imenujejo Hands Free Payments, sistem pa predvideva plačilo zgolj z razpoznavo osebe, natančneje plačnikovega obraza. Če se ta ujema z obrazom v profilu uporabnika, Google avtorizira plačilo. Rešitev je menda še posebej primerna za hitra plačila, na primer v kavarnah, restavracijah s hitro prehrano in podobno. Trenutno poteka test v okolici San Francisca, ugoden rezultat pa bi pomenil, da bo sistem verjetno uporabljen bolj množično.
❘❙❚❘❙❘❘ 11 - 06 - 2015
Ugledni viri navajajo, da se BlackBerry pripravlja na predstavitev telefona z operacijskim sistemom Android. Cilj je seveda povrnitev uporabnikov, predvsem poslovnih. Ta korak menda ne pomeni slovesa za operacijski sistem BlackBerry 10, temveč predvsem nabiranje poslovnih uporabnikov za njihove rešitve za upravljanje mobilnih naprav BES12. Prvenec naj bi bil telefon s fizično tipkovnico, najbrž drsno, ki jo po potrebi potegnemo iz dna telefona.
❘❙❚❘❙❘❘ 09 - 06 - 2015
Medtem ko v Evropi načrtujejo standard, po katerem naj bi vsak novi avto imel vgrajen sistem za samodejni klic v sili v primeru nesreč, gredo v ZDA še korak naprej. Tamkajšnja nacionalna agencija je namreč predlagala standardizacijo tehnologije, ki bi preprečevala nesreče, opozarjala voznika na nevarnost in celo samodejno zavirala. Danes le štirje modeli avtomobilov od 684 v prodaji vsebujejo tovrstno tehnologijo, ki lahko reši veliko življenj, tako med potniki kot pešci. A kritiki menijo, da je tehnologija še precej nezrela in predraga za množično rabo.
❘❙❚❘❙❘❘ 05 - 06 - 2015
HP je pred časom presenetil javnost z najavo futurističnega računalnika Machine, ki za vse naloge uporablja le en tip pomnilnika. Toda vse kaže, da so se z napovedmi prenaglili. Drugo leto lahko resda pričakujemo prve prototipe, toda ti ne bodo uporabljali nove računalniške paradigme, temveč predvsem klasični pomnilnik in DRAM za simulacijo tega, kar naj bi znala »Mašina« s pomnilniki memristor. Ti menda še lep čas ne bodo nared, toda že simulator bo impresivna zadeva: govori se o kompletu strežnikov z 2.500 jedri in s 320 TB delovnega pomnilnika. V roku petih let naj bi to zreducirali na raven današnjih osebnih računalnikov.
❘❙❚❘❙❘❘ 11 - 05 - 2015
Velikani v informatiki se očitno ne želijo zadovoljiti le z obvladovanjem vsebin, temveč imajo željo tudi po internetni infrastrukturi. Po Googlu, ki se je aktivno vključil v ponudbo interneta prek hitrih optičnih povezav in interneta v oblaku (dobesedno, govorimo o balonih), se zdaj na to področje podaja tudi Microsoft. Nedavno so investirali v tri projekte postavitve novih kabelskih podoceanskih povezav, in sicer v smereh proti Evropi in Aziji. Interno menda menijo, da je to majhna investicija v primerjavi z izplenom, ki ga lahko v bodoče ustvarijo s storitvami v oblaku, kot sta na primer Office 365 in Azure. Morda zato trdijo, da bo Windows 10 zadnja različica Oken … Naslednik bo v oblaku.
❘❙❚❘❙❘❘ 13 - 05 - 2015
Področje glasbe je doseglo novo prelomnico. Warner Music, sicer eden največjih glasbenih založnikov, je sporočil, da so v zadnjem četrtletju prvič s pretočnim predvajanjem glasbe prek partnerjev (YouTube, Pandora, Spotify, Beats Music) zaslužili več kot s prodajo digitalnih primerkov, ki jih uporabnik prenese k sebi. Segment pretočne glasbe je obenem zrasel za 33 odstotkov, zdaj že »zastareli« prenosi pa samo sedem. Kmalu lahko pričakujemo, da bo podobno usodo doživel tudi video.
❘❙❚❘❙❘❘ 05 - 06 - 2015
Vse kaže, da namerava Apple omiliti dolga leta obstoječe poslovno pravilo, po katerem z vsako prodano aplikacijo ali vsebino za mobilne naprave zaslužijo natanko 30 odstotkov. Mnogi ponudniki vsebine, zlasti glasbe, kjer so marže nizke, to vse težje prenašajo, zato so začeli popularizirati druge platforme. Apple seveda tega ne bo dovolil. Za določene vsebine lahko pričakujemo, da se bo delež zmanjšal morda vse do 15 odstotkov, kot je danes že na platformi Apple TV.
❘❙❚❘❙❘❘ 08 - 06 - 2015
Strokovnjaki menijo, da alternativni mobilni operacijski sistemi, kot so Firefox OS, Tizen in Ubuntu, nimajo prav veliko možnosti za uspeh. Predvsem pa so proizvajalci ubrali najbrž napačno strategijo, saj želijo pritegniti množice z združljivostjo z najcenejšimi, a zato najmanj zanimivimi telefoni. Tržni delež se ustvarja predvsem v premijskem razredu in šele (vsaj delna) zmaga tam omogoča, da lahko uspejo tudi cenejši izdelki.
❘❙❚❘❙❘❘ 02 - 06 - 2015
Ena izmed bolj odbitih zamisli v zadnjem času je Googlov raziskovalni projekt Im2Calories. Raziskovalci so si namreč zadali cilj, da preštejejo kalorije v hrani zgolj z zajemom slike obroka, ki ga nameravamo zaužiti. V ozadju so algoritmi za razpoznavo slike, umetne inteligence in še kakšna čarovnija. Vsekakor bo treba najprej videti, da bi res verjeli.