Sledenje po finsko
Sledilniki GPS, ki si jih lahko omislijo domači uporabniki, so večinoma izjemno neprijazni, saj je edini način, s katerim lahko z njimi komuniciramo, preko kratkih sporočil SMS. Tako nastavljanje kot delo s tako napravo je skrajno neprijazno in nadležno. Finsko podjetje Tramigo obljublja rešitev.
Sledilniki GPS so sicer dokaj preproste naprave. Bistvo je seveda GPS enota, ki preko navadnih GSM omrežij komunicira z uporabnikom. Napravam lahko nastavimo več različnih načinov delovanja, odvisno seveda od tega, za kaj jih želimo sploh uporabiti. Najbolj pogosto se jih uporablja za sledenje avtomobilom v primeru kraje. Enoto vgradimo (skrijemo) nekam v avto, nakar jo nastavimo, da ob gibanju pošlje SMS sporočilo (seveda moramo v sledilnik vstaviti telefonsko SIM kartico za dostop do omrežja). Preko takih sporočil lahko tudi dobimo GPS koordinate trenutne lokacije. Proizvajalci omenjajo tudi sledenje osebam, denimo otrokom. V državah tretjega sveta so te naprave priljubljene predvsem zaradi varnostnih razlogov, bodisi za preprečitev kraje avtomobilov, bodisi za pomoč v primeru ugrabitve. Pri nas (oziroma drugje v civiliziranem svetu) pa so njihovi največji uporabniki logistična podjetja.
Delo preko SMSjev se hitro pokaže za neučinkovito, če ne naravnost nadležno. Vsako komando moramo namreč ročno izpisati, nazaj pa dobimo sporočila s dodanimi GPS koordinatami, ki jih moramo sami vnesti v primeren program (denimo Google Maps). Tramigo se tega zaveda, kot rešitev pa ponuja dva različna programa. Prvi je M1 Move, ki je narejen v Javi, kot tak pa deluje na večini današnjih pametnih telefonov.
Mi smo omenjen program preizkusili na manj razširjenem telefonu (Motoroli VE538), kjer je deloval brez težav (kar nas je, po pravici povedano, pozitivno presenetilo). Program uporabimo za krmiljenje naprave in za poizvedbo o njenem statusu. Ko se ga enkrat navadimo je njegovo delovanje v bistvu izredno preprosto. Najprej prijavimo našo napravo (prijavimo lahko hkrati več posameznih naprav), tu je bistven predvsem vnos njene telefonske številke. V programu lahko nato preko sistema menijev upravljamo vse nastavitve, hkrati lahko preverimo stanje in lokacijo sledilnika. Še vedno poteka komunikacija preko SMSjev (kar ni nujno poceni), a tokrat nam jih ni potrebno pisati na roke, le skačemo po meniju.
Drugi program pa je namenjen domačim računalnikom in se imenuje M1 Fleet. Kot pove že ime je namenjen pisarnam, ki bdijo nad večjimi flotami tovornjakov, taksijev, in drugih tovrstnih vozil. Pri tem pa moramo imeti tudi GMS modem oziroma terminal (kar velja okoli 100 evrov). Tako lahko preko GSM omrežja komuniciramo s posameznimi Tramigo enotami.
Same enot lahko seveda nastavimo za več različnih načinov delovanja. Od tega, da nam na nek interval sporočajo lokacijo, pa do opozorila, ko se začno premikati (ali ko dosežejo določeno hitrost), načinov delovanja je res veliko. Zanimiv je tudi način, ko nam na majhnem zemljevidu prikaže lokacijo. Žal imajo ti zemljevidi le nekaj lokalnih znamenitosti (denimo Ljubljanski Grad), zaradi česar so bolj uporabne GPS koordinate. M1 Fleet lahko sicer lokacijo prikazuje tudi v programu Google Earth.
Tramigo sicer prodaja dodatno opremo, s katero lahko sledilnik povežemo neposredno z elektroniko v avtu (oziroma to naredijo v avtomehanični delavnici). Tako lahko tudi na daljavo preprečimo vžig avtomobila (čolna, motorja, itd.).
Tramigo T22 je sicer prvi uporabniku prijazen sledilnik GPS, žal pa cena niti ni nizka. Programska oprema je sicer zastonj, sama enota pa velja 298 EUR. Mogoče veliko, po drugi strani pa lahko tudi zelo malo.
Tramigo T22
Kaj: Sledilnik GPS.
Izdeluje: Tramigo, www.tramigo.net
Prodaja: Prodaja: Tramigo, www.tramigo.net; sales@tramigo.net.
Cena: 298 EUR.
Za: Enostavna uporaba.
Proti: Cena.